![]() |
Havo...euh..watte?
Nu ik wil niet de domme uithangen.
Maar kijk in België is het zo dat na je basischool (6 de lj) ofwel naar aso of bso (buso) gaat.Maar in Nederland is het anders. Hoe is dat daar ? Wat is Havo en er zijn er nog maar de naam ben ik vergeten. Leg je het eens uit ? |
Je hebt VMBO, Havo en VWO.
Het vmbo duurt 4 jaar, en is meer praktijkgericht. Er zijn verschillende vormen van, de hoogste is theoretische leerweg, hiermee kan je ook doorstromen naar havo. Dan heb je havo, dat is een stap hoger, het duurt vijf jaar. Hiermee kun je naar het HBO (hoger beroepsonderwijs). Ook kun je nog verder stromen naar vwo. Vwo is het hoogst en duurt 6 jaar. Hierbij kan je doorgaan naar de universiteit. Met havo en een propedeuse in hbo kan je ook naar de universiteit. |
Citaat:
en dan heb je ook nog is 4 profiel op in ieder geval HAVO en VWO (VMBO weet ik niet zeker) je profiel is het vakkenpaket wat je zelf hebt samengesteld. je zult wel een paar vakken verplicht moeten doen (maatschappelijke vakken moet iedereen van jouw niveau doen en dan heb je daarbij ook nog verplichte profiel vakken die je verplicht bij een bepaald profiel moet volgen). maar je mag ook een gedeelte van de vakken zelf uitzoeken (je vrije deel) de profielen zijn economie en maatschappij cultuur en maatschappij natuur en techniek natuur en gezondheid ik hoop dat je er zo alvast iets van snapt. als je het nog niet snapt wil ik het graag uitgebreider uitleggen hoor :) |
Citaat:
(van praktisch naar meer theoretisch) de basisberoepsgerichte leerweg de kaderberoepsgerichte leerweg de gemengde leerweg de theoretische leerweg |
Oow Dankjulliewel !
Nu bergijp ik het. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27. |