![]() |
Stage in de vakantie verplicht?
Hoi
Ik ben nieuw en ik heb een vraagje. Ik zit in de 4rde van vmbo dus examenjaar. Ik heb dus een probleem.Ik werd weggestuurd bij me stage bedrijf omdat ik ongeintereseerd gedrag toonde. Wat niet waar was ik ben dus ten onrechte weg gestuurd Nu moet ik in de mei vakantie stage gaan lopen. Maar mag dat wel? Mvg Langedwerg |
Je moet stage lopen. Kan je dat niet nu, dan moet het dus in je vakantie. Hoe het komt dat je nu geen stage kan lopen is daarvoor niet relevant.
|
Kijk, je kunt op je strepen gaan staan en zeggen dat je recht hebt op die vakantie, maar dan heb je dus je stage-onderdeel niet afgerond. Met als gevolg dat je geen examen kan doen, aangezien je niet al je vakken op orde hebt.
Dus de vraag is of zij jou niet heel erg matsen met het feit dat ze jou een tweede stage-mogelijkheid bieden. |
Volgens mij vervallen reguliere schoolvakanties als je stage loopt. Dat was tenminste bij mijn studie en onderwijsinstelling zo. Je had dan recht op de vakantiedagen en uren die gebruikelijk waren volgens de CAO van je stagebedrijf.
|
Als je 't niet doet, krijg je alleen maar meer problemen omdat je dan geen examen kan doen. Ik zou er dus echt voor gaan, dan maar geen vakantie (maar wél een diploma, als 't goed is, en dat is toch wat meer waard dan een weekje vakantie, toch?).
|
Maar dat weekje vakantie valt wel in de voorbereidingstijd van je examens. Nu snap ik best dat er een regeling getroffen moet worden, maar als je examens er onder leiden lijkt me ook niet slim van school. Maar wat moet gebeuren dat moet gebeuren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |