Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Schrikreactie met lenzen indoen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1747966)

kriss 31-03-2009 18:22

Schrikreactie met lenzen indoen, help?

Ik heb al een tijdje harde lenzen.
Nu ik m'n lenzen in wilde doen 2 dagen geleden, schoot de lens in m'n ooghoek naast m'n neus. Dit deed erg pijn en ik kreeg um er amper uit.
Nu gebeurde dat gisteren weer.
En nu durf ik ze niet meer in te doen ofzo.
Ik schrik steeds als de lens net m'n oog aanraakt, waardoor ik ze niet meer inkrijg..:(
Iemand tips, opmerkingen?

Nona 31-03-2009 18:34

Rustig de tijd nemen en oefenen. Volhouden helpt, bang blijven niet! Zorg vooral dat je geen haast hebt en houd je ogen goed open met je vingers.

Overigens, ik vind zachte lenzen veel prettiger. Geen gedoe met verkeerd schieten, er komt niets onder en het zit gewoon lekkerder.

Andijvie 31-03-2009 19:58

Probeer rechtdoor te kijken met het oog waar je de lens in doet, en dan je vinger naar je pupil toe bewegen. Het helpt ook om wat vloeistof in de lens te druppelen, dan gaat hij makkelijker op je oog, je hoeft hem er niet helemaal tegen aan te duwen. Verder je oog goed open houden met je hand.

Ik had 't met harde lenzen ook wel eens dat hij op 't oogwit kwam, dat is echt geen prettig gevoel inderdaad, en vaak moest mijn moeder 'm er dan uit plukken omdat ik 'm zelf niet kon zien. Maar soms kan je 'm dan nog op 'n plek krijgen, doe je oog dicht en draai met je oog rond, soms schiet de lens dan vanzelf op z'n plek. Beetje helpen met je vinger op je ooglid wil ook wel eens helpen.

(Ik heb nu zachte lenzen omdat je die gewoon niet voelt, en ze zijn echt makkelijker met indoen, vind ik.)

Dith 31-03-2009 20:09

Mijn harde lenzen deden altijd pijn bij het indoen waardoor ik ze niet meer in durfde te doen. Tips heb ik absoluut niet want ik vond het zo vreselijk dat ik vrij snel ben overgestapt op zachte lenzen.

Ik zal ook nooit meer harde lenzen indoen hehe.

Batser 31-03-2009 20:48

Gewoon zachte lenzen pakken. Dan heb je er geen last van ^^

Hawahaai 31-03-2009 21:03

Je hebt nu eenmaal harde lenzen, ik zou gewoon rustig blijven proberen. Desnoods even een paar daagjes geen lenzen indoen en daarna gewoon weer rustig de tijd nemen om ze in te doen. Je kon het eerst ook, dus dat moet nu ook weer lukken.
Ik heb ook wel eens een dagje dat het wat minder goed gaat met inzetten, maar uiteindelijk lukt het altijd.

dark*dizzie* 31-03-2009 22:24

Gewoon doorzetten. Ik heb na 7 jaar harde lenzen ook helemaal geen last meer. Af en toe schiet hij inderdaad verkeerd, maar met een spiegel kan je hem er best snel uitplukken.

kriss 05-04-2009 13:49

Dank jullie wel, voor de reacties :)
Het heeft geholpen.
Nu lukt het me gewoon weer, om ze in te krijgen en ik heb er geen last meer van ^^

Weet iemand misschien hoe je kan zien of je niet je rechterlens in je linkeroog hebt? xD
Beetje domme vraag, maar ik twijfel of ik wel de goede lens in het goede oog heb. :P

Andijvie 05-04-2009 14:02

Citaat:

kriss schreef: (Bericht 29091194)
Dank jullie wel, voor de reacties :)
Het heeft geholpen.
Nu lukt het me gewoon weer, om ze in te krijgen en ik heb er geen last meer van ^^

Weet iemand misschien hoe je kan zien of je niet je rechterlens in je linkeroog hebt? xD
Beetje domme vraag, maar ik twijfel of ik wel de goede lens in het goede oog heb. :P

Als je het idee hebt dat je ze verkeerd om in hebt, draai ze dan eens een dagje om om te kijken of je dan beter kan zien. Meestal kom je er wel vrij snel achter omdat een van beide manieren gewoon niet fijn kijkt.

kriss 05-04-2009 16:36

Oke ik zal proberen!
Dank je wel!:D

kriss 05-04-2009 17:30

Iemand een idee hoe je deze topicgeval verwijderd? :P

Balance 05-04-2009 18:43

Dat kan niet. Zo'n topic kan namelijk ook voor anderen nuttig zijn, daarom laten we hem open.
En als nou niemand dit topic interessant vindt, dan zakt hij vanzelf naar beneden in de topicindex.

pampeloerus 06-04-2009 14:35

als je een spiegel gebruikt.. niet doen ik had dat eerst ook toen deed ik het zonder spiegel en dat ging gewoon perfect. dan moet je gewoon dat ding op je vinger leggen en langzaam naar je oog toe kijk met dat oog naar die lens en zorg dat je hem blijft zien zodra hij je oog aanraakt rustig weg trekken en hopen dat hij zit en anders noch een keer doen. werkte bij mij echt geweldig

dark*dizzie* 06-04-2009 18:26

Ik kan het nog steeds niet zonder spiegel.

kriss 07-04-2009 13:42

Mij lukt het ook niet zonder spiegel:P
Dan zie ik gewoon niet wat ik doe.

men123 20-04-2009 22:01

Citaat:

kriss schreef: (Bericht 29073344)
Ik heb al een tijdje harde lenzen.
Nu ik m'n lenzen in wilde doen 2 dagen geleden, schoot de lens in m'n ooghoek naast m'n neus. Dit deed erg pijn en ik kreeg um er amper uit.
Nu gebeurde dat gisteren weer.
En nu durf ik ze niet meer in te doen ofzo.
Ik schrik steeds als de lens net m'n oog aanraakt, waardoor ik ze niet meer inkrijg..:(
Iemand tips, opmerkingen?

Zachte lenzen nemen, je maakt mij ook bang hahah xd

koekjes 22-04-2009 10:56

je kan toch niet altijd zachte lenzen pakken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.