![]() |
Accent op letters bij typen
Op sommige computers komt er automatisch een é tevoorschijn als je '+e typt, en een ï als je "+i typt. Mijn huidige laptop doet dat echter niet. Ik heb aan verschillende mensen met ervaring op computergebied gevraagd hoe ik dit in kan stellen, maar niemand heeft me tot nu toe antwoord kunnen geven. Ik vraag me af of bepaalde computers (mijn laptop) dit nu gewoon niet doen en dat daar niets aan te veranderen is, of dat ik dit ergens in kan stellen. Als het laatste het geval is: hoe kan ik dat doen?
|
Als je met een qwerty-toetsenbord werkt, moet je hem instellen op US International (with dead keys, als je dat graag hebt). Op azerty zitten de meestgebruikte accenten er sowieso op. In de gewone US-indeling moet je accenten er op een speciale manier opzetten, maar die methode ken ik niet vanbuiten.
Dat instellen doe je via het configuratiescherm en dan ofwel via toetsenbord of regionale instellingen (ik vergis me steeds tussen beide, omdat het echt op een vreemde plaats staat). |
Mooi :) Heb mijn landinstellingen ook ff gewijzigd. Had ik namelijk ook last van op mijn laptop.
|
Citaat:
Bedankt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |