![]() |
Foundation
Vraagjes omtrent foundation aan gebruikers!
Ik wil graag foundation gaan gebruiken, maar ben bang dat ik een verkeerde tint of een verkeerd merk ofzo kies... Hoe zijn jullie tot jullie "tint" gekomen? Welk merk gebruiken jullie? Hoe brengen jullie de foundation op? Tips/suggesties in het algemeen? Liefs.. |
Ga gewoon naar een make-up speciaal zaak zoals douglass of bij de bijenkorf, de mensen die daar werken hebben er genoeg verstand van en zullen je zeker helpen.
Ik zelf gebruik geen foundation, heb een dagcreme met een hele lichte tint er in die niet zo dik is als een foundation, want hou niet zo van die troep. |
ik heb gewoon verschillende uitgeprobeerd,
nu gebruik ik er een van bourjois, als ik uitga ofzo.. Enne, gewoon smeren die handel denk :') |
Ik gebruik foundation van MAC en je kan het beste testen wat jouw teint is door een beetje aan te brengen op je kaaklijn.
|
Waarom wil je foundation gebruiken?
|
Inderdaad, het is lelijk spul, het is een illusie dat je het niet ziet zitten, het verkloot je huid en het lijkt me strontvervelend zitten. Iedere dag schmink.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zo'n potje mousse foundation, voor bepaalde plekjes. Maar zelfs dat gebruik ik niet veel. Ik vind het maar naar op iets op m'n hoofd te smeren. Maar de teint heb ik bepaald door het inderdaad op m'n kaaklijn aan te brengen.
|
Ik gebruik mousse foundation van de Hema, kleur 01. Aangezien ik echt een hele lichte huid heb heb ik meestal geen moeite met de kleur kiezen :P
Maar je kunt ook gewoon een paar testers proberen op de rug van je hand. Meestal moet je een tintje lichter kopen dan je eigen huidskleur, omdat het anders teveel opvalt. |
Citaat:
|
Gewoon testers proberen.
Je moet het inderdaad niet elke dag op doen :P en niet te veel maar ik heb No1 camouflagestick, dat is wel een goed merk en ook voor gevoeligere huid, daar hebben ze een lichte van (ik ben heel wit) ik weet niet wat voor huid jij hebt. En nu ook 1 van bourjois gekocht die vind ik eigenlijk minder. En foundation heb ik matte mousse van rimmel. Is wel ok :P gewoon wat proberen zou ik zeggen. En als je het niet weet daar vragen inderdaad. |
dat 'niet elke dag opdoen' werkt niet, het lijkt me net een soort verslaving... dan vind je jezelf niet meer mooi zonder foundation...? ik gebruik het zelf alleen voor op rode plekjes of een puistje ofzo.
gewoon een beetje op je hand doen idd, of een verkoopster om hulp vragen. |
Citaat:
:confused: |
Indd, ligt er denk ik maar net aan hoe tevreden jezelf al bent over je gezicht. Als jij iemand bent die al heel onzeker is over zijn huidje, kan je er best als een verslaving mee omgaan, omdat je denkt dat je niet zonder kan en het alleen maar lelijker is zonder. Terwijl dat soms ook een hele grote illusie is. maarja het zal wel.
|
Citaat:
ik zeg ook niet dat het bij iedereen zo is, maar volgens mij werkt het bij veel mensen wel zo. |
Ik gebruik zelf niet zoveel make-up omdat ik gewoon niet weet er mee om te gaan... maar de foundation die ik gebruik is van de HEMA, in die tubes met een zwarte dop. Vind het er persoonlijk heel natuurlijk uitzien. Ik gebruik het omdat ik er dan net wat beter uitzie.:D
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |