![]() |
Cijfer maximaal een 8?
Hallo allemaal,
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik zit momenteel op het ROC van Twente en doe de richting DTP. Ik loop tegen het volgende aan. Wij hebben als vak ook webdesign (dit is mijn sterkste kant vanwege jaren ervaring) Ik haal eigenlijk bij elke toets een 8. Nu ik afgelopen toetsweek wilde weten wat ik fout had gedaan zei de docent ' helemaal niks' alleen kan ik je niet meer dan een 8 geven. Als ik geen enkele fout heb dan heb ik toch een 10? Mijn vraag is dus: mag een MBO opleiding zomaar van een 10 afwijken? Ik vind het erg raar allemaal. De docent weet zelf niet echt niet waarom hij niet meer dan een 8 kan geven. Ik ben gewoon goed in dit vak en wil gewoon op mijn (MBO) raport een zo hoog mogelijk cijfer hebben. Iemand een idee wat ik kan doen? Mag dit eigenlijk wel? Alvast bedankt! Markus |
Ik had in het 1e jaar van het hbo ook een docent die niet hoger gaf/geeft dan een 7. Heb ook geen idee of dit mag of niet. Moet je eens op school navragen bij de directie ofzo.
|
Ik zo het inderdaad navragen bij een 'hoger' iemand, of wellicht een officiele klacht indienen als het gewoon navragen niet helpt, zeker als de docent zelf niet uit kan leggen waarom hij niet hoger dan een 8 zou mogen geven.
|
Nee dit mag niet. In je examen en onderwijsreglement staat waarschijnlijk dat de cijferschaal voor elk vak van 1-10 loopt. Deze docent heeft de cijferschaal begrenst, dit mag dus niet. Je moet het voorleggen aan de examencommissie.
|
idd, iemand die wel af en toe een foutje maakt op een andere school krijgt een 9, en jij krijgt een 8 voor een foutloos tentamen. dat zal ff lekker worden als in de beroepspraktijk jullie diploma's met elkaar vergeleken worden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49. |