![]() |
Mexico sluit scholen wegens supergriep
Is dit het dan? Het virus waar iedereen met smart op zit te wachten.
Hoop niet dat het al te ernstig is. Citaat:
|
Niet om het een of ander, ik zit momenteel in Mexico en moet volgende week zo'n 11 uur terug in een vliegtuig, als er 1 begint te niezen stap ik boven Groenland uit...
Ze zijn er hier nogal koel onder, 45 doden in een stad van 20 miljoen.. waar heb je 't over? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ziet er wel naar uit dat er een vaccin tegen is. Dat maakt het allemaal wat minder dramatisch, alhoewel het dan wel nog op grote schaal geproduceerd moet worden.
|
Op 900 geïnfecteerden *O* woehoe, het wordt leuk.
Maar als het zo gaat als in 1918 is er pas bij de volgende uitbraak wat aan de hand. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Prima virus. (y)
|
tja, het is een kwestie van tijd dat er weer een dodelijke pandemie uitbreekt.
maar is het niet zo met de meeste virussen dat naarmate ze zich beter geen verspreiden, ze ook minder dodelijk worden? *heeft kuurtje tamilflu in de kast liggen, werkt vanuit huis en heeft een redelijke voorraad vers drinkwater in de kelder* :cool: ;) :p |
Citaat:
|
Jeez, dit heeft toch wel de potentie om uit te groeien tot een Obama klapper.
|
altijd interessant dit soort dingen. het verbleekt het andere nieuws zo lekker.
ben ook wel benieuwd wanneer ik me echt bedreigd ga voelen en met mondkapje ga rondlopen enzo. maar goed de mensheid zal niet zo snel uitsterven door dit soort grappen, of althans ik krijg het niet voor elkaar |
Citaat:
in indonesia kan t ook zonder bootje over het water verspreiden :p |
Oh lol, ik word hier heel blij van :D Laat het alsjeblieft goed zijn werk doen :cool: (voor de FB's; Als dat betekent dat ik er zelf aan onderdoor ga, so be it, I do not care).
|
Citaat:
|
Citaat:
daarnaast werd er in de officiële berichten gesproken over enkele tientallen bevestigde doden (door de ziekte). als een ziekenhuismedewerker op eigen houtje onofficiële cijfers gaat roepen, is 'ie verkeerd bezig. zelfs als de andere doden zeer waarschijnlijk gelinkt zijn, dan nog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
één enkele viruscel is geen probleem voor de mensheid met haar bewustzijn. het is de verspreiding die de echte gevaren herbergt (snelheid, onzichtbaarheid, exponentiële groei, etc) |
Citaat:
|
|
:( Mexico...
Citaat:
|
Ik moet nog zien dat het allemaal zo'n vaart loopt, Sars liep uiteindelijk ook met een sisser af. Hysterisch gedrag. Beetje helder na denken, goede hygiene en jezelf niet vergiftigen met potten vitamine C. Of ben ik dan te nuchter.
Citaat:
|
Die jaarlijkse 1000 tot 2000 doden door griep zijn voornamelijk oude mensen met een slechte gezondheid. Dat is ook juist beangtigend aan dit virus, dat het jongeren treft.
verder lag het sterfte percentage bij SARS vele malen lager en in een langer tijdsbestek. Ik vind dit maar niets! Aan de andere kant: Ik zit op Curacao, dat is net al madagascar, een eiland ;) |
Er gebeuren hier wel spannende dingen moet ik zeggen ;)
Ik heb niks van de beving gevoeld, maar zat er dan ook zo'n 350 km vandaan. Morgen naar huis, zal mij benieuwen hoe het er bij Benito Juarez airport aan toe gaat.. Maak je geen zorgen, ik hou mezelf een paar dagen in quarantaine en ga op straat met een mondkapje (zijn die er ook in oranje?) |
Ik altijd al zeggen, varken niet goed.
|
Citaat:
. . . Of toch niet . . . ja, ik doe het toch; Jouw Nederlands is ook niet goed! |
Citaat:
|
linkje over de mogelijke bron van deze griepepidemie in Mexico.
hoe ver zijn we trouwens al met die megastallen in Nederland? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
Citaat:
|
Welk percentage van besmette mensen is nou tot nu toe overleden?
|
Citaat:
Er zijn overigens iets van 20 bevestigd. Het is vrij onduidelijk. |
Op moet schieten met de bestelling, het duurt nog 4 maanden voordat er uberhaupt een vaccin is:d
|
De BBC kopte zojuist dat er drie gevallen in Duitsland zouden kunnen zijn. Drie mensen worden nu getest in Beieren.
|
Citaat:
LOL |
tot nog toe is het minder dodelijk dan SARS en de vogelgriep, en de nieuwe gevallen, buiten Mexico, lijken erg mee te vallen.
en in vergelijking met 1918. toen had men geen idee dat er een tweede, dodelijkere, golf zou komen en werd men er door verrast. nu kunnen we er op voorbereid zijn (mocht het weer zo uitpakken). We hebben een maandje of vijf om onze kwaliteit als "intelligente soort" te bewijzen. ben benieuwd... |
Citaat:
|
die vijf maanden zijn er niet alleen om een vaccin of remmer te ontwikkelen, maar ook om te kijken hoe we logistiek met een pandemie om moeten gaan.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Die minister is dus moslim leidt ik hieruit af :P
|
Dat krijg je in dat soort vazallandjes. De buitenlandse politiek wordt gedomineerd door de VS en het volk wordt koest gehouden door het geloof/ symboliek.
De minister van 'volksgezondheid' moet bijna wel weten dat de eigen varkens geen reële bedreiging vormen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |