![]() |
Onderzoek: wat vind jij van je woningcorporatie?
Voor een onderzoek van school ben ik op zoek naar mensen die woningen huren (of gekocht hebben) bij een van onderstaande woningcorporaties.
Het gaat hierbij om wat jullie mening is over jullie eigen organisatie (of eventueel bij hebben gezeten), wat vonden jullie goed/ niet goed aan de organisatie, hoe ervaren jullie de communicatie?, wat is jullie overall-ervaring. Kortom alles wat interessant is en wat jullie kwijt willen. Jullie doen me er een groot plezier mee :) De betreffende woningcorporaties; 1. Stadgenoot 2. Haagwonen 3. Woonstad Rotterdam 4. Mitros 5. Wonen Breburg 6. Woonbron 7. Portaal 8. Alliantie 9. de Key 10. Ymere 11. DUWO 12. Woonzorg Nederland 13. Staedion 14. Vidomes 15. Com.Wonen 16. Eigen Haard 17. Vestia NB; als dit bericht verkeerd geplaatst is, mag hij verplaatst worden :) |
Ik huur wel van een woningcorporatie maar niet een van die die jij noemt. Ben je dan ook geinteresseerd in m'n verhaal of niet?
|
Citaat:
Ik moet alleen de bovenstaande onderzoeken, als ik ze allemaal zou moeten doen dan zou ik volgend jaar nog niet klaar zijn :p |
Ik ken er geeneen die je noemt, sorry ;):D
|
Same here, sorry.
|
Nou, ik heb gewerkt bij Ymere Amsterdam Oost, en kan wel melden dat ze daar Lijden met een hoofdletter onder de erfenis van toen het nog een overheidsbedrijf (Woningbedrijf Amsterdam) was, en daardoor lamlendigheid en zonder teamwork kloten op je eigen eilandje onder de ex-ambtenaren die er al langer werken wijdverbreid is.
Om een voorbeeld te geven: Woningconsulenten verkloten huurders met schulden door hen als ze geen betalingsregeling mogen (als er een mislukt is) die toch gewoon te geven, terwijl ze daartoe helemaal niet bevoegd zijn. Daar gaat de financiële administratie over. De huurder gaat natuurlijk door met wanbetalen, staat dan opeens met duizenden in plaats van honderden euro's schuld, en moet zijn huis uit. Dakloos door ambtenarenmentaliteit... Als je ze daarover op hun nek springt krijg je allerlei gelul als 'maar dat is toch sociaal', of 'zo deden we dat altijd'. Nog een voorbeeld: een archief dat volgens meerdere methoden gerangschikt is. De ambtenaren delen in per wijk en daarna per straatnaam, de vierde etage op naam van ex-huurder, en de rest van het bedrijf op straatnaam. Ze waren destijds met een inhaalslag bezig door allerlei commerciële krachten erbij te halen om die figuren te corrigeren, maar zoiets zal wel tijd kosten. Ook hun automatiseringssysteem SG Tobias is voor verbetering vatbaar, om het maar eufemistisch uit te drukken. Sindsdien ben ik dan ook een felle voorstander van privatisering. De boekhouding van Woningbedrijf Amsterdam en de gewoontes van vroeger lieten zien dat er daar miljoenen gemeenschapsgeld verkwanseld werden. |
Thanx al, iemand anders die mij nog verder kan helpen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05. |