![]() |
Certificaat
Ik heb nog een apart certificaat. Nu las ik laatst dat deze niet zo lang meer geldig is. Moet ik nu echt mijn rijbewijs gaan vernieuwen omdat mijn ''brommerrijbewijs'' hier niet op staat? Of kan in het in 2016 erbij laten zetten als ik een nieuw rijbewijs ga halen?
|
als je een autorijbewijs hebt mag je sowieso op een brommer :confused:
|
Ook met het oude autorijbewijs mag je op een brommer volgens mij, dan hoeft er niet persé AF bij te staan.
Ben daar 99% zeker van :o |
ik wel
|
Op het nieuwe plastic rijbewijs MOET de bromfiets-categorie vermeld staan, anders mag je geen bromfiets rijden. Als je een luie ambtenaar hebt en zelf niet oplet bij het aanvragen van je rijbewijs, kan het zijn dat deze nieuwe categorie door de ambtenaar niet wordt aangevinkt en dat je dus GEEN bromfiets mag besturen, ook al heb je je auto- of motorrijbewijs.
Met het papieren rijbewijs mag je volgens mij WEL bromfiets blijven rijden, maar dat weet ik niet 100% zeker. |
ik zal eens na gaan vragen...
|
Op de gemeentepaginas van de krant las ik dat je tot 1 oktober 2009 de tijd hebt om je certificaat om te zetten in een rijbewijs. Daarna zul je een nieuwe theorietoets af moeten leggen om je bromfietsrijbewijs te krijgen.
|
Citaat:
|
Waarvoor zou er een uitzondering moeten zijn?
|
Maar als je gewoon een ouderwets roze papiertje als rijbewijs(-B) hebt, dan mag je sowieso op een brommer rijden, is het niet? En als je een roze pasje hebt, staat er sowieso al AM (brommer) op.
|
Citaat:
|
Je hebt dat certificaat helemaal niet nodig als je je rijbewijs B hebt gehaald. Met dat rijbewijs mag je, zoals al vaker gepost in dit topic, gewoon rijden op een scooter of brommer zonder dat je dat certificaat nodig hebt,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08. |