![]() |
Barbecue topic!
Het is echt barbecue en niet barbeque :eek:.
Of om niet moeilijk te doen een bbq-topic! Het is immers weer mooi weer en ookal is het nog maar lente, er zijn genoeg mensen die alweer aan de slag gaan met de barbecue. :cool: Het leek me leuk om hier recepten te posten, van een simpele spiesjes, bier en ijs na tot een culinaire pastasalade, hippe sausjes en gemarineerde groentes in aluminiumfolie. Dus wat maken jullie op/bij de barbecue? Of spui wat je wilt kwijt wilt over dit onderwerp! *O* |
Wij hadden vandaag gamba's gemarineerd in olie, met zout, peper en rozemarijn (y)
Daarnaast een standaard bbq-pakket :p En salades zijn er altijd prima bij: salade met ijsbergsla, feta, olijven, cherrytomaat, komkommer salade met gemengde sla, appel, mango en banaan Zelf pindasaus maken is ook een aanrader: 1 pot pindakaas, 1 pot melk, 2-3 theelepels sambal, knoflookpoeder naar smaak en een scheut ketjap (y) |
Ik ben fan van simpel en veel als het om bbq-en gaat :D
Grote lappen vlees (y) Daarnaast doet een fruitsalade het altijd goed, zeker met dit zomerse weer. En pindasaus kan je beter met water maken :P |
Ik hou ook van simpel;
Wij hadden laatst gewoon gemarineerde kipkluifjes en hamburgers. En daarbij dan salade met tomaat, feta, studentenhaver en komkommer. En stokbrood natuurlijk. En champignons gevuld met kruidenboter, in aluminiumfolie en dan even op de barbecue. |
wij maken sinds een zomer in de provence altijd proveçaalse kip:
kipfilet laten marineren in een schaal met olijfolie en provençaalse kruiden en dan gewoon bakken op de bbq. smaakt naar frankrijk :D en verder hou ik van veggie bbq: - spiesjes met paprika en courgette - grote champignons inpakken in aluminiumfolie, eventueel met wat kruidenboter erin nomnomnom - rolletjes courgette met mozzerella: maak met de kaasschaaf dikke plakken courgette en neem plakken mozzerella (tip: gebruik een eiersnijder) en rol die in. vastzetten met een cocktailprikkertje en idd kleurtjessalade: veldsla, zwarte olijven, mais, kerstomaatjes, feta en een beetje balsamicoazijn. |
Meestal heel simpel, maar soms:
Forel vullen met garnalen en knoflook, en een beetje peper, inrollen in aluminiumfolie en lekker laten garen. Diverse sauzen zelf maken. Kip of rund laten marineren in een mosterdmarinade |
trouwens, ook heel lekker: banaan met chocola op de bbq.
|
- zalm kruiden en dan inpakken in aluminiumpapier
- salade met gedroogde tomaatjes en olijven - sjaslicks met kipfilet/fricandeau paprika, ui en cherry tomaatjes |
Wij eten altijd hetzelfde eigenlijk:
- speklapjes - hamburgers - worstjes - spiesjes - kippepootjes Daarbij: - whisky-cocktail saus - bbq-saus - satésaus - huzarensalade - stokbrood - kruidenboter En als toetje ijs (bijvoorbeeld slagroomijs of vienetta) Qua drank: - wijn - bier - frisdrank Dus niks bijzonders, ik had trouwens ook nog nooit gehoord van dingen verpakken in aluminiumfolie op de bbq? :) Ook groente enzo? Apart! Maar misschien weleens leuk om te proberen. |
Ik bedacht dat het ook superlekker is om aardappels te poffen op de bbq. Gewoon een grote pieper in alu folie wikkelen en een half uurtje laten smeulen. Daarna opeten met kruidenboter of knoflooksaus!
|
Met Kaas:
- Portobello's met kruidenkaas - Aubergine met Schapenkaas - Rode ui/paddestoelen/bleekselderij/blauwe kaas in folie - Courgette met mozzarella Overig - Mais (met een beetje boter en zout onder de bladeren) - Aardappels met knoflook en rozenmarijn in folie - Aubergine gemarineerd in rode wijn met thijm en andere groenten (paprika/champignons) op een satéprikker - Verschillende gemarineerde (bijv. sojasaus/knoflook) groenten op een satéprikker - Vegaburgers Toetje: - Banaan met rum/honing/boter Verder weet ik niet veel vegabarbecue recepten.. dus als er nog ideën zijn :). |
*schop*
Omdat het nog steeds prima weer hiervoor is. Afgelopen keer een courgette opengesneden, uitgehold en gevuld met champignons en kruidenroomkaas. Dat even in zilverfolie in het vuur gooien (niet op het rooster) (y) |
Zelf kebabs of kofte's maken en dat op de bbq (Y)
|
Voor de vega's (en alle andere natuurlijk).
Courgette, prei en chamignons in kleine stukjes door elkaar. Daarop een plak mozarella, beetje pesto en een grote plak tomaat. Alles in zilverfolie verpakken en op de bbq (of bbc, aangezien het barbeCue is?), hmmm. |
I have a lot of recipes to share
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |