Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Mijn vijand: Liefde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=175244)

Gothic 02-08-2002 17:35

Mijn vijand: Liefde

Mijn vijand: Liefde

~Keep your friends close, your enemies closer~

Vandaag kon ik er helaas niet meer omheen,
Ik kwam de o zo gevreesde vijand tegen,
Het lukt me niet meer hard weg te rennen,
Kennelijk bewandelen we dezelfde wegen.

Ik moest de vijand ooit in zijn ogen kijken,
Gevaarlijke vijanden moet je dichtbij houden,
Zodat je goed weet welke stap ze gaan nemen,
Dus een vriendschap was wat we opbouwden.

Vrienden had ik dichtbij me, op een afstandje,
Hij hield me vast, ik keek de liefde in zijn ogen,
Ik stond recht tegen over mijn vijand, ik was blij,
Liefde een vijand? Ik merkte nu pas wat ik deed,
Ik had mezelf gewoon altijd voorgelogen…

Vijanden moet je niet dichtbij je houden,
Ik werd bedrogen, maar had het niet door,
Ik voelde me goed, dat is het enge eraan,
Dat maakt liefde een vijand, ze vergiftigt je,
en niets in je lichaam wil meer weggaan…

Gothic 02-08-2002 17:38

De quote in het begin is niet van mij, die is gejat, ik heb geen idee van wie die is, dus kan geen bron geven. Het hoort erbij, het gedicht is naar aanleiding van die wijze quote, vandaar :)

berteltje 02-08-2002 18:16

Heel mooi gedicht. Het ritme loopt overal misschien niet even mooi, maar de boodschap van dit gedicht maakt zoveel goed, dat dat er eigenlijk niet echt veel meer toe doet.

Liefs Kimry

klootzak2001 02-08-2002 21:05

mwa, het ritme lijkt soms te stoppen, wat hem eigenlijk moier maakt, soort adempause ofzo

SpiT 02-08-2002 21:09

die quote gebruike ze ook in Cruel Intentions (film), 't gedicht vind ik voorderest wel mooi (y) :)

Gothic 02-08-2002 21:22

Citaat:

SpiT schreef:
die quote gebruike ze ook in Cruel Intentions (film), 't gedicht vind ik voorderest wel mooi (y) :)
Jaaaaaaaa Michelle Gelar ofzo, Buffy :)... Ik wist echt niet meer waar ik het vandaan had, maar nu weet ik het weer. Die film pas weer keer gekeken :)

Lethalis 02-08-2002 23:38

Citaat:

SpiT schreef:
Die quote is algemeen bekend en wordt door velen gebruikt. Verschillende incarnaties ervan:

"To know your enemy, you must become your enemy... Keep your friends close and your enemies closer" - Sun Tzu

"The best way to destroy your enemy is to make him your friend" - Abraham Lincoln

En zo zijn er velen.

De keerzijde hierbij zou zijn: "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen" .. maar het zou een beetje tragisch zijn een liefdeloos leven te leiden.

SpiT 03-08-2002 12:05

Citaat:

******** schreef:
Die quote is algemeen bekend en wordt door velen gebruikt. Verschillende incarnaties ervan:

"To know your enemy, you must become your enemy... Keep your friends close and your enemies closer" - Sun Tzu

"The best way to destroy your enemy is to make him your friend" - Abraham Lincoln

En zo zijn er velen.

De keerzijde hierbij zou zijn: "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen" .. maar het zou een beetje tragisch zijn een liefdeloos leven te leiden.

ja dat is zo, daarom zei ik dat die quote ook in die film wordt gebruikt :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.