![]() |
houdbaarheid vla??
ehm.. ik had een vraagje
hoe herken je of een pak/pot geopende vla nog houdbaar is nadat je hem heb geopend? hoeveel dagen moet het zeker goed blijven/gemiddeld? als je het bewaard in de ijskast? alvast bedankt! (y) |
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEn...waarwijzer.htm
Hier staat 3 dagen, maar lijkt me eigenlijk beetje overdreven. En volgens mij eet jij snel genoeg de vla op voordat het de kans krijgt te bederven dus maakje niet druk :o:P. |
over het algemeen kun je het prima proeven als zuivel niet meer goed is. Als het dus nog goed smaakt is het ook nog wel goed.
|
heb hier een pot staan van 5 dagen oud (21e geopend) hij stond een beetjevergeten achterin de koelkast...
zou die nog houdbaar/goed zijn? |
Moet je ff ruiken. Als er een sterke alcohol lucht af komt, kun je het weggooien. Heb ik nu vaak genoeg gehad xD
|
giet een beetje in een glas; zie je champignons? klontjes ? ruikt het zuur/gistig/smerig? = weggooien!
maar staat er geen houdbaarheidsdatum op??? |
ja staat een houdbaarheidsdatum op, maar sommige producten kan je toch na opennen nog maar x dagen bewaren
heb et gister maar weggegooid durfde het niet aan... rook niet meer zoals ''nieuw'' |
Als je het niet vertrouwt, moet je het sowieso weggooien. Beter dan dat je de volgende dag met hevige buikpijn op de wc zit :P
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je 't te eng vindt, gewoon weggooien. Misschien jammer, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je er niet ziek van gaat worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |