![]() |
Hoofdpijn door m'n haar
Ik vroeg me af of er meer mensen met lang haar last hebben van hoofdpijn, zoals ik dat heb. Ik heb vrij dik haar, ook best lang en ik heb nu steeds vaker hoofdpijn. Waarschijnlijk ga ik binnenkort mn haar laten knippen, terwijl ik zo "trots" ben op mn haar :( Ik baal hier best wel van, maar het is beter dan steeds hoofdpijn.
Herkent iemand dit? |
ik heb haar tot me heupen, maar ik heb er nie zo'n last van. maar ik heb al vanaf groep 4 ofzo lang haar, dus waarschijnlijk is mijn hoofd het gewoon gewend ofzo.
majh, tis wel zonde, maar als je er echt last van heb zit er (volgens mij) nix anders op dan de schaar erin. |
Weet je wel zeker dat het daardoor komt? Ik heb toen ik een jaar of 14 was ook een tijdje veel last van hoofdpijn gehad, toen bleek dat een nekwervel niet helemaal goed stond waardoor ik vaak nekpijn - en daardoor ook hoofdpijn kreeg. Een goede houding is ook heel belangrijk, en het hangt er ook vanaf hoe je met je lange haar omgaat. Als je het gewoon laat hangen is het minder slecht dan wanneer je het de hele tijd van de ene naar de andere kant zwaait, want die beweging is voor je nek (en je hoofd) gewoon niet goed.
Bij mij is het vanzelf goedgekomen, maar ben je al naar de dokter geweest ermee? Straks laat je voor niks je lange haar afknippen. |
Ik heb redelijk dik haar en t komt bijna tot op mn kont.. maar ik krijg alleen hoofdpijn als ik last van mn nek heb en ik bind mn haar erg strak vast..
Dus misschien gaat t over als je je haar los doet? In ieder geval, niet afknippen voordat je zeker weet waar het aan ligt! |
Citaat:
|
mij lijkt ut sterk dat die hoofdpijn door je haar komt...
daar heb ik nog nooit van gehoord. ik zou as ik jou was eerst es gwoon naar de dokter gaan, maybe is der wel wa anders aan de hand |
Citaat:
Maar t kan natuurlijk net zo goed ergens anders aan liggen. Maar als je altijd hoofdpijn krijgt als je je haar in een staart/knot doet, en niet als je het los hebt hangen, dan ligt het waarschijnlijk daaraan. je moet trouwens wel een beetje uitkijken met schuifspeldjes, die kunnen ook wel naar in je hoofd duwen, daar kan je ook hoofdpijn van krijgen (als je een knot hebt) |
Citaat:
|
de vriendin van mijn oom, ze zijn niet getrouwd maar ze wil niet dat ik der tante noem terwijl ik der wel zo zie, heeft ook altijd lang haar gehad, en had altijd hoofdpijn en toen ze kort knipte was ze van dat hoofdpijn af,omdat ze zwaar haar heeft.
|
Misschien moet je idd je haar wat meer los dragen, en zeker geen strakke vlechten/staartjes dragen. Ofwel kan je vragen aan de kapper dat hij/zij je haar lichtjes 'uitdunt': zo 'snijden' dat het veel soepeler valt en niet meer zo zwaar voelt.
|
Ik heb ook heel dik haar en had toen mn haar erg lang was dat probleem ook, en tja afknippen werkte echt!
Nu ga k het weer eens proberen, zien hoe het afloopt. En idd mss je haar laten snijden, wat uit laten dunnen werkt vast ook wel. |
Hah hier herken ik me in, toen ik klein was deed ik me haar altijd in een strakke staart of zo kleine staartjes en daar deed me hoofd echt altijd zo'n pijn van! Tot ik me haar losliet dat deed echt deugd natuurlijk had ik me haar ook liever in een staart maar voor mij zat er niets anders op als ik het in een staart deed zat er een kreuk in me haar en deed me hoofd en me haar pijn en nu laat ik het altijd open hangen of doe ik het als het moet in een losse staart of in een speld das ook handig, maar ik zou toch es naar de dokter gaan om zeker te zijn. Wel veel geluk en laat ons iets weten!
slukus |
Ik heb eigenlijk altijd al lang haar gehad, vroeger tot m'n heupen en nu iets korter, maar ik heb eigenlijk nooit echt last van hoofdpijn daardoor gehad. Soms als ik het iets te strak in een staart heb kan het wel eens zijn dat ik een beetje hoofdpijn krijg, dus het kan best zijn dat het minder wordt of overgaat als je het wat losser doet.
|
Oke, mn 'probleem' is opgelost, ben vandaag in een impulsieve actie naar de kapper gegaan en heb mn haar ongeveer net zoals Sita laten knippen (kort :eek: )
|
Citaat:
maar is je hoofdpijn nu wel over? |
ik eb soms gewoon haarpijn, eeft iemand da ook of bennek de enige:s, tis wel raar om da te zegge mor swat
|
Citaat:
Ik heb niet zo'n lang haar, wel redelijk.... , maar als ik het te strak doe heb ik ook soort hoofdpijn dus...misschien deed je je haar te strak vastzetten??! Maarja daar heb je nu heb je er niks meer aan ;) ! Veel plezier met je 'nieuwe coupe' dan maar he :confused: :D |
Citaat:
en die foto, daar wordt aan gewerkt :) |
Ik heb ook heel lang dik haar, en ik heb alleen hoofdpijn als ik mn haar in een staart, hoge staart heb.
|
Citaat:
Citaat:
|
up up!! foto!
|
niet afknippen, maar uitdunnen :)
(kheb het zelf ook.. kort haar, maar heel dik) :( |
Citaat:
|
Citaat:
*is nog steeds blij met haar* |
Mijn moeder heeft dat ook. En ze moet het juist niet los dragen, dan krijgt ze juist hoofdpijn. Ze heeft het eigenlijk altijd in een losse vlecht (die 'trekt' dus niet zo aan je hoofdhuid), dan zit het het beste en heeft ze het minste last er van. Ze heeft het nu al iets van meer dan 10 jaar zo lang als nu, dus met vlecht kan ze er geloof ik wel mee leven.
Afknippen zou idd ook helpen, maar ze heeft een hekel aan de kapper. Nu hoeft ze daar niet heen, omdat het zo lang is dat ze het zelf (of m'n zusjes of ik) het kan knippen. |
Citaat:
er zijn ook speciale sjampoos voor lang haar, die maken de aanhechting steviger (y) |
Citaat:
Ik heb het in zogenaamde "lange lagen" laten knippen, het staat leuk(er) en ik heb nu minder hoofdpijn en minder last van me nek dus misschien kan je dat proberen ? Je kan dan zelf zeggen tot hoever je de kortste laag wilt en tot hoelang de langste moet blijven. |
Heb ik dus ook last van van hoofdpijn door mijn haar.
Ik heb ongeveer middel-lang haar en tis echt super dik. Ik heb het nu in laagjes laten knippen en laten uitdunnen dat scheelt wel. |
Heb ik ook wel es last van, maar meestal alleen als ik het heel strak vast heb gehad (in een staart ofzo) en als ik het dan los doe, is het ook zo weer over...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |