![]() |
[Verhaelenwedstrijd] Theema: Middeleeuuen!
UUelkom zyt gy, broeders ende gezusters!
In den wat donkeren eeyuuen vol vieze straeten, kluchten, heksenjachgten en den swarte dood; Marrekten, ridders, kasteelen en ronde taefelen, Arthur, Reynaerd, Mariken, Jeanne d'Arc en Kaerel de groot. U bevindt zich in een tijd van monnikenuuerk, gebeedel, naere ziekten; zozeer; Alles tussen 500 en 1500 na het jaere van den Heer; Misschien heden ten dage niet aan de orde meer Predickers, de kerck, kunst, Gregoriaense zang, alchemistische vraegen; Dingen die opuuaertse ende neeruuaertse ontuuickeling hebben gekend in dezer daegen. Een queeste voor U, Letteraers. Deze luiydt: Schrijf een verhaal met het thema Middeleeuwen; Leeft U uiyt. Regels: - U mag een verhaal sturen naar letteren@scholieren.com - De maximale lengte ligt ommenabij de 3000 woorden- Verstuur alstublieft het verhaal als bijlage, in een Word-document - Insturen kan tot 20 mei 2009 - Het thema is natuurlijk Middeleeuwen - U mag een typmachine gebruiken, ookal was de boekdrukkunst in de tijd waar wij over spreken nog niet uitgevonden. Veel plezier en succes gewenst! Uw forumbaezen, Yke ende flyaeuuay http://3.bp.blogspot.com/_WuSfzKPh3_...nnikenwerk.jpg Met danck aen fizzle-fluffy vor het helpen bij het opzetten van deeze oopeningspost. |
Wie doet er mee? :)
|
Wellicht, als ik genoeg inspiratie heb. :)
|
Ik doe mee ^^ Wieeh, nu moet ik wel een verhaal schrijven als ik zeg dat ik mee doe. Erg handig en leuk.
|
Ik wil wel meedoen! Ik heb een leuk idee :y (en ik moet wel, ik sta zelfs in de openingspost :bloos:). Wel even kijken of ik het ook leuk uitgewerkt krijg, in deze examentijd!
kusje, fizzle |
Die openingspost, geniaal.
|
:D Dankje, credits ook naar fizzle-fluffy dus.
|
Ik weet niet of het mij gaat lukken, maar ik ga mijn best doen.. :o
|
Als winnaar van de vorige wedstrijd ga ik natuurlijk wel de eer verdedigen als ik iets zinnigs kan bedenken ;)
|
^ Eigendunk :D
Ik doe ook mee! |
Fijn! Leuk! *O*
|
Moet het ook echt in Middeleeuwtaal? :Bloos:
|
Nee joh, liever niet zelfs, dan word ik echt gek;) Je moet gewoon het thema terug laten komen op de een of andere manier, als je wilt, hoeft het niet eens in de middeleeuwen af te spelen.
|
Ik vind het moeilijk :o
|
Ik ook :O
|
Ik heb een begin
|
Ik doe ook mee
|
Leuk!
|
Citaat:
|
Succes :)
|
Oh, ik lees dit nu pas. :| En ik had nog wel een poging willen wagen, maar weet niet of mij dat lukt. :D Nja, wrs schrijf ik niks, maar ik zal eens een beginnetje maken iig. :)
En luv de openingspost. <3 |
Ook ik ga weer voor de slechtste verhaal-award en zal dus iets inzenden :)
|
Citaat:
|
Ter info, er is al een verhaal binnen! (Al een tijd, maar ik had de webmail nog niet gecheckt ;))
|
Ik ben bezig... Nederlands is alleen zo veel moeilijker dan Engels. :(
|
Oeh, ik ben begonnen! Ik vind het wel spannend :bloos:
|
Nog helemaal niet begonnen (A) Uhoh dat is waar,moet het in het Nederlands? Ik schrijf eigenlijk toch wel heel vaak in het Engels, najah een keer moet de eerste keer zijn.
|
Er is nog een verhaal binnen (Y)
|
De deadline is voorbij he :(
|
Citaat:
|
Oh!!! ik dacht 18 mei! Ik had het al opgegeven :D
|
Ik heb niks. :o
|
Als je wil mag de deadline ook een dagje later, hoor.
|
*o* Ik dacht dat de deadline tot 30 mei was :( fuck, ik moet opschieten
edit; is er ook een minimaal aantal letteren? |
Niet echt, maar het moet wel een verhaal zijn :)
|
Je mag een paar daagjes extra, dat maakt niet zoveel uit. Meer inzendingen is leuk :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik werk het beste nadat de deadline verstreken is :bloos:
|
Er zijn al drie verhalen binnen!
|
Wanneer is den doodlijn dan?
|
Binnenkort, maar mij lijkt dat we wel een dagje kunnen wachten op de verhalen :) Als die wel komen dan nog he! :D
|
De mijne komt zeker :Y Ik ben iets over de helft, maar ik werk er hard aan. En dan moet ik hem nog overtypen, dus ik denk morgenavond of overmorgen. :bloos: Ik heb nogmaar 1084 woorden, maar het verhaal is al ver gevorderd. Bij mij werkt hetnet zo als bij fizzle, denk ik :O
|
O, dus in het vervolg hoeft men zich niet aan de deadline te houden want die wordt toch verschoven. Ik zal het onthouden.
|
Sorry als je je misdeeld voelt, maar dit lijkt me geen deadline waar van alles van af hangt. De deadline is lukraak gekozen en meer verhalen is toch leuk? Ik waardeer het dat degenen die het verhaal op tijd hebben ingeleverd, dat gedaan hebben.
Verder zijn verhalenwedstrijden ook om het schrijven te bemoedigen, dus liever laat ik dat dan prioriteit hebben dan de deadline. Excuses voor de onduidelijkheid. |
Het is niet naar bedoeld naar jou toe, ik zie nu gewoon in dat men niet genoeg discipline of interesse heeft om een deadline te herinneren en halen. Het zegt meer over de leden, het maakt mij weinig uit.
|
Ok :)
|
Ik ben bíjna klaar. En ik voel me zeer gekwetst doordat Giles impliceert dat ik lui en dom ben. Oh en ongedisciplineerd. Giles de la tourette. :mad:
enzo ;) |
Meiske, het leven is hard ;)
Wanneer komen de verhalen te staan flyaway? |
Ik heb het zo hard geprobeerd! Maar het lukt gewoon niet om een verhaal te schrijven met Middeleeuwen erin verweven! Middeleeuwen is niet echt mijn ding.. sorry!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30. |