Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Jullie mening over The Beatles? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1751956)

looloo12 27-04-2009 13:17

Jullie mening over The Beatles?

Hoi! Ik moet voor muziek een werkstuk maken over The Beatles en wil vragen wat jullie verschillend vinden qua stijl,inhoud,tekst,melodie etc. van deze 2 liedjes:

-Help!
-And Your Bird Can Sing

Als je de/het liedje(s) niet kent, kun je het op youtube opzoeken.
Alvast edankt! willen jullie het ook echt doen? *probeert lief te kijken*
Groetjes Layla :)

P.S Beatles 4ever!*O*

Archont_temp 09-05-2009 16:25

Kudtmuziek

EMOlumentenb0y 19-05-2009 21:28

Heel goed vooral omdat Lennon met die ene Chinees een week in een hotelkamer heeft gezeten om tegen iets te protesteren :)

verfblik 20-05-2009 15:36

eleanor rigby!

AZAlkmaarAZ 21-05-2009 17:19

Beste band ooit. Vooral de nummers uit de vroege (rode) periode vind ik goed. I wanna hold your hand, from me to you, please me, eight days a weak, i should have known better etc. Zo simpel maar zo geniaal. Qua tekst vind ik Imagine en Strawberry fields erg goed. Maar ik denk dat het bij de beatles niet echt gaat om de tekst, vooral dan niet in de eerste periode. In de latere periode zijn ze zich veel meer op de tekst gaan concentreren, wat ook goede nummers heeft opgeleverd.

AZAlkmaarAZ 21-05-2009 17:21

Citaat:

Archont schreef: (Bericht 29217997)
Kudtmuziek

En wat vind jij dan goede muziek? die computerstemmetjes van de hedendaagse ''rappers'' zoals lil wayne zeker of rihanna. Tss, stop eens man.

Jazper 22-05-2009 00:11

Wel leuk in dit Beatlesverhaal: MUZIEKWISPEL op

Archont_temp 03-06-2009 23:25

Citaat:

AZAlkmaarAZ schreef: (Bericht 29265511)
En wat vind jij dan goede muziek? die computerstemmetjes van de hedendaagse ''rappers'' zoals lil wayne zeker of rihanna. Tss, stop eens man.

Helemaal niet. Maar Beatles zijn gewoon niet goed.

Dude.

markkoes 04-06-2009 10:18

zwaar kut ik vint het gewoon klote muziek geef mij maar gewoon death metal luister gewoon dit nummer

parkway drive - boneyards als je dat nummer 1 keer heb geluistert ben je er meteen gek van geloof me

arPos 05-06-2009 18:41

Ik vind dat dit topic op muziek hoort.

Missy 05-06-2009 19:17

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 29320003)
Ik vind dat dit topic op muziek hoort.

Ik vind van niet. De TS zet het topic hier zelf neer en het gaat over huiswerk. Dus staat het prima op zijn plek.

arPos 05-06-2009 19:47

Citaat:

Missy schreef: (Bericht 29320134)
Ik vind van niet. De TS zet het topic hier zelf neer en het gaat over huiswerk. Dus staat het prima op zijn plek.

Citaat:

The Beatles en wil vragen wat jullie verschillend vinden qua stijl,inhoud,tekst,melodie etc. van deze 2 liedjes:
Wat "wij" vinden over de stijl inhoud tekst en melodie van die 2 liedjes heeft niets te maken met het vormen van een werkstuk over de beatles...

dan zou het eerder gaan over de politieke inpact, de tijdsspanne of voor mijn part de klederdracht en het haar (modebeeld).

hier wordt gewoon gevraagd: wat vind je van dit en dit nummer; hence muziek.

Missy 06-06-2009 06:08

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 29320265)
Wat "wij" vinden over de stijl inhoud tekst en melodie van die 2 liedjes heeft niets te maken met het vormen van een werkstuk over de beatles...

dan zou het eerder gaan over de politieke inpact, de tijdsspanne of voor mijn part de klederdracht en het haar (modebeeld).

hier wordt gewoon gevraagd: wat vind je van dit en dit nummer; hence muziek.

Citaat:

Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (2 lezers)
Aardrijkskunde, Beeldende Vorming, CKV, Drama, Economie, Filosofie, Geschiedenis, Godsdienst, Levensbeschouwing, Maatschappijleer, Management en Organisatie, Muziek en Tekenen.
Dus huiswerkvragen over Muziek horen wel hier. Bovendien heeft de TS het topic hier zelf geplaatst. Al de TS het topic op Muziek wil hebben, kan de TS dat aangeven.

Dit is niet de plek om daar over in discussie te gaan. Dus laten we weer ontopic gaan.

Jazper 06-06-2009 10:13

Citaat:

Jazper schreef: (Bericht 29266824)
Wel leuk in dit Beatlesverhaal: MUZIEKWISPEL op
Laatst gewijzigd door Missy; 04-06-2009 om 08:00. Reden: Reclame

Hoezo reclame? dit is geen commerciële site, maar gewoon een homepage van een muziekfan!
Er staan weliswaar banners op, maar uitsluitend van goede doelen, zoals:
Dierenbescherming, Greenpeace, Zonnebloem, Kinderen Kankervrij...
Is dat reclame?

arPos 06-06-2009 11:23

Citaat:

Missy schreef: (Bericht 29320964)
Dus huiswerkvragen over Muziek horen wel hier. Bovendien heeft de TS het topic hier zelf geplaatst. Al de TS het topic op Muziek wil hebben, kan de TS dat aangeven.

Dit is niet de plek om daar over in discussie te gaan. Dus laten we weer ontopic gaan.

Nogmaals het zijn geen huiswerkvragen als het voor een werkstuk was dan ging het over politieke invloed, het tijdperk of zelfs het modebeeld niet wat <random aantal forummers> vinden van dit en dat nummer; dat is vragen naar muzieksmaak.

Maar goed, krijg wat dan.

Citaat:

Jazper schreef: (Bericht 29321110)
Hoezo reclame? dit is geen commerciële site, maar gewoon een homepage van een muziekfan!
Er staan weliswaar banners op, maar uitsluitend van goede doelen, zoals:
Dierenbescherming, Greenpeace, Zonnebloem, Kinderen Kankervrij...
Is dat reclame?

Ja.

babeismijnkat 06-07-2010 15:05

ik heb naar de liedjes geluisterd.

help vond ik wel een leuke melodie hebben. and your bird can sing: ik kreeg er hoofdpijn van..:eek: ik weet niet waarom...
maar ik vond ze allebei niet heel erg geweldig, niet mijn muziekstijl.

silentbob 06-07-2010 19:13

nu naar de 2e aan het luisteren, stukken beter als moderne popmuziek(y) (y)
tot nu toe vind ik deze(de 2e) beter als de 1e
heb het idee dat in deze de focus iets meer op instrumentale gedeelte ligt en het instrumebtale gedeelte wat rijker is, 1e was eigenlijk vooral zang en instrumentaal vooral achtergrond had ik het idee
nummer is nu alweer afgelopen trouwens, heel kort nummer, das weer minder

nog steeds niet preces waar ik normaal naar luister, maar het klinkt wel goed

shoebuddy 2.0 07-07-2010 17:00

Citaat:

markkoes schreef: (Bericht 29314552)
zwaar kut ik vint het gewoon klote muziek geef mij maar gewoon death metal luister gewoon dit nummer

parkway drive - boneyards als je dat nummer 1 keer heb geluistert ben je er meteen gek van geloof me

:D nee, is niet waar.

Muziek is subjectief, daarmee is jouw voorkeur evenzo als muziek van de Beatles bagger. Zo lang je geen rationele argumenten kan geven waarom de Beatles slecht zouden zijn hoef ik niet eens in discussie te gaan.

Tink* 07-07-2010 18:39

Ik denk dat haar werkstuk meer dan een jaar na dato wel een keertje af is. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.