![]() |
Hoe leren de Havisten voor hun examens?
Hallo mede-Havisten!
Deze vraag kwam opeens in mij op en eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig. Hoe leren jullie voor de Examen vakken die jullie hebben? Ga je voor de Centraal Schriftelijke Eindexamens in mei op een andere manier leren dan je deed voor de School Examens? Hebben jullie nog handige trucjes en/of tips voor mensen die moeite hebben met bepaalde vakken? Wat vind je heel makkelijk om te leren, of juist heel moeilijk? Vertel er hier over! Hartelijke groeten en veel succes, Anna. P.S; Gelieve wel aan te geven over welk vak jij spreekt. Geschiedenis zul je waarschijnlijk heel anders leren dan bijvoorbeeld Scheikunde! P.S 2; Ik wist niet zeker of je hier gewoon topics mocht openen, maar ik dacht: ik doe het gewoon. |
Ik heb voor m'n SE's nauwelijks geleerd (profiel EM) nogal slecht dus, maar ik weet nou niet of daar verandering in gaat komen voor m'n centraal examen.
|
Ik heb me ook niet altijd uitgesloofd dit jaar, maar de afgelopen heb ik al meer gedaan dan ooit tevoren. _O-
Oude examens oefenen helpt voor mijn gevoel sowieso heel erg goed. Maar ik schijt nog steeds alle kleuren van de regenboog. |
ik heb niet geleerd.
|
Ik ga morgen beginnen met leren... dan ga ik elke dag totaal 5 uurtjes leren. Eerst de stof uit de informatieboeken leren, en daarna de extra vragen uit de examenbundels maken ;)
|
Citaat:
Zelf stel ik gewoon prioriteiten op, ik weet waar ik wat extra tijd aan moet besteden en aan sommige vakken wat minder, zo heb je een goede balans. Ik begin trouwens vandaag met leren, paar uurtjes per dag. Vooral veel oefenen met examens en andere opgaven. Bij de vakken aardrijkskunde en geschiedenis steek ik vooral veel tijd in de leerstof. |
ik ben nog niet begonnen met leren, en gaat ook nog wel even duren denk ik. vrijheid is fijn.
maar wij moeten nu op school oefenexamens maken, dat is wel handig |
Citaat:
Maar waarom vind je 5 uurtjes dan te veel? |
Ik zou het super knap vinden als je dat nog 3 weken volhoudt, 5 uren per dag. Geen sarcasme of wat dan ook, echt respect voor jouw discipline.
Ik begin a.s. maandag met leren, en heb een schema gemaakt wat ik per dag wil leren. Ik zie dan wel hoe veel tijd het kost. 's Avonds ga ik sowieso níet leren, anders slaap ik echt niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
(ik zou het zelf niet kunnen, daar niet van. Maar toch) |
Citaat:
|
Citaat:
Het leven is sowieso niet eerlijk. Een vriend van me had vorig jaar nauwelijks wat voorbereid en had allemaal achten en negens gehaald.:s |
Oke ik ben afgelopen maandag begonnen met leren. Ik leer ongeveer drie uur per dag. En ik concentreer me vooral op de vakken die ik in de eerste week heb: Nederlands, wiskunde en geschiedenis. Daar ben ik dan ook al een heel eind mee op weg maar ook met de vakken die ik wat moeilijker vind in de tweede week zoals management en organisatie. Biologie ga ik niet heel intensief leren -helemaal niet waarschijnlijk- omdat ik het geen leuk vak vind. En voor economie ga ik een examen maken een paar dagen voor het examen en dan kijk ik wat ik nog niet kan dat lees ik door en dan moet het goed komen.
Ik sta op het moment allemaal 7'ens... dus het moet eigenlijk wel goed komen. |
Niet natuurlijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |