![]() |
de eerste keer.
hoe gaat dat nou de eerste keer? wat voor condooms zijn goed?
ik ben 14, en ik ben er klaar voor, ik heb met mijn vriendin er over gehad en zij was er ook klaar voor. groetjes. |
Hoe dat gaat? Je zorgt dat je beide opgewonden bent, je doet een condoom om, eventueel gebruik je wat speeksel als glijmiddel en je frot je penis in haar vagina.
Belangrijk detail is dat als zij gespannen is kans bestaat dat ze de kringspieren in haar vagina aanspant wat penetratie kan bemoeilijken en dat bij de man spanning kan leiden tot een slappe penis. |
Alle condooms in Nederland zijn goed, behalve 'funcondooms', maar daar staat duidelijk op dat ze niet tegen soa's en zwangerschap beschermen. Voor de zekerheid zou je condooms met een zaaddodend middel kunnen gebruiken, bv. durex topsafe. Maar condooms kunnen kapot gaan en op je 14e wil je echt niet je vriendin zwanger maken, dus het is wel een goed idee als zij daarbij aan de pil gaat. En oefen van te voren even met condooms omdoen, anders zit je straks zo onhandig te frutsen.
Het is ook wel belangrijk dat haar vagina goed ontspannen is, anders lukt het niet. Daar zorg je voor met een goed voorspel inclusief vingeren. Zij kan bovendien makkelijker ontspannen als ze op haar rug ligt met opgetrokken knieën terwijl ze haar voeten ergens op kan steunen. |
welk standje is het beste dan?
|
Voor mij persoonlijk gaat 'hij bovenop' het makkelijkst. Het meisje kan dan gewoon op haar rug liggen, dan kan ze gemakkelijker ontspannen.
|
Het was voor mij en mijn vriendin allebij onze eerste keer, zij was wel aan de pil maar we gebruikten geen condoom. Als het voor jullie allebij de eerste keer is en je bent aan de pil zijn er bijna geen risico's.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58. |