![]() |
oranjebloesem water
kun je dat ook vervangen door vanille aroma?
|
Na wat googlen kom ik uit op vervangers uit: rozenwater, sinaasappelsap, zoete likeur (Grand Marnier of Cointreau), amandellikeur (Amaretto) of jenever met fruitsmaak (citroen- appeljenever), sinaasappellikeur enz.
En ik lees veel dat ze het gewoon weglaten, maar ik denk dat je het opzich wel kunt vervangen erdoor maar dat je niet zo'n Oosterse smaak krijgt waar ze het over hebben. Wat ga je maken:)? (het is namelijk bij grotere supermarkten/toko's te koop) |
creme brrulee (ik hoop dat ik het goed schrijf)
er waren ook al geen fijngemalen amandelen dus nu heb ik amandelschaafsel fijn gamaakt |
Crème brûlée lekker:y.
Wat dat betreft, en omdat je het nu maakt (toch?) en niet meer naar winkel kan, lijkt mij het wel. Er zijn ook genoeg recepten die dat gebruiken op internet. Maar wel oppassen met de hoeveelheid :o. |
ik ga het zondag pas maken maar heb vandaag de spullen gehaald ook voor de rest van het eten
het is alleen zo dat ze het bij dirk v/d broek niet hebben |
we hebben hier ook een c1000 en verder weg nog een lidel en ah misschien dat ah het heefT? maar als die aroma ook goed is hou ik het daar bij die hoeveelheid gaat idd erg op smaak
als je bij schuim teveel aroma doet word het ook echt niet lekker |
AH heb je wel kans dat ze het hebben.
Maar bij geen tijd/geen zin enz, zou ik het zo doen en dan liever te weinig dan te veel ind. (100% zeker weet ik het niet hè) |
nuja ik zat te denken het er op het laatst dus als die 'vla' klaar is door te doen dan kan ik proefen tot het goed is
|
In crème brûlée hoort oorspronkelijk geen amandel hè. Het kan er wel in, maar als je een klassieke wilt maken hoort het er niet in. Ik maak ze altijd met room, gepasteuriseerd eigeel, suiker, melk en een vanillestokje. :)
Je kunt ipv een vanillestokje wel vanille aroma gebruiken maar dat is minder lekker. Vanillestokjes zijn bij de meeste supermarkten wel te krijgen. |
mja ik heb een recept van internet en nog een paar bekeken die het zelfde waren
wat jij zegt klinkt lekerder eigelijk maar ik heb die spullen nu niet ik moest er ook kaneelstokje bij doen en sinasappel schil:confused: |
Ingrediëntenlijst Crème brulée met sinasappel:
1/2 liter melk 5 eidooiers 70 gram fijngemalen amandelen 60 gram suiker 15 gram bloem 1 kaneelstokje geraspte schil van 2 sinasappels 1 theelepel (5cc) oranjebloesemwater genoeg (poeder)suiker om het oppervlak van de vla te bedekken ik hoop maar dat het gaat lukken |
Dit is mijn recept, voor ongeveer 15 crème brûlées, dus even aanpassen naar hoeveel je er nodig hebt ;)
Aan de kook brengen: 200 gram suiker 400 gram melk 1 vanillestokje (opengesneden, vulling eruit) Zodra het kookt van het vuur halen, kwartier laten trekken. In een grote mengbak: 400 gram gepasteuriseerd eigeel 800 gram ongezoete room Melk-mengsel eraan toevoegen au bain marie verwarmen tot 70 graden De massa zeven (om klontjes eigeel eruit te filteren) en over de bakjes verdelen 40 minuten in de oven op 95 graden, af laten koelen. Dan om af te maken (riet)suiker eroverheen en afbranden. |
het klinkt misschien echt heeel stom maar wat is gepasteuriseerd eigeel:bloos:
en het klinkt lekker ik heb alleen geen room nu dus ik zal het bij dat andere recept moeten houden en er het beste van hopen:o |
O, maar dat zal ook vast werken hoor! Er zijn duizend en één recepten voor crème brûlée :p
Gepasteuriseerd betekend dat er een hoop bacteriën vernietigd zijn, je kunt het (meestal) ook vervangen voor normaal eigeel. |
ohkeej
jah dat van mij is gewoon normaal eigeel en dan moet ik zorgen dayt het ei niet schrikt van de enge melk:p |
Citaat:
Klinkt iig goed. :) |
nou het zit in de bakjes en het smaakt opzich ook wel lekker alleen die stukjes die erin zitten van de amandel ik weet niet
volgende keer jou recept klinkt beteR:P |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |