Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Bloedneus (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1748996)

kriss 07-04-2009 15:34

Bloedneus

Ik heb bijna elke dag een bloedneus opeens.
Ik snap echt niet hoe dat kan.
Iemand een idee?
En hoe je het kan voorkomen?:bloos:
Het is namelijk heel irritant.
Alvast Bedankt.

Lisa 07-04-2009 15:47

Ik heb het bij warmteverschillen, vooral van koud naar warm. En als ik een tikje krijg nadat het net heeft gebloed natuurlijk. Maar als je het heel erg veel hebt, leer je vanzelf hoe je het snel stopt of kun je ervoor kiezen het dicht te laten branden.

kriss 07-04-2009 15:49

ieuwl, ik ga het niet dicht laten branden hoor 0.o
haha.
maar toch bedankt:)

Andijvie 07-04-2009 17:28

Ik had dat op m'n 14de en 15de heel erg, bijna iedere dag wel een bloedneus. Dichtbranden werkte niet, 't begon daarna gewoon weer. Maar om de een of andere reden is het opgehouden; op m'n 16de had ik nauwelijks nog bloedneuzen. Nu ook alleen nog als ik bv. door de bergen loop door de luchtdruk, of op hele warme dagen wanneer ik van binnen (bv. supermarkt, waar 't koel is) naar buiten loop, maar zelfs dan niet altijd.

Dus mja, ik zou er gewoon telkens voor zorgen dat het bloeden stopt (door je neus van boven wat dicht te knijpen, je hoofd ietsjes schuin te houden) en dan ook hopen dat 't vanzelf over gaat. Als 't niet overgaat, dan kun je misschien kijken of dichtbranden bij jou wel werkt.

AzN 07-04-2009 17:53

Eet je misschien de laatste tijd veel scherpe dingen? Qua smaak, niet de vorm hè :D.
Bij mij kwamen de bloedneuzen daardoor namelijk.

Bloem 07-04-2009 18:13

Heb je verder geen andere klachten? Vermoeidheid, blauwe plekken, bleek tandvlees?

gurl19 07-04-2009 19:20

Heb je hooikoorts? Omdat ik dan vaak nies heb ik ook vaak een bloedneus.
En dan kan het door het niezen ook niet goed genezen (tenminste dat denk ik)

Vinniebar 07-04-2009 19:44

Kan ook bloedarmoede zijn...

Kleintje! 08-04-2009 09:22

Citaat:

Lisa schreef: (Bericht 29099182)
Ik heb het bij warmteverschillen, vooral van koud naar warm. En als ik een tikje krijg nadat het net heeft gebloed natuurlijk. Maar als je het heel erg veel hebt, leer je vanzelf hoe je het snel stopt of kun je ervoor kiezen het dicht te laten branden.

dat is het denk ik ook (ik had het namelijk ook) maar je hebt nog best geluk een vriend van mij had het al als hij zn neus aanraakte zowat =P en ze hebben het al meerdere malen laten dichtbranden

31337 08-04-2009 13:30

Ik heb/had het veel in de zomer. Vaak als het heel erg benauwd is ofzo heb ik het snel.
Maar je zou idd kunnen denken aan dicht laten branden.

Wammus 08-04-2009 16:15

Als je er echt last van hebt zou ik even langs je huisarts gaan (ja ja een cliché ik weet het maar het is zo). Die kan het best beoordelen wat er aan de hand is. :)

Batser 08-04-2009 20:34

Ik had het meestal ook bij warmteverschillen. En meestal als de temperatuur anders is moet je ook niet teveel in je neus liggen te peuteren, want daar kan je het ook van krijgen.

kriss 09-04-2009 11:39

Wow opeens superveel reactie's:)
Nou, ik heb het nu 2 dagen nog niet gehad.
Dus ik hoop dat het ook wegblijft.
Misschien lag het aan de neusspray?
Ik was namelijk erg verkouden, en gebruikte dus neusspray.
Nu ik dat niet meer doe, krijg ik ook geen bloedneus meer.
Of het heeft misschien te maken met stress..
Of warmteverschillen.
Ik heb trouwens geen hooikoorts en eet gewoon normaal en heb verder nergens last van:P
Naja ik ben in elk geval al superblij dat ik er nu al 2 dagen geen last van heb:)
Bedankt voor de reactie's.

Andijvie 09-04-2009 15:04

Neusspray kan zeker voor bloedneuzen zorgen.

patricia15 13-04-2009 22:42

Ja ik heb ook gehoord dat het wel door neusspray kan komen.

ik heb er ook heel vaak last van en al een paar keer er mee naar de dokter geweest die,
gaf al maar een paar middeltjes en het moest maar over gaan nou ik heb er soms nog steeds last van..
maar ik hoop het ook voor je dat het nu niet meer vaak komt..

kriss 16-04-2009 14:29

Nu ik die neusspray niet meer gebruik, heb ik geen bloedneus meer gehad:)
Dus ik weet bijna zeker dat het daardoor kwam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.