Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   briefje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1748708)

Madeliefje1901 05-04-2009 17:18

briefje

Hoi iedereen!

Ik heb eigenlijk wat twijfels, en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Is het raar als ik iemand door middel van een brief(je), mijn gevoelens laat weten? (DMV per sè een briefje, want ik ben enooorm verlegen en onzeker en dit is voor mij een van de weinige manieren om gevoelens te uiten).
Ik wil dit namelijk doen (denk ik, als ik durf), maar ik zit erg te twijfelen. Ik ben ontzettend bang dat zoiets dom overkomt bij 'hem'-O-, en dat hij me een idioot gaat vinden..:'(

Hoe zou jij reageren als je zoiets in je handen zou krijgen? Zou je het niet dom of achterlijk vinden als iemand zoiets zou doen?
En tot slot: maakt het uit als ik het door iemand anders laat geven, of moet ik het echt zelf doen? (Ik denk dat ik het antwoord wel weet-O-maar ik durf dat eigenlijk niet).

Ik hoop echt dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik zit hier echt heel erg mee...

groetjes,
Madeliefje

Wammus 05-04-2009 17:23

Er is naar mijn idee niets mis met je gevoelens laten weten door middel van een brief als je het moeilijk vindt om over zulke dingen met iemand te praten. Zo is mijn relatie ook ongeveer begonnen hoewel we elkaar daarvoor wel al langer kende. Uiteraard moet je hem zelf geven en erbij zeggen dat je het moeilijk vindt om erover te praten en je het daarom met een brief doet.

Myuki 05-04-2009 17:24

Ik vind het niet dom of achterlijk... wel schattig.

Lorelei 05-04-2009 18:35

Hangt ook een klein beetje van je leeftijd af, lijkt me. :)

I C U 05-04-2009 19:24

Het is wel schattig (idd afhankelijk van je leeftijd).

blablatje 05-04-2009 19:53

Als je het briefje niet zelf durft af te geven kun je het ook stiekem in z´n jaszak stoppen. Dan wel met een envelop eromheen zodat hij niet denkt dat het gewoon een of ander oud boodschappenlijstje is en het weken laat zitten terwijl jij in spanning een reactie afwacht! En ook wel met je naam eronder.

Qimm 06-04-2009 14:24

Citaat:

blablatje schreef: (Bericht 29092503)
Als je het briefje niet zelf durft af te geven kun je het ook stiekem in z´n jaszak stoppen. Dan wel met een envelop eromheen zodat hij niet denkt dat het gewoon een of ander oud boodschappenlijstje is en het weken laat zitten terwijl jij in spanning een reactie afwacht! En ook wel met je naam eronder.

en natuurlijk hopen dat niemand anders het perongeluk leest :)

Freyja 06-04-2009 14:31

Ik heb zelf ooit es een kaartje van een studiegenoot in m'n hand gedrukt gekregen waarin hij z'n gevoelens vertelde en ik vond het vréselijk lief, maar okee, ik ben dan wel een vrouw :p

crazycat 06-04-2009 14:38

zelf vind ik een briefje altijd afgezaagd, het beste kan je eens met hem chille en dan zie je wel toch

gurl19 06-04-2009 17:00

Een briefje vind ik een beetje kinderachtig. De kinderen uit mijn groep (groep 5/6) doen dit ook.
Een kaart vind ik al iets volwassener.
Eigenlijk vind ik dat je het op een of andere manier toch moet zeggen of laten merken, maja als je dat echt niet durft!

Madeliefje1901 06-04-2009 18:59

Bedankt voor de uiteenlopende reacties. Zit nu alleen nog wel te twijfelen.
Ben trouwens 17, bijna 18 :bloos:

Nouja, briefJE is misschien inderdaad wel een beetje te kinderlijk geformuleerd. Je moet het eigenlijk meer zien als een serieuze brief, dus Niet als zo`n briefje als: "Hee, ik vind je leuk vind je mij ook leuk XX"

crazycat 07-04-2009 14:34

ik vind je leuk, jij mij ook?

[ ] Ja
[ ] Nee
[ ] Mischien

xxxRaymond

ik weet nog percies hoe die gaare dinge er uit zage :P

tuttebel 07-04-2009 18:20

nou ja als je 17,18 bent vind ik het toch echt te kinderachtig om een briefje te geven.:o als die jongen ook van jouw leeftijd is of misschien zelfs ouders, zeker.
waarom probeer je niet z'n msn of telefoonnr. te krijgen? als je verlegen bent is dat ook een makkelijke manier om in contact te komen, en durf je misschien meer te zeggen.

Atelier Madame 07-04-2009 19:01

Voeg m toe op hyves oid :)

Paranoide 07-04-2009 21:16

Citaat:

gurl19 schreef: (Bericht 29095242)
Een briefje vind ik een beetje kinderachtig. De kinderen uit mijn groep (groep 5/6) doen dit ook.
Een kaart vind ik al iets volwassener.

:D Een leuke Diddl-kaart, zeker. Waarop Diddl een hartje vasthoudt met 'I LOV U' erop. Nee, doe dan maar een briefje.

N00dles 07-04-2009 22:33

Ik zou me wel gevleid voelen :D

Maar waarom zou je alles zo bangerig met een briefje doen als je uiteindelijk toch wel een keer in het ECHT(!!!) met hem moet praten, wil je hem leren kennen?

WolterB 08-04-2009 07:19

Als je 17/18 bent dat zou ik het idd anders aanpakken dan via een briefje :o

Ga leuke dingen met hem doen, of eerst evt. met een groepje mensen waar jullie allebei deel van uitmaken (als die er is), probeer er hoogte van te krijgen of hij je interessant vindt, etc. :)

Als jullie samen wat doen, zonder andere mensen, je aardig hoogte van hem hebt en alles en je dan zo'n briefje geeft is het trouwens wél tof :o

cenerentola 09-04-2009 18:26

Een briefje is inderdaad wel heel kinderachtig. Via hyves is opdringerig. Als ik jou was, dan zou ik op die jongen afstappen en vragen of hij een keer een kop koffie met je wilt drinken.

bramxp 10-04-2009 10:45

ik vind het schatig ook al ben je bijna 18 vind er niks kinderachtigs aan

maar ja persoonlijke mening val ook op schattig dus

'I'he Prophet 10-04-2009 11:51

Een briefje nee. Een brief ja.

vilein 10-04-2009 12:46

Ik zou freaken als er een kerel met een epistel kwam over het hoe en waarom van zijn gevoelens voor mij. Kom nou. Zo'n briefje zou ik lief vinden. Eng, maar ook lief.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.