Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Achterstandwijken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1747850)

justmeai 30-03-2009 23:08

Achterstandwijken

Beste lezers,

Ik ben bezig met een project over achterstandwijken.

Ik wou graag onderzoeken wat het verschil is tussen de VS en NL.

Hebben jullie iedeen dat ik kan onderzoeken,

Bijv waarom grijpen de jongeren niet hun kans in nl om iets te volgen (opleiding) terwijl ze over alles beschikken in tegenstelling tot de VS

Graag wil ik er een paar goeie bij.

Uiteindelijk zal er een documentaire uitkomen met video-beelden uit de vs in nl.
Personen die goeie reacties afleveren hebben kan om mee te helpen.

Alvast Bedankt

Top 20 Achterstandwijken Nederland

1 - Kolenkitbuurt, Amsterdam
2 - Pendrecht, Rotterdam
3 - Oude Noorden, Rotterdam
4 - Bloemhof, Rotterdam
5 - Ondiep, Utrecht
6 - Rivierenwijk, Deventer
7 - Spangen, Rotterdam
8 - Oude Westen, Rotterdam
9 - Heechterp/Schieringen, Leeuwarden
10 - Noord-Oost, Maastricht
11 - Tussendijken, Rotterdam
12 - Hatert, Nijmegen
13 - Hillesluis, Rotterdam
14 - Woensel West, Eindhoven
15 - Overtoomse Veld, Amsterdam
16 - Kanaleneiland, Utrecht
17 - Schilderswijk, Den Haag
18 - Poelenburg, Zaanstad
19 - Tarwewijk, Rotterdam
20 - Morgenstond, Den Haag

Lisa 30-03-2009 23:12

Cijfers over dat jongeren in NL minder kansen grijpen dan in de VS plz.

Lisa 30-03-2009 23:16

Ohnee foutje.

Argument: het is leuker/ fijner/levert meer plezier op/cooler die opleiding niet te doen (ook al is dat alleen korte termijn)

Hernuel Fan 30-03-2009 23:22

volgens mij zoekt ze geen antwoorden op die vraag, maar nog meer onderzoeksvragen. als ik het goed begrijp.

Nja, je kunt echt alles wel onderzoeken. Onderzoek iets wat je zelf interessant vind, stel dat je sport interessant vind, onderzoek wat het verschil is tussen wat er aan sport gedaan word op highschools in amerika en middelbare scholen in Nederland.

justmeai 30-03-2009 23:32

Citaat:

Hernuel Fan schreef: (Bericht 29070456)
volgens mij zoekt ze geen antwoorden op die vraag, maar nog meer onderzoeksvragen. als ik het goed begrijp.

Nja, je kunt echt alles wel onderzoeken. Onderzoek iets wat je zelf interessant vind, stel dat je sport interessant vind, onderzoek wat het verschil is tussen wat er aan sport gedaan word op highschools in amerika en middelbare scholen in Nederland.

Klopt ik zoek vragen die ik kan gebruiken bij mijn onderzoek.

Lisa 30-03-2009 23:36

Nou allereerst eens de theorievragen

Wat zijn de beschikbare middelen voor VS en voor NL
In hoeverre worden deze middelen benut blabla welk slagingspercentage is er

justmeai 30-03-2009 23:45

Jah lekker Lisa bedankt,hoop dat er meer mensen reageren!

Lisa 30-03-2009 23:50

Dat zijn gewoon de literatuurvragen eh.

TopDrop 30-03-2009 23:52

• Wat zijn achterstandswijken?
  • In welke opzichten onderscheiden deze zich van niet-achterstandswijken?
  • Welke significante verschillen zijn er tussen achterstandswijken en niet-achterstandswijken met betrekking tot jongeren en opleidingen?
  • Zijn er al eerder soortgelijke onderzoeken uitgevoerd?
  • Wat zijn daar de resultaten van?
  • Hoe zijn ze uitgevoerd?
  • In welke opzichten zijn achterstandswijken in amerika te vergelijken met die in nederland?
  • Welke middelen hebben jongeren tot hun beschikking?
  • Waarom zijn die wel of niet succesvol?
  • Waarom wil je het onderzoek uberhaupt doen?
  • Wat denk je ermee te bereiken?
  • Denk je dat het uitvoerbaar is?
  • Waar denk je je antwoorden te vinden?

TopDrop 31-03-2009 00:18

Ik zit na te denken over wat je wilt onderzoeken. Maar het is me niet echt geheel duidelijk. Iets over verschillen tussen nederland en de vs. Maar je moet echt voor jezelf heel duidelijk weten wat je wilt onderzoeken en hoe. Anders wordt het heel erg moeilijk om een goed onderzoek te doen.

MartinV 31-03-2009 00:29

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 29070562)
Ik zit na te denken over wat je wilt onderzoeken. Maar het is me niet echt geheel duidelijk. Iets over verschillen tussen nederland en de vs. Maar je moet echt voor jezelf heel duidelijk weten wat je wilt onderzoeken en hoe. Anders wordt het heel erg moeilijk om een goed onderzoek te doen.

Idd, specifeer je onderzoeksvraag. Maak hem concreet en niet te breed. Spits het af op één bepaald onderdeel.

justmeai 31-03-2009 02:07

Daar zijn we nog mee bezig,we proberen de beste der uit te halen en dan kiezen we een bepaald onderwerp

Missy 31-03-2009 07:26

Dit hoort op Culterele en Maatschappelijke vakken. Ik laat een verwijzing achter, zodat men het topic nog ziet en eventueel kan reageren.

justmeai 31-03-2009 14:33

ohkè

TopDrop 02-04-2009 20:18

Lukt het?

T_ID 03-04-2009 00:43

Werkt de huidige Vogelaar-aanpak van de gebouwde omgeving om de mensen in een wijk te veranderen?

Daarbij heb je bijvoorbeeld van mijn faculteit Gideon Bolt, die is de laatste tijd daarover op tv geweest, en heeft vrij veel over het onderwerp geschreven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.