![]() |
Klassieke Muziek
Dat speel en luister ik erg graag, hoewel ik ook wel van popmuziek houd. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar klassiek, vooral naar componisten als Mozart en Chopin. Lotgenoten? >D Ben gewon nieuwsgierig.
|
Uiteraard, ik luister graag naar Stravinsky en Satie.
|
Ja, ik heb een redelijk aantal albums staan die ik zo nu en dan graag eens mag opzetten. Nooit goed geweest in het onthouden van welk nummer bij welke componist hoort tho.
|
Klassieke muziek is echt super relax:)
Dit is mij favorieten stuk: Danse Macabre gecomponeerd door Camille Saint-Saens (dit stuk word ook gebruikt bij Het Spookslot in de Efteling;) ) |
Mozart radio op lastfm is af en toe wel leuk. (y)
|
Ik vind Dvorak, Mozart en Chopin heel mooi. Maar Mahler en Bach eigenlijk ook wel. De top blijft toch Dvorak en Mozart.
|
Dance Macabre is idd erg mooi. Zelf vind ik de notenkraker (Tchaikovsky) en Rondo Alla Turca (Mozart) mooi, ook de Grande Valse Brilliante (Chopin) en Fantaisie Impromptu (Chopin) zijn prachtig om naar te luisteren.
|
Misschien komt het opppervlakkig over ofzo maar ik vind klassiek echt doodsaai.
|
Vooroordeel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Satie, Listz, debussy, bach.
|
Tuurlijk digt ze apocalyptica niet.
|
Daarnaast is Apocalyptica klassiek noemen net zoiets als Emperor blues noemen. :p
|
ik vind carulli erg leuk.
niet zozeer om te luisteren, maar meer om te spelen. ik vind dat hij leuke passages heeft in zijn muziek en het is gewoon een goede basis om mee te beginnen qua klassieke gitaar. |
Ja, ik luister ook graag klassiek. Ik moet het in verband met mijn studie ook wel heel veel luisteren, maar daar heb ik dus niet zo'n problemen mee. Een paar favorieten zijn La Forza del Destino van Verdi, Piano Trio in E Flat van Schubert, Scheherazade van Rimsky-Korsakov. En qua moderner klassiek vind ik Canto Ostinato van Simeon ten Holt echt een meesterwerk. Luister ook wel eens minimal zoals Eric Satie of Steve Reich ofzo. (y)
|
Ik ben helemaal gek van Verdi. Heerlijk dramatisch. Ik luister de laatste tijd heel veel La Traviata. Ik zing zelf meestal mozart, en natuurlijk uit het boek 24 italian songs from the 16th & 17th century, en vocalises van vaccai.
Ik speel Chopin, daar zijn mijn moeder en oma (en pianolerares :p) gek van, maar ik ken nog niet zoveel van hem. Ik vind het volgensmij wel heel vet. Ik vind zijn scherzo's geweldig maar zelf vind ik zijn walsen moeilijk genoeg. :p Canto Ostinato is heerlijk hypnotiserend, ik luister het graag voor een wiskundetoets. Helemaal gebrainwashed ben ik dan (y) |
Citaat:
Ik ben een liefhebber van klassieke muziek. Enkele componisten die ik erg goed trek: Bach, Chopin, Rachmaninoff, Tchaikovsky, Mahler, Wagner, Debussy, e.v.a. Van Mozart vind ik eigenlijk voornamelijk zijn Requiem erg interessant en zeer aangrijpend. Maar ik houd sowieso van requiems. |
De 24 caprices van Paganini en de 21 nocturnes van Chopin vind ik wel erg gaaf.
|
Ik luister erg vaak canto ostinato als ik naar huis fiets na het uitgaan,prachtig,(y).
Verder weleens wat mozart,satie,phillip glass,arvo part en dergelijke. Op zijn tijd kan ik het allemaal waarderen. |
Erik satie gonnosses 1
Mijn moeder walgt van mijn populistische keuze maar het RAAKT ME GEWOON. (kan de capslock nog jongens of is dat niet meer grappig?) |
Mahler
Bruckner Prokofieff Shostakowits Rimsky Korsakoff Dvorak Stravinsky Bach Allemaal briljante muziek. Als je dat doodsaai vind, heb je er nooit echt goed naar geluisterd. Maar goed. |
BEETHOVEN
(Wagner, Shostakovitch, Brückner, Mahler, Bach, Ravel, Vivaldi, Britten (Benjamin), Mozart, Poulenc etc etc etc.... Tot mijn 12 niets anders gehoord :). |
O ja 24 Preludes van Chopin is echt wel cool :cool:
|
Bach, Beethoven, Mozart, Schubert.. en Dead Can Dance..
|
Citaat:
|
Ik heb vroeger veel piano gespeeld en toen luisterde ik het vaak. De laatste jaren is het eigenlijk wel minder geworden, maar ik heb nog steeds een liefde voor Chopin. De beste man heeft zoveel schitterend mooie muziek gemaakt. Verder luister ik ook nog wel zo nu en dan naar Beethoven of Schubert.
|
Ravel, Stravinsky, Bruckner, Holst, Moussorgsky, Tchaikovsky, Glass etc.
Ik heb liever van het romantisch en modern. Alhoewel het barok en echte klassieke ook niet verkeerd is, maar je hebt er na een tijdje genoeg van. Maar klassiek blijft doorleven. Het is absoluut geen oude muziek. Alleen de componisten van nu zijn nog niet zo bekend. |
klassiek voor live! ik luister niks anders en houd me nergens anders mee bezig! klassieke muziek is het enige goede dat me ooit is overkomen.
|
Hmm...
Mozart Chopin Bach Tchaikovsky Stravinsky (y) Ik ben dol op viool, piano en fluit. Heerlijk! |
Ik vind het leuk om klassieke muziek te spelen, maar luisteren doe ik eigenlijk zelden. Vind het overigens wel mooi.:)
|
Citaat:
wiener bonbons liebeslieder fruhlingsstimmen etc |
Wim Mertens maakt mooie muziek met voornamelijk piano maar ook een aantal blaasinstrumenten.
Michael Nyman ook. http://www.youtube.com/watch?v=_UaHl3d8Rlg http://www.youtube.com/watch?v=0OGNaFqCTbg |
Ik luister weinig muziek (Buiten de muziek die ik toevallig hoor), maar als ik het doe, dan is het Klassiek en Gregoriaans gezang. Nu en dan wat popmuziek.
|
Citaat:
dat zat vorig jaar in een reclame van abn amro geloof ik. |
5 Minute Grind - Who Needs Guitars Anyway?
|
Oh ja Wim Mertens, die moet ik ook nog altijd eens luisteren.
|
Hé dat is de tune van "Boeken". :D
|
Klassieke muziek is fijn.
|
Citaat:
Ik ga nu strauss luisteren :) |
Strauss is ook wel geinig, ik vind het niet suoer ofzo.
Maar het is inderdaad wel luchtig en vrolijk. :) Dus als ik nog een keer voor Klassiek Kies, wordt het Strauss of Apocalyptica :) |
Apocalyptica is gewoon rock gespeeld met cello's.
|
Wat jij wil, ik VIND van niet.
|
:D
|
Apocalyptica heeft dan ook voornamelijk inspiratie opgedaan met het luisteren van 2pac.
|
Wim Mertens!!! :D Ik kan Struggle for Life op de piano, die is echt mooi. Ook een beetje Yann Tiersen en Philip Glass achtig. :) Alleen is dat niet klassiek (?) :p
En verder vind ik Debussy ook leuk en sommige nummers van Chopin, maar ik heb niet altijd zoveel zin om klassiek te luisteren, alleen soms. Maar in films vind ik het vaak wel heel mooi. |
Citaat:
yann tiersen kan ik ook wel waarderen ja, http://www.youtube.com/watch?v=9wIby...eature=related deze vind ik echt prachtig, vooral die opbouw en dan dat einde, klinkt echt prachtig |
Ik houd ook van klassiek. Ikzelf speel nu zo'n jaar of 7 piano, en er is niks mooiers op een piano dan klassieke muziek. Althans, dat is mijn mening ;) Verder luister ik heel graag naar André Rieu. Die maakt leuke muziek ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |