![]() |
Ik zoek een woord, maar weet het niet meer!
Heb je dat vaak? Je zoekt een woord, je weet dat je het weet, maar je weet het even niet meer. Vertel!
En natuurlijk kun je hier de rest ook om hulp vragen bij het zoeken naar een woord. |
Ja, met name medische termen. Het zijn er zo veel :(
|
Ik heb het ALTIJD met de term Apophenia ('the experience of seeing patterns or connections in random or meaningless data'). Als ik dat wordt zoek moet ik altijd op Wikipedia via 23 Enigma of Thomas Pynchon zoeken om er achter te komen. :)
|
(meer Moderne Talen eigenlijk? Maar goed, forumbazen en exforumbazen posten hier, dus het zal wel goed zijn:P)
Ik had het gisteren met het woord beltegoed:confused: Ik kon alleen maar denken aan: geld voor op je telefoon en telefoonkaart, pas toen ik het woord op zo'n muur in de supermarkt zag, wist ik het weer :P |
Ik had het gisteren met het woord ventilator. Ik was het echt kwijt.... :D
|
Oh dat heb ik ook vaak ja, met name als ik probeer iets te vertalen. Het irritante is dat je dan wel kunt zeggen "ja het klinkt een beetje als..." of "het heeft drie lettergrepen..."
|
Ik kwam vandaag niet op 'obstakel', ik zat telkens met 'object' in m'n hoofd en 'hindernis' en ik probeerde op het engelse woord voor 'hindernisbaan' te komen omdat ik wist dat 't woord daar in zat, maar 't lukte gewoon echt niet. Heel vaak dat 'puntje van de tong'-gevoel, erg irritant :D Pas toen ik het los had gelaten en er een paar uur later voorzichtig weer aan dacht, floepte 't in m'n hoofd :D En toen bedacht ik me ook ineens waarom ik telkens een hijskraan voor me zag die dingen op de weg aan het zetten was; het waren objecten die getakeld werden, mega-hint dus onbewust, maar ik zag 't verband pas achteraf.
|
Oh grappig :D Pas als je stopt met nadenken plopt het later opeens in je hoofd.
|
hooray voor synoniemenwoordenboeken en thesaurussen.:o
|
Ik kan echt nooit op het woord logopedie komen
|
Ik kwam gister niet op het woord loempia. Ik zat de hele tijd met lampion in mijn hoofd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |