![]() |
Correlatie
Kan iemand me helpen / controleren of dit klopt?
2) Geef in de volgende gevallen aan of er volgens jou sprake is van een positieve correlatie, een negatieve correlatie of geen correlatie. a: Cataloguswaarde en ouderdom van auto's (Negatiefe Correlatie) b: Atletisch vermogen en wiskundige vaardigheid van scholieren (Geen correlatie) c: Inkomen en leeftijd van volwassen Nederlandse mannen. (Geen correlatie) d: Leeftijd en bloeddruk van volwassen Nederlandse mannen. (Geen correlatie) e: Gemiddelde temperatuur in januari in Nederland en het gasverbruik in die maand.(Positiefe Correlatie) f: Gemiddelde temperatuur in juli in Nederland en het gasverbruik in die maand. (Negatiefe correlatie) g: Leertijd en cijfer voor een proefwerk in een klas. (Positiefe correlatie) h: Benodigde tijd voor het oplossen van een schaakprobleem en wiskundige vaardigheid van schakers. (Geen correlatie) |
c = positief?
e = negatief? h = negatief? Er valt te twisten over de juiste antwoorden. |
Citaat:
|
Oh ja, natuurlijk. Sorry!
c. Jonge werknemers ontvangen 'n hoger inkomen naarmate ze ouder worden en oudere werknemers ontvangen juist 'n lager inkomen naarmate ze ouder worden, toch? Ja, ik heb geen hard bewijzen hoor en ik weet ook niet waar de grens ligt ;), maar dit 'dacht ik zo'. e. Citaat:
h. Sorry, ik associeer schaken altijd met wiskunde :D. Komt doordat m'n wiskunde-docent gek was op schaken. Toch denk ik dat 't wel iets met elkaar te maken heeft hoor, maar 't meest voor de hand liggende antwoord is natuurlijk: geen correlatie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |