![]() |
kostgeld
moet jij kostgeld betalen?
zojah hoeveel procent van wat je verdient en hoe oud ben je? en zo nee waarom niet? |
Nee, omdat mijn ouders het goed hebben en dat graag via gratis kost & inwoning ook met mij delen.
|
Nee omdat het niet nodig is en mijn ouders weten dat ik toch niet erg lang meer thuis blijf wonen.
|
Ik heb kostgeld betaalt vanaf mijn 18e verjaardag tot ik uit huis ging (een half jaar later oid), was toen iets van 150 euro per maand. Exacte bedrag weet ik niet meer.
|
nooit hoeven betalen aangezien ik gewoon studeerde toen ik thuiswoonde..
|
betaal 150 euro. Werk Full-Time. Me ouders hebben het niet nodig en zetten het waarschijnlijk appart ook nog, anders had ik het zelf gespaart, maar heb geen zin in discussies erover :) Ofwel het intresseert me niet :-)
|
Nee, want ik doe een studie en ik hoef alleen kostgeld te betalen als ik fulltime werk.
|
Ja, ik betaal 100 euro en ik werk fulltime.
Ze zetten het niet apart ofzo maar gebruiken voor alledaagse uitgaven. |
nee, want ik ben meteen op kamers gegaan zodra ik klaar was met de havo.
|
Nooit hoeven te betalen, maar mijn ouders vonden wel dat mijn zus en ik kostgeld zouden moeten betalen als we thuis zouden wonen en fulltime zouden werken, maar zo ver is 't nooit gekomen.
|
Nee, omdat ik toen ik thuis woonde naar school ging. Zou ik fulltime werken had dat waarschijnlijk wel gemoeten.
|
Nee, omdat ik toen ik net 18 was op kamers ging wonen en studeer. M'n ouders vonden het totaal niet nodig.
|
Is nooit aan de orde geweest bij ons. Ik ging op mijn 18e het huis uit.
|
Kostgeld vind ik ietwat vreemd (tot je 21e), omdat ouders dan nog zorgplichtig zijn en zo wordt de boel eigenlijk omgedraaid..
Ik heb nooit kostgeld betaald en ben 'pas' uit huis gegaan op m'n 23e. Mijn ouders wilden het per sé niet, ook al konden ze het eigenlijk wel gebruiken. |
Nee, want ik zit op kamers. Anders had ik het alleen gemoeten als ik niet meer studeerde en een baan had gevonden.
|
Vanaf het moment dat ik fulltime werkte ben ik 100 gulden per maand gaan betalen.
|
Ik heb nooit kostgeld hoeven te betalen.
Eerlijk gezegd zou ik als ik kinder had het niet in mijn hoofd halen ze geld te vragen omdat ze bij je wonen. Moet je maar geen kinderen nemen. Maar dat is mijn mening. Tenzij iemand op zijn 30 nog thuis woont. |
Citaat:
|
Als ik het zo lees zijn mijn ouders dus ook echt de enige (hier) die vanaf m'n 18e kostgeld gevraagd hebben toen ik thuiswoonde :s Vond het ook altijd stom want daar is een thuiswonende beurs helemaal niet op gebaseerd.
|
Ik zou het heel normaal vinden om kostgeld te moeten betalen als ik fulltime zou werken en thuis zou wonen, maar dat is nu niet het geval.
|
Citaat:
|
Ja, sinds een jaar moet ik kostgeld betalen.
Ik betaal €100 per maand en sinds januari moet ik ook €200 per maand aan huur betalen omdat mijn moeder geen huurtoeslag meer krijgt omdat ík teveel verdien. Dus €300 per maand... Maar binnenkort ga ik 't huis uit dus dan ben ik dat bedrag ook wel kwijt aan huur enzo dus t is alvast wennen. En ik verdien gemiddeld €1500 per maand dus 't kan er gelukkig wel vanaf... |
Nee omdat mijn ouders het goed genoeg hebben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |