sojamelk |
17-04-2009 21:28 |
Weer een topic: 'Wat zouden jullie doen in deze situatie?'
Het zit zo. Ik heb vorig jaar een jongen ontmoet tijdens een uitreiking van een wedstrijd. Het is niet eens echt 'ontmoeten'. Ik heb hem daar heel kort gesproken en that's it. Tijdens de wedstrijd is hij me niet echt opgevallen en ik heb na die tijd ook niet meer aan hem gedacht. Hij was gewoon een jongen die ik kort sprak en die me daarna niet meer is bijgebleven.
Om een of ander reden kwam ik een jaar later op zn blog terecht en toen ben ik hem interessant gaan vinden. Ik heb hem toen gemaild over die uitreiking en hij wist nog wel wie ik was. Hij vond het leuk om van me te horen. We hebben een paar keer gemaild. Hij is op zich heel aardig en vriendelijk en reageert meestal snel op mn mails. Het enige is dat die mails vrij zakelijk zijn, terwijl ik juist dichter bij hem probeer te komen. We hebben het in die mails alleen over elkaars werk (heeft met de wedstrijd te maken) waarin we elkaar prijzen om elkaars bijdrage.
Ik heb het gevoel dat hij meer geinteresseerd is in mijn werk dan in mij. Hij heeft mij in de paar keer dat we gemaild hebben nog nooit een persoonlijke vraag gesteld of interesse getoond in mijn leven; wat ik verder doe ik het dagelijks leven, wie ik precies ben etc. Het gaat alleen maar over wedstrijden en onze prestaties. Maar aan de andere kant ben ik zelf ook nooit een ander onderwerp begonnen. Ik hoopte dat hij het initiatief zou nemen, maar dat heeft hij niet gedaan.
Nu zijn we min of meer uitgemaild. We hebben op zakelijk gebied alles al besproken en hebben elkaar wat dat betreft niks meer te zeggen. Vandaag heeft hij gereageerd op een mailtje van mij waarin hij zei dat hij me succes wenst en dat mocht ik weer iets geproduceerd hebben (wat betreft ons gezamenlijke hobby) ik het hem maar moest sturen. Met andere woorden: leuk je gesproken te hebben, en wie weet spreek ik je ooit nog wel. :s
Alleen wil ik het contact met hem behouden, maar het zou raar zijn (en misschien ook irritant) als ik weer over die wedstrijd begin. Daarom zat ik er aan te denken om hem te vragen om een keer iets met me te gaan drinken. Alleen weet ik niet of ik het wel of niet moet doen. Ik wil niet opdringerig zijn. Ik weet ook echt niet hoe hij daarop zou reageren. In principe is hij heel aardig, zoals ik al eerder zei, dus het zou best kunnen dat hij het wel wil, en dat de reden dat hij zo zakelijk is gebleven is omdat ik mezelf ook zo heb opgesteld. Maar het zou ook kunnen dat hij totaal geen interesse heeft. Ik weet het echt niet. Ik denk overigens niet dat hij een vriendin heeft. Hij heeft veel foto's op zn blog en vertelt daar veel over zijn leven. Als hij een vriendin zou hebben, dan zou het me wel opgevallen moeten zijn.
Oh ja, ik heb hem eerder toegevoegd op msn, maar hij is nooit online. In een mail heeft hij zn excuses aangeboden en gezegd dat hij bijna nooit gebruik maakt van msn.
Oke, heel lulverhaal om iets heel simpel. De vraag is dus: wat zouden jullie doen? Het initiatief nemen en hem vragen of hij een keer iets met je zou willen drinken? Of het laten voor wat het is, en geen contact meer zoeken, tenzij het vanuit zijn kant komt?
P.S: we zijn allebei begin twintig en allebei student. Omdat ik het steeds heb over zakelijkheid, niet dat jullie denken dat we 40 zijn ofzo. :D
|