![]() |
Hoe leren wij biologie?
Ja, lijkt me een duidelijke vraag: hoe gaan jullie het leren van bio aanpakken? De één zegt alleen maar proefexamens maken, de ander gaat al die honderden pagina's nog een keer doornemen... wat zou de beste manier zijn, volgens jullie?
|
Ik heb Samengevat doorgenomen en aantekeningen gemaakt van wat ik nog even moest doornemen, verder heb ik Binas doorgenomen om te zien wat op te zoeken valt en wat nog eventueel uit het hoofd geleerd moet worden. En verder oefenexamens maken.
|
Ja, even binas doornemen is wel handig :) Dat ga ik denk ik ook nog doen. Ben nu al 'n tijdje bezig met gewoon herhalen per onderwerp... saai maar nuttig I guess :p
|
De examens van de laatste jaren oefenen. Ze toetsen naast theorie bij biologie ook vrij veel inzicht en dat kun je alleen maar oefenen (maar daar heb je natuurlijk wel de nodige theoretische kennis voor nodig).
|
Ik heb een stuk of 6 examens gemaakt, volgens mij waren ze allemaal voldoende voor een 6. Ik ga nog samengevat doorlezen en kijken welke leerdingen ik nog niet ken.
Ik heb alleen totaal geen zin meer om te leren:( |
Pas het toe. Zoek een nieuwsbericht over de biologie en probeer te snappen welke processen hier achter schuil gaan. Dat is ten minste hoe ik mijn basis-kennis niveau op het moment hoog hou.
|
www.bioplek.org
Dan bij bovenbouw, examenprogramma en samenvattigen en dan kiezen voor VWO: samenvatting stof examen, hier zijn 21 hoofdstukken, waarvan er 2 niet hoeven in 2008 en 2009, dat staat erbij. Per hoofdstuk kun je heel veel animaties etc. bekijken. Verder oefen ik examens, compex-examens, onze school doet compex... |
Ik lees samengevat en combineer elk hoofdstuk met opgaven uit de examenbundel die bij dat hoofdstuk horen. Verder maak ik wat oude examens en kijk die na, zodat ik weet waar nog mijn zwakke punten liggen en wat ik nog extra moet doornemen. Maar ik vind het erg rot en erg lastig. De ene opgave gaat het heel goed, en van de volgende snap ik weer helemaal niets. Maar ach, een 6 moet te halen zijn dus daar gaan we maar voor! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |