![]() |
Filosofie
Omdat ik benieuwd ben of meer mensen hier filosofie als examenvak hebben. :p
|
Ja ik heb het ook, alleen het is voor mij allemaal zo een warboel geworden dat ik het of voor of na het examen laat vallen. Waarschijnlijk wordt dit toch ervoor, omdat ik het al zonde van de tijd vind om er heen te gaan.
Denk jij dat het je wel gaat lukken? |
Hoezo is het zo'n warboel geworden dan? Ik bedoel, Leezenberg is niet zo'n duidelijke man dat is waar, maar met een goede docent en/of samenvatting moet het wel redelijk lukken toch? ;)
Ik ga sowieso met een 8 m'n examen in, dus dat komt sowieso wel goed. Ik wil eigenlijk graag een 9 komen te staan, maar ik ben bang dat dat te optimistisch denken is. :o |
Leer die leerdoelen achterin het boek goed uit je hoofd. Mijn ervaring vorig jaar was dat het examen best meeviel. Veel succes in ieder geval!
|
Inderdaad Zwoek het is één grote warboel, die Leezenberg is onbegrijpelijk.
Met z'n niet ondubbelzinnige uitspraken. Ik ga er met een 7.6 in, dus op hoop van zegen dat ik uitkom op een 5.5. En anders laat ik het vallen. |
Vorig jaar was het boek ook behoorlijk vaag en ik had zoiets van 'ik zie het wel', achteraf bleek dat het gewoon puur en alleen de leerdoelen aan het einde van het boeken waren die létterlijk werden gevraagd!
Dus die zou ik toch wel even goed doornemen. |
Morgen. Ik zie er best tegenop, ook al mag ik een drie halen. :o
|
Vond 't best easy. Het proefexamen van de docent was heel wat moeilijker. Jammer dat er geen vragen over religieus geweld in zaten, hehe.
|
Het was wel oké. Zit sowieso boven de drie, wellicht boven de vijf. Ik had moeilijker verwacht iig. :p
Vraag 1: Geef een definitie van religie. :') |
Ik heb het examen eens ingezien op internet en hij viel best wel mee inderdaad. Komt dat jullie eens goed uit!
|
Hoe hoog was de normering vorig jaar? En dit examen was dus blijkbaar makkelijker dan die van vorig jaar?
|
Ik denk dat ze beide even makkelijk/moeilijk waren. Ik heb het even nagezocht en de normering was vorig jaar 1,1. Ook redelijk hoog vond ik.
|
Met een normering van 1 kom ik denk wel net boven de 5 uit die ik nodig heb voor een 7 :Y
|
Citaat:
|
Ls, nooit zo veel ruimte open gezien. omgekeerd evenredig met zinnen die geschreven zijn.
Naar inhoud hebben ze gemeen dat ze beide (aantal zinnen en schrijfruimte die overblijft) leeg zijn. Je verwacht als gast dat scholieren geinteresseerd in filosofie A.Schopenhauer, die zijn kritiek op de vrouw als kenleer uitgaf, gaan betwijfelen. Dat F. Nietzsche met zijn kritiek op de 2 onderste lagen in de samenleving een tekort mag worden genoemd. etc etc Als het hele repertoire aan wetenschappelijke vakken door leerlingen zo achterlijk worden behandeld dan ben ik maar korte tijd uw gast. Anton Rekers |
:')
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |