Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   bloemen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1749465)

Greg 10-04-2009 13:14

bloemen
 
Hey,

even een korte vraag aan de dames: als ik een meisje bloemen geef, is dat dan slim? vinden ze dat leuk? en, zo ja, wat voor bloemen?

alvast bedankt!

Bas 10-04-2009 13:16

Misschien is één keer een roosje leuk, maar je moet ze niet gaan proberen om te kopen, natuurlijk. Ligt ook aan de dame in kwestie.

Bartezz 10-04-2009 14:18

chrysanten, zijn ze gek op!

remy476 10-04-2009 15:09

Een roos in folie met een leuke kaart, niet te vaak

x-spekkie-x 10-04-2009 15:41

Ik ben niet zo van de bloemen. Beetje afgezaagd vind ik altijd. Al haal ik wel eens een bloemetje voor mijn ouders, gewoon zomaar. Maar mijn moeder heeft dan ook altijd bloemen in huis.
En zomaar uit het niets bloemen geven is ook een beetje raar? Ik heb zelf een roos gekregen toen ik een maand samen was met mijn vriend destijds. Daarna nog een keer met mijn slagen en afstuderen (maar dat is gebruikelijk volgens mij?). Maar waarom zou je een meisje zomaar bloemen geven? Kun je haar beter een keertje mee uit nemen in plaats van een kadootje/bloemen te geven :)

Verder hou ik van gerbera's, maar bloemensmaak is erg persoonlijk.

Flijn 10-04-2009 16:12

Ik houd niet van bloemen in huis, maar zou het gebaar wel kunnen waarderen als ik de gever leuk vindt. Als het op een eerste date of zomaar uit het niets zou ik het ongemakkelijk en een beetje overdreven vinden.

En bloemensmaak is zo persoonlijk. Rozen zijn standaard maar als je romantische bedoelingen hebt wel het duidelijkst.

miekmuis 10-04-2009 16:36

Ik zou het juist ontzettend leuk vinden om bloemen te krijgen, maar dan wel een mooie bos, niet een goedkoop aldi bosje. Een losse roos vind ik dan ook weer wat minder.

Andijvie 10-04-2009 16:38

Ik vind een bos bloemen meestal een beetje truttig, maar bv. een mooie orchidee in een leuk vaasje vind ik erg leuk.

WolterB 10-04-2009 16:48

Ligt er ook heel erg aan waarvoor en wat je relatie is met diegene natuurlijk (vriendin/verliefd op/relatie).
Overdrijven met te veel bloemen is in ieder geval geen goed plan.

Wammus 10-04-2009 20:46

Waarom wil je haar bloemen geven?

Als het is om indruk te maken denk ik dat je haar zoals gezegd beter mee naar de film of uit eten kan nemen. Als het is om iets goed te maken lijkt het mij prima. Wat voor bloemen weet ik niet want daar heb ik echt de ballen verstand van. :o

Lisa 10-04-2009 21:14

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 29111115)
Ik vind een bos bloemen meestal een beetje truttig, maar bv. een mooie orchidee in een leuk vaasje vind ik erg leuk.

Dat zou ik nou enorm stom en truttig vinden.


Het ligt eraan hoe goed je haar kent, bij een eerste date als je per se iets wil, kun je beter een losse roos geven. Als jullie een bepaalde tijd bij elkaar zijn kan een bos bloemen ook wel. Maar elke week bloemen is ook weer niet zo heel jeej.

Lorelei 10-04-2009 21:52

Hangt heeeel erg van de situatie af. :)

Freyja 10-04-2009 22:01

Afhankelijk van het meisje en de situatie ja... ik hou enorm van bloemen dus ik ben er altijd blij mee (maar okee, ik heb ze dan ook nooit van een vreemde of relatief onbekende gekregen :D Van een vriendje maar ook van vriendinnen of familie vind ik het wel altijd heel leuk).

Toen m'n ex en ik elkaar es drie weken niet gezien hadden vanwege vakanties wilde hij bloemen meenemen voor me, maar het was midden in de nacht, dus toen heeft hij uit allemaal tuinen en gemeentegronden bloemetjes geplukt om zo met een bosje aan te komen :D Dat vond ik toen wel vrij geniaal hihi.

bamboocha 10-04-2009 22:41

ik kan er echt niet tegen als een jongen met 1 roos aan komt zetten. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het zo patserig! Het wordt vaak wel goed bedoeld.. maar ik vind het echt helemaal niks! Dat vind ik echt een afknapper! En als iemand dan toch persé bloemen wil geven, geef me dan maar gerbera's o.i.d.
Als ik jou was zou ik eerst een beetje uit proberen te zoeken waar het meisje in kwestie van houdt, en dan iets originelers verzinnen. Maak je denk ik ook een betere indruk ;)

Verder hou ik wel erg van bloemen hoor haha! Alleen niet als een potentiële lover met een roos of iets anders standaards aan komt zetten.

Succes!

Daantje_0705 10-04-2009 22:49

Mijn vriend is het type niet om bloemen voor me mee te nemen dus ik zou er gelijk iets achter zoeken. Met speciale dingen (verjaardag, slagen, etc) vind ik het wel heel leuk om te krijgen :)

Ik kreeg bijvoorbeeld pas een bak met narcissen van m'n schoonouders voor m'n nieuwe huisje en dat vind ik wel echt heel gaaf :)

Andijvie 11-04-2009 10:55

Citaat:

Lisa schreef: (Bericht 29111977)
Dat zou ik nou enorm stom en truttig vinden.

Precies, dus daarom weet ik niet of bloemen zo'n goed idee zijn als je iemand niet echt goed kent :P

wup 11-04-2009 11:39

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 29112163)
Afhankelijk van het meisje en de situatie ja... ik hou enorm van bloemen dus ik ben er altijd blij mee (maar okee, ik heb ze dan ook nooit van een vreemde of relatief onbekende gekregen :D Van een vriendje maar ook van vriendinnen of familie vind ik het wel altijd heel leuk).

Toen m'n ex en ik elkaar es drie weken niet gezien hadden vanwege vakanties wilde hij bloemen meenemen voor me, maar het was midden in de nacht, dus toen heeft hij uit allemaal tuinen en gemeentegronden bloemetjes geplukt om zo met een bosje aan te komen :D Dat vond ik toen wel vrij geniaal hihi.

Haha, dat zijn de mooiste bossen!

Verder inderdaad superleuk van een bekende. Maar als een kerel er zomaar mee op komt dagen omdat hij wat van me wil.. :nono:

Lisa 12-04-2009 01:30

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 29113130)
Precies, dus daarom weet ik niet of bloemen zo'n goed idee zijn als je iemand niet echt goed kent :P

Ik denk dat meer meisjes vrolijk wordenvan een roos van van een orchidee in een pot :D

Lorelei 13-04-2009 14:54

Mwah, ik vind 1 roos een beetje creepy :P

N00dles 13-04-2009 15:51

Bij Hunkemöller kun je een tulp kopen waarvan de tulp eigenlijk een rood slipje is. Gelijk een mooie hint.

Andijvie 14-04-2009 12:05

Citaat:

Lisa schreef: (Bericht 29114793)
Ik denk dat meer meisjes vrolijk wordenvan een roos van van een orchidee in een pot :D

Mja, de orchidee die ik kreeg was niet zo over de top als de meeste orchideeën zijn :o

Ik weet niet, als ik zomaar van iemand die ik niet goed ken een rode roos zou krijgen (of een bos bloemen, of eigenlijk welke bloem ook) dan zou ik 't een beetje overdreven vinden. Slijmerig. Ik weet niet, zoiets geef je pas als je iemand een beetje kent, en dan ook met een reden (bv. omdat je elkaar drie maanden kent, ofzo, niet 'zomaar').

Leonoor 14-04-2009 12:10

Lijkt me er helemaal aan liggen wie dat meisje is (of je haar goed kent ed) en waarom het is ed.

'Vroeger' had ik het vreemd gevonden als ik van een jongen zomaar bloemen had gekregen, maar als ik nu van mijn man zomaar bloemen krijg (wat overigens nooit gebeurd ;)), vind ik dat niet raar, alleen maar leuk. :)

cenerentola 14-04-2009 13:53

Ik wil alleen bloemen krijgen, als ik ze thuis bezorgd krijg. Als ik iets haat, dan is het slepen met bloemen over straat, of slepen met bloemen door de tram of bus.

metallica 14-04-2009 23:25

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 29110967)
Verder hou ik van gerbera's, maar bloemensmaak is erg persoonlijk.

Oeh ja, die zijn echt helemaal geweldig <3 Alleen heb ik geen vriendje die me bloemen geeft :o Maar als ie dat zou doen zou ik dat wel leuk vinden :)

Offtopic: wanneer ben je eigenlijk weer terug? Is het geen idee om weer eens een L&R meeting te houden dan? :o

Lorelei 15-04-2009 00:10

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 29119196)
Bij Hunkemöller kun je een tulp kopen waarvan de tulp eigenlijk een rood slipje is. Gelijk een mooie hint.

Dat zou ik nou wel weer geinig vinden. Uiteraard alleen van iemand die ik ook ken :p en alleen van iemand die het als grapje doet.. beetje in dezelfde sfeer als de rode "I love Sweden" string die ik ooit van m'n vriend heb gekregen uit de souvenirshop! :>

Myuki 15-04-2009 18:43

Wat een gedoe en eisen...

Ik denk, bloemen: leuk :)

dark*dizzie* 16-04-2009 18:45

Ik vind bloemen helemaal geweldig om te krijgen van een jongen. Voor mijn verjaardag krijg ik altijd van mijn vriend een mooie bos bloemen. Ook toen ik voor mijn studie uitgeloot was, kreeg ik als opkikker een bos bloemen. Ik vind het altijd een lief gebaar. Maar het ligt er ook aan dat ik heel erg van bloemen hou.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.