![]() |
Leuke simulation games
Ik ben zelf wel een liefhebber van de Sim, Theme en Tycoon reeksen, maar vind dat er een groot verschil bestaat tussen de verschillende spellen.
Ik ben dus benieuwd naar welke games jullie leuk vinden die in deze categorie vallen. Ze hoeven uiteraard niet persé Sim, Theme of Tycoon in de naam te hebben :p Enkele spellen die ik top vind/vond: - Theme Hospital - Theme park (world) - De Sims - Hotel Tycoon Wellicht zitten er nog tips tussen voor mij. |
Sims 2*O**O**O**O**O**O*(y)
is echt helemaal te gek!:D ik heb alle uitbreidingspakketten en bijna alle accesoires pakketten ik moet alleen nog tiener, villa&tuin en kerst (maar kerst wil ik niet);) ik heb nog wel leuke/handige dowloads sites en als je hyves hebt is er nog een hele coole hyves voor sims2 alleen weet ik niet of je hier links mag plaatsen:confused: zo dat moest ik ff kwijt:) |
Ja Sims 2 ken ik ook. Erg leuk inderdaad :)
Zijn er nog meer spellen die je erg leuk vindt? |
|
Rollercoaster Tycoon (2 is slecht, 1 is briljant 3 is best goed)
Zoo Tycoon Theme Hospital Simcity 3000 heb ooit ook the sims veel gespeeld ja. |
Sim City 4
Sim Tower (krijg em nog niet aan de praat op vista 64) |
Locomotion (nieuwste incarnatie van Transport Tycoon, de originele 'Tycoon')
Blijft leuk om treintjes aan te leggen :) Economische simulaties als Free Enterprise en Capitalism vond ik vroeger ook wel leuk. Deze zijn inmiddels wel antiek though. Iets als Tropico, Caesar of Anno 1602 zou je ook leuk kunnen vinden. Iets meer strategie en in Anno en Caesar wordt ook gevochten, maar het city building aspect is veel belangrijker. |
Ja dan heb je natuurlijk nog Civilization 1 t/m 9.000.000 en Colonization. Maar die vallen niet echt onder de sim games lijkt mij.
|
Black & White!
|
Citaat:
Tropico 2 Pirateneiland-simulator. Best grappig. |
Spore heeft veel sim-invloeden.
SimCity 4 is de beste uit de reeks (ok, 3000 was voor z'n tijd beter, maar nu doe je vanwege de details 4 :)) Pff, hoeveel vermenging met andere genres wil je verder? Als het echt puur sim moet zijn, heb ik niet veel toe te voegen aan de posts boven me, anders heb je nog Europa Universalis 3, Empire: Total War (sowieso de Total War-reeks, maar de nadruk is wel steeds meer op sim komen te liggen; meer naar Europa Universalis 3 dus) en nog wel wat meer in die richting. |
Age of Empire en dat soort spellen vind ik wel leuk, ik neem aan dat Civilization ook zoiets is? Zolang er inderdaad maar een groot bouw-gedeelte in zit.
Spore vind ik eng, ik krijg de kriebels van al die beestjes :D En verder staan er nog best wat tips tussen (Y) |
Haha, zorg dan maar dat je eigen beestje iig schattig is om naar te kijken.
Ik vind sims met (veel) historie en een beetje actie voor de afwisseling altijd erg interessant; vandaar die laatste games. :) |
Ik ben meer van geld verdienen en dan de stad of het bedrijf uitbreiden, etc.
En het liefst met van die opdrachten, waarna je naar het volgende level gaat óf aspecten vrij speelt. |
Citaat:
Colonization is wel tof met alle soorten grondstoffen een beetje handeldrijven enzo, wel nogal open-ended en niet missiegedreven. |
Citaat:
|
In dat geval zou ze nog net wel al die spellen met namen als Caesar, Zeus etc. moeten proberen. Er was een Egyptische versie, heette die niet Pharao of zo? In die richting heb je ook nog wat recentere (3D) vervolgen.
Allemaal hetzelfde principe: economie stabiel houden, uitbreiden/groeien, aspecten vrijspelen. Oh trouwens, op je eerdere vraag: ligt beetje aan de versie, maar Civilization is droger en minder losbollig/snelle actie dan Age of Empires. Als je een iets koddiger variant van Age of Empires wilt, is Knights and Merchants aan te raden. Een soort Settlers II (met de wegen tussen gebouwen) met mooiere graphics die ook nu nog niet echt lelijk zijn. |
Black&White idd
En ik vond Fast Food tycoon ook nog best leuk, hoewel het beter Pizzeria-tycoon had kunnen heten :p |
Citaat:
En Caesar III of IV is goed te doen idd, en beter geslaagd dan de clone CivRome. |
Mall tycoon vond ik niet zo heel super
Seaworld Tycoon is ook nog wel leuk (y) |
Citaat:
Inderdaad Pharao (die ik ook heb) is de egyptische form van age of empires. bijde zijn leuke games. maar Pharao loop ik op een bepaalt moment altijd vast :( roller coaster tycoon vond ik een tijd ook heel leuk maar nu niet meer naast sims2 *O*heb ik ook sims eilandverhalen. die is wel oké :| maar als je 1x het verhaal hebt uitgespeelt is er nix meer aan. veder heb ik ook nog imagine fashion designer (kleding ontwerp spel met een verhaal erin waardoor het een soort simulation game is) maar dat is echt een meiden game. ;) Wat vinden jullie eigenlijk van de Sims3? het lijkt mij echt heel dom en saai(n) je hebt veel te veel keuze en nu duurt het bij mij al eeuwen voordat een poppetje klaar is :p het enige pluspunt wat ik in sims3 zie is dat je zonder te laden zo overal (ook bij de buren) vrij rond kunt lopen. |
Hm, Pharao is eerder de Egyptische vorm van Caesar. ;) Gaat meer om het onderhouden van een stad. Aan het eind van ieder level/scenario heb je een stad staan om trots op te zijn. Bij Age of Empires heb je dan eerder enkele uitgebreide kampementen waaraan je kunt zien hoe je de vijand terug hebt gedrongen.
|
Ik heb het e.e.a. bekeken op reviewsites en bij nader inzien wil ik toch echt meer games gericht op het bouwen, uitbreiden en een level vrij spelen dan spellen waarbij je ook moet vechten.
Dus uit dit topic haal ik dan de volgende spellen: - Zoo tycoon - Seaworld tycoon - Simcity 3000 - Simcity 4 - Tropico 2 Toch nog een spel wat ik vergeet? Of een spel dat nog niet genoemd is? |
In Caesar speel je levels waarna je vaak kunt kiezen tussen een meer vechtgericht level en een bouwlevel. Volgens mij kun je het helemaal uitspelen met minimaal militair gebeuren :o
|
Citaat:
Ik zag dat altijd als een soort maximale tijdsduur op missies, omdat daarna keer op keer je stad geplunderd zou worden en slagen niet meer kon. |
Welke heb je het over dan? :confused:
De peaceful missies hadden over het algemeen helemaal geen vijanden dacht ik. In Caesar III dan anyway :o |
^ Ja, van Caesar III herinner ik me die lineaire opbouw in invasies ook alleen maar van wanneer je Caesar zelf boos had gemaakt. En da's makkelijk te voorkomen.
|
O ja inderdaad, als je je geld verkwist.
Port Royale misschien, trouwens? Ik heb het niet gespeeld maar het lijkt me wel wat. |
Citaat:
|
Black&White 2
Sims 2 Age of Empires 3 Zoo Tycoon 2 [ 1 is failure] Simcity[ meestal ging de stad naar de knopen x'D] MySims@Wii SimAnimals@WII Roller Coaster Tycoon Spore Red Alert 3 Anno 1503 Total Annihilation Kingdoms Theme Park World En voor de rest heb ik niet zoveel gespeelt. |
Citaat:
|
^ Heb je Caesar verslagen dan? Ik heb het weleens een keer voor elkaar gekregen om de held van het Romeinse volk te worden, maar na vijf invallen van Caesar ga je toch echt wel dood.
|
Citaat:
Het is een beetje suf en zinloos. Een beetje rondvaren en dingen verhandelen gaat makkelijk en vermaakt je wel een half uurtje, maar daarna heeft het weinig te bieden. Je kunt meer schepen, meer gebouwen etc kopen maar er kan eigenlijk niks misgaan en je bereikt niet iets dat belonend en de moeite waard voelt :o Kortom, geen aanrader :o |
Citaat:
Mijn record is alle plaatsjes in het spel, op zes na, Nederlands maken. :D |
Hm ok. Ja dan doe je het vooral om het vechten ja :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |