Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Welke HBO opleidingen hebben goede toekomstperspectieven? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1750071)

Dare2bDifferent 14-04-2009 23:34

Welke HBO opleidingen hebben goede toekomstperspectieven?

Hallootjes

Ik ben iemand die van zekerheid houd, dus ik vroeg me af welke HBO opleidingen goede toekomstperspectieven heeft en goed staat aangeschreven.

Ik zou het fijn vinden als jullie dit met mij zouden delen*O*

SKraaij 15-04-2009 11:21

Natuurlijk is het ook van belang dat de opleiding jou ligt, want van pakweg 40 jaar een baan hebben waar je niet vrolijk van wordt... Daar word je ook niet vrolijk van, inderdaad. ;)
Misschien even handig om te zeggen in elke richting je iets zoekt?

Maar goed, opleidingen die het wel goed doen:

MER (Management, Economie & Recht)
Een vrij algemene en brede opleiding, wat het voordeel heeft dat je overal wat vanaf weet en vrij breed inzetbaar bent.

Pabo
Schijnt dat er in de toekomst steeds meer vraag naar leraren komt.

Commerciele Economie
Ook vrij breed, en commercie is een branche waar sowieso vrij veel werk in te vinden is.

remy476 15-04-2009 16:53

Citaat:

SKraaij schreef: (Bericht 29126661)
Natuurlijk is het ook van belang dat de opleiding jou ligt, want van pakweg 40 jaar een baan hebben waar je niet vrolijk van wordt... Daar word je ook niet vrolijk van, inderdaad. ;)
Misschien even handig om te zeggen in elke richting je iets zoekt?

Maar goed, opleidingen die het wel goed doen:

MER (Management, Economie & Recht)
Een vrij algemene en brede opleiding, wat het voordeel heeft dat je overal wat vanaf weet en vrij breed inzetbaar bent.

Pabo
Schijnt dat er in de toekomst steeds meer vraag naar leraren komt. niet in Limburg

Commerciele Economie
Ook vrij breed, en commercie is een branche waar sowieso vrij veel werk in te vinden is.

Giddypanda 15-04-2009 17:51

niet te vergeten: verpleegkunde en informatica

T_ID 16-04-2009 12:33

Citaat:

SKraaij schreef: (Bericht 29126661)
Pabo
Schijnt dat er in de toekomst steeds meer vraag naar leraren komt.

Tegelijkertijd is de PABO een opleiding waar terecht ernstig op wordt neergekeken. Feitelijk is het een schandaal dat het een HBO opleiding mag heten. Bovendien zijn de carrièreperspectieven op de lange termijn niet goed.

Ik hoor trouwens dat hogere ondersteunende medische opleidingen als operatieassistent gelijk staan aan baangarantie. Bovendien is het een zekerheid dat mensen altijd ziek zullen blijven worden. ;)

Zowel een ruimtelijke als juridische opleiding (bijvoorbeeld planologie en bestuursrecht) is een ijzersterke combinatie, maar ik weet niet hoe dat er op HBO niveau uitziet.

remy476 16-04-2009 17:14

Idd de ICT kanten waar Giddypanda al een opmerking over maakte

Pater Noster 17-04-2009 10:24

- Informatica en media opleidingen
- Bedrijfs/Fiscale economie
- International business studies
- Planologie
- Werktuigbouwkunde

fib 17-04-2009 12:32

lerarenopleidingen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.