![]() |
Probleem met AVG Antivirus
Ik gebruik al jaren AVG Antivirus op mijn laptop met Windows Vista. Ging altijd zonder problemen. Ik maak geen gebruik van automatische updates maar update zodra het icoontje rechtsonder in de balk verkleurd van gekleurd naar zwart/grijs. Dat wilde ik vrijdag ook maar toen kreeg ik een melding dat mijn antivirus al up to date was en dat ik het regelmatig in de gaten moest houden. Ik dacht dat het een eenmalige storing zou zijn en probeerde het gisteren en vandaag weer maar tot nu toe kan ik hem niet updaten omdat ie volgens zichzelf al up to date is terwijl ik wel een melding krijg dat ie verouderd is en ook dat icoontje blijft zwart/grijs. Hoe kan ik dit oplossen?
|
Heb je wel de nieuwste versie (8.5), want oudere versies werken op een gegeven moment niet meer. Je moet dan updaten, maar je krijgt dan eigenlijk altijd wel een pop-up te zien dat je versie verouderd is.
|
Ik heb versie 7.5.557 en dat is dus niet de nieuwste? Hoe kom ik aan de nieuwste versie? Moet ik die gewoon downloaden en deze weggooien of kan dat ook via m'n huidige versie?
|
Heb je de free versie?
|
Ja :)
|
Oude verwijderen, nieuwe downloaden van http://free.avg.com/ en installeren :)
|
Bedankt, hij doet het weer (y) Enige vraag die ik nu nog heb is: toen hij aan het installeren was kreeg ik een melding dat hij andere antivirus of beschermsoftware had aangetrofffen terwijl ik de vorige met de uninstall heb verwijderd. Mijn Windows Security gaf ook aan dat er geen antivirus was geinstalleerd. Kan het zijn dat hij dan m'n windows firewall zag als andere antivirus?
|
Dat hij andere anti-virus of bescherm software aantreft kan ook komen doordat je anti spyware programma's hebt geïnstalleerd zoals spybot search and destroy of ad-aware. Heb je van die programma's?
Dat je virusscanner niet herkend wordt door windows beveiligingscentrum kan komen doordat die niet alle virusscanners herkend. Maar zolang jij je virusscanner handmatig (of automatisch) kan laten opstarten, updaten en scannen is er niets aan de hand. |
klopt het dat de free versie niet meer geupdated wordt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Had hetzelfde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |