Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   site (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1750164)

flippie193 15-04-2009 15:19

site

Hoi,

Ik moet (ja moet) voor school een site maken. En hiervoor heb ik dus geen zin om hoe dan ook maar iets te betalen aan een site. Dus ik ben op zoek naar een progamma/site of wat dan ook om gratis site's te maken.

Als 1 van jullie nou iets weet, zeg het dan.

groeten.

Koning 15-04-2009 15:23

Afhankelijk van jouw wil en inzet zul je geen geld nodig hebben. Dit hangt dan nog wel lichtelijk samen met hoe ingewikkeld het allemaal moet.

Het is verstandig je wat meer in het onderwerp te verdiepen.

flippie193 15-04-2009 15:33

Het maakt mij zowieso niet uit hoelang ik met een site bezig ben.
Alle site's/programma's zijn wel goed. Ik weet niet zo veel van html af maar daar kom ik dan ook wel uit.
Het enigste probleem is: Hoe kom je aan een gratis site?

31337 15-04-2009 15:33

Je kan de gratis 30-dagen-versie van Adobe Dreamweaver downloaden of gewoon de website in Kladblok of Frontpage maken. :o

31337 15-04-2009 15:34

En daarnaast: er zijn genoeg gratis webshosts te vinden via Google. Gewoon ff zoeken

flippie193 15-04-2009 15:35

hoe kun je in godsnaam een website maken in kladblok?

31337 15-04-2009 15:39

Puur html inknallen.

freyk 15-04-2009 16:40

Citaat:

flippie193 schreef: (Bericht 29127502)
En hiervoor heb ik dus geen zin om hoe dan ook maar iets te betalen aan een site.

Je moet jezelf eerst afvragen twee dingen vragen:

Met wat maak ik mijn site:
  • Met een editor (code bewerker, zoals notepad) en html
  • met een "what you see is, what you get" websitebewerker: met bijvoorbeeld de gratis Nvu, openoffice-writer.
  • een website generator.

Waar wil ik mijn site publiceren?
  • Lokaal: je plaatst op een willekeurige plek op je systeem een map, gooit daar alles in en open je de site met je browser.
  • webserver (in eigen beheer): je plaatst op een willekeurige plek op je systeem een map, gooit daar alles in, koppel je deze aan een eigen lokale webserver (zoals iis of apache) en hang je deze aan het internet.
  • webserver (van iemand anders): je huurt, koopt of "krijgt" van iemand een plekje op een webserver, gooit daar alles in en open je de site met je browser.

Daarnaast raad ik je aan om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken, want deze vraag is al meerdere malen gesteld.

ILUsion 16-04-2009 14:13

Om een site te maken: Kompozer, Nvu, Dreamweaver, ... (Frontpage bestaat niet meer sinds 2003; maar er bestaat wel Ms Expression Web).

Een gratis webhost:: Google Sites of gewoon eens bij je ISP (je provider) vragen (vaak krijg je een klein beetje plaats daarvoor), of natuurlijk gewoon op school eens navragen.

Ik zou je als je HTML wilt gebruiken, ook aanraden eens bij W3schools te kijken voor uitleg.

robin00007 26-04-2009 07:21

Citaat:

flippie193 schreef: (Bericht 29127564)
hoe kun je in godsnaam een website maken in kladblok?

Maar je moet een site maken en er wordt niet verteld hoe? Ik mag hopen dat het niet voor informatica is (want anders mis je toch écht iets).

Via w3schools kun je leren HTML'en. Bovendien spijker je je engels ook nog bij!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.