![]() |
Mijn formulier werkt niet! (PHP+HTML)
Hallo!!! Ik heb een form:
<form method="POST" action="verzenden.php"> <table width=300 border=1 cellpadding=3> <tr><td colspan=2><center><font size="+2" color="white"><b>Registreer</b></font></center></td></tr> <tr><td><font face="Comic Sans, Arial" color="white">Voornaam:</font></td><td><input type=text id=voornaam></td></tr> <tr><td><font face="Comic Sans, Arial" color="white">Klas:</font></td><td><input type=text id=klas></td></tr> <tr><td><font face="Comic Sans, Arial" color="white">Code:</font></td><td><input type=text id=code></td></tr> <tr><td><font face="Comic Sans, Arial" color="white">E-mail adres:</font></td><td><input type=text id=email></td></tr> <tr><td colspan=2 align=center><input type=submit value="Registreer!" name="submit"></td></tr> </table> </form> En ik heb een verzenden.php: <?php $voornaam = $_POST['from']; $klas = $_POST['klas']; $code = $_POST['code']; $email = $_POST['email']; $headers = 'From: '. $_POST['from'] . "/n"; $headers .= 'Reply-To: '. $_POST['from']; mail('mijn@email.nl', $sub, $msg, $headers); ?> Maar als ik dit dan uitvoer krijg ik een witte pagina met de tekst: Warning: mail(): SMTP server response: 550 5.7.1 Unable to relay for mijn@email.nl in \\192.168.0.16\webfiles\files\2009-4\3056386\verzenden.php on line 10 Weet iemand wat dit is? Ik heb trouwens geen mail in mijn inbox -O- |
je zou eens met die aangegeven melding als zoekwoord gebruiken om de oplossing te vinden.
|
Heb je wel een mailadres ingevuld dat bestaat? De SMTP server die je gebruikt geeft volgens mij als response dat hij die mail niet naar dat adres kan sturen. Maar ik kan het mis hebben.
|
Ja, ik heb een hotmail e-mail adres ingevuld.... Maar ik neem aan dat hij daar ook heen zou moeten sturen!
Ik las trouwens ergens dat er ook een php.ini bestand aanwezig moet zijn. Klopt dat? En wat zou daar dan in moeten staan? (Ik maak trouwens al mijn bestanden via kladblok :-)) |
Lijkt me dat je het mailgebeuren van PHP niet goed hebt geconfigureerd. Draai je dit op je eigen computer?
|
Hoe bedoel je dat? Sorry, ben een beetje een leek op dit gebied.....
Ik denk dat je bedoelt of ik het formulier al op een site heb. Hier staat ie: http://h1.ripway.com/Stuiterbal20/registreer.html |
Die PHP.INI staat normaal bij je hosting, maar daar kan je niets aan veranderen normaal; als je zelf host (thuisservertje bv. wat ik zou vermoeden aan het IP-adres in je foutmelding) kan je die natuurlijk wel aanpassen; maar er moeten normaal oplossingen bestaan die wel werken: vanuit PHP kan je op genoeg manieren e-mails laten versturen.
Je kan wel de configuratie opvragen via PHP-code:
|
Waar moet ik dat php-bestand dan neerzetten? Moet die code in mijn ander php?
|
Die foutmelding duidt erop dat je provider (ripway.com) hun server zodanig heeft geconfigureerd zodat je geen mail kunt versturen via hun server. Googlen op "ripway sendmail" bevestigt dat.
|
192.168.0.16 heeft geen smtp server draaien die je mag gebruiken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |