Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Schrijf collega nodig ! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1749700)

Bananensplit 12-04-2009 16:53

Schrijf collega nodig !

Hey !
Ik zoek een schrijf collega.
Waar ik samen een verhaal mee schrijf.
Mijn strijfstyle is niet schrijven over vroeger (geschiedenis) of........ ja weet ik veel.
Ik schrijf wel mee als je vb:een roman of gewoon een spannend verhaal wil schrijven.
Snapje ?
Nou Doei !
Ps:Liever iemand van mijn eigen leeftijd (13) mag ook.
Anders....Ja dan is het 'moeilijk'.

Kitten 12-04-2009 16:54

Misschien moet je iets beter uitleggen wat je zoekt? Ik krijg het idee namelijk dat je iemand zoekt om mee samen te schrijven. Klopt dat?

Bananensplit 12-04-2009 16:55

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29116132)
Misschien moet je iets beter uitleggen wat je zoekt? Ik krijg het idee namelijk dat je iemand zoekt om mee samen te schrijven. Klopt dat?

Indd

Kitten 12-04-2009 17:32

Citaat:

Bananensplit schreef: (Bericht 29116136)
Indd

Misschien is het dan eerst een idee om te bedenken op wat voor manier je met iemand zou willen samenwerken en op wat voor type verhaal. Iedereen heeft natuurlijk wel zijn/haar eigen stijl en perfecte samenwerking is erg moeilijk.

Ik kan je zelf alleen niet helpen.

Bananensplit 12-04-2009 22:27

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29116245)
Misschien is het dan eerst een idee om te bedenken op wat voor manier je met iemand zou willen samenwerken en op wat voor type verhaal. Iedereen heeft natuurlijk wel zijn/haar eigen stijl en perfecte samenwerking is erg moeilijk.

Ik kan je zelf alleen niet helpen.

IK bergijp je niet.
2 berichten boven je staat toch wat voor schrijftyle ik heb.

Kitten 12-04-2009 23:21

Citaat:

Mijn strijfstyle is niet schrijven over vroeger (geschiedenis) of........ ja weet ik veel.
Ik schrijf wel mee als je vb:een roman of gewoon een spannend verhaal wil schrijven.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Dit vind ik niet echt een stijl, meer een thema. Met stijl bedoel ik bijvoorbeeld: Taal, persoon van het verhaal (1ste, 2de, 3de), tijd (tegenwoordige of verleden) en de nadrukken die je wil leggen. Sommige schrijvers zijn erg sterk in dialoog, anderen erg sterk in beschrijven, weer anderen zoeken een combinatie van die twee. Sommige schrijvers zijn heel plastisch, anderen wat omslachtiger.

Nine S. 13-04-2009 11:24

Ja, ik had het ook verkeerd begrepen.
Ik had al een stukje ingezonden en plannen gemaakt maar toen wou ze niet meer.
Wel jammer, maar ik maak het wel in m'n eentje af.
Of wil iemand anders mij helpen?
Ik zet er nog wel twee stukjes van mij bij.
Dan kan je kijken of je het wat vind.

Bananensplit 13-04-2009 19:33

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29117532)
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Dit vind ik niet echt een stijl, meer een thema. Met stijl bedoel ik bijvoorbeeld: Taal, persoon van het verhaal (1ste, 2de, 3de), tijd (tegenwoordige of verleden) en de nadrukken die je wil leggen. Sommige schrijvers zijn erg sterk in dialoog, anderen erg sterk in beschrijven, weer anderen zoeken een combinatie van die twee. Sommige schrijvers zijn heel plastisch, anderen wat omslachtiger.

Jaa .....euh....ja we hebben elkaar verkeerd begrepen.
Nou ....
Ik zoek dus een schrijfcollega !
@Nine S.:Ik bedoelde het echt niet slecht !

Andijvie 14-04-2009 10:20

Samen een verhaal schrijven is niet makkelijk, je hebt altijd wel dat de ander iets schrijft dat jij helemaal niet geschreven zou hebben, of dat zijn/haar stijl echt helemaal anders is. Als je een perfect verhaal verwacht, dan gaat het altijd tegenvallen.

Nine S. 14-04-2009 18:29

Ja dat klopt. Maar het is toch altijd leuk om het uit te proberen. Twee verschillende stylen kunnen lastig, maar ook wel een uitdaging zijn. Het lijkt me in iedergeval niet handig om het in het begin al op te geven. Natuurlijk is het lastig in het begin maar na een tijdje doorzetten kom je er vanzelf wel uit. Wat leuk is aan een verhaal van twee schrijvers is dat er meestal wel wat in gebeurd. Er is altijd wel iemand die weer iets nieuws verzint. Ik zit echt propvol met ideeen, en schrijf ze op in verhalen en gedichten. Ook teken ik veel, maar dat is wel wat anders.

Andijvie 15-04-2009 10:41

Citaat:

Nine S. schreef: (Bericht 29123693)
Ja dat klopt. Maar het is toch altijd leuk om het uit te proberen. Twee verschillende stylen kunnen lastig, maar ook wel een uitdaging zijn. Het lijkt me in iedergeval niet handig om het in het begin al op te geven. Natuurlijk is het lastig in het begin maar na een tijdje doorzetten kom je er vanzelf wel uit. Wat leuk is aan een verhaal van twee schrijvers is dat er meestal wel wat in gebeurd. Er is altijd wel iemand die weer iets nieuws verzint. Ik zit echt propvol met ideeen, en schrijf ze op in verhalen en gedichten. Ook teken ik veel, maar dat is wel wat anders.

Idd, ik vond 't juist daarom ook altijd leuk om met vriendinnen samen te schrijven :Y

Nine S. 18-04-2009 23:40

is het wel gelukt dan?

Bananensplit 19-04-2009 09:19

Heb nog altijd niemand.

Nine S. 19-04-2009 11:53

oh
misschien moet je dan toch wat duidelijker zijn

Miekje* 19-04-2009 12:08

Ik ben samen met een vriendin een boek aan het schrijven, je hebt echt dezelfde schrijfstijl nodig en van te voren moet je duidelijke afspraken maken voor de hoofdpersonen, types, karakters, gebeurtenissen, etc. Er komt heel wat meer bij kijken dan alleen 'zomaar even iets samen schrijven'.

Nine S. 30-04-2009 19:14

Hey!
Ik ben nu op een andere online site bezig met een verhaal.
Het is best wel goed.
Iedereen die wil kan er in meedoen.
Soms zitten er wel eens vage stukjes bij, maar we houden ons wel aan de afspraken.

Bananensplit 01-05-2009 16:09

Citaat:

Nine S. schreef: (Bericht 29182354)
Hey!
Ik ben nu op een andere online site bezig met een verhaal.
Het is best wel goed.
Iedereen die wil kan er in meedoen.
Soms zitten er wel eens vage stukjes bij, maar we houden ons wel aan de afspraken.

Welke site ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.