![]() |
De grootste wegpiraat van vandaag
De topictitel lijkt me duidelijk :)
Post hier over de meest gevaarlijke bestuurder die je vandaag hebt gezien. De stomste actie (o.i.d.) mag ook, als het niet perse gevaarlijk was, maar wel erg dom of lomp. |
Ik begin met een vent in een busje. Hij reed waar je 120 mocht (komend uit de file) zo'n 80 km/u op de middelste rijbaan. Ik dacht dat hij wel naar rechts zou gaan toen bleek dat de file afgelopen was. In plaats daarvan ging hij naar de meest linkerrijbaan. Hij reed dus 80 op de linkerrijbaan terwijl de twee rijbanen naast hem leeg waren. Dan snap je er dus niks van.
|
rokend en (niet handsfree) bellend in de auto, ook dan heb je er niets van begrepen :n
|
Citaat:
|
Een Duitser die ruim boven de 100 reed over het trajectcontroletraject op de A12 bij Arnhem. Niet gevaarlijk, maar wel zonde. :p
|
Citaat:
ik rij op de a12 bij utrecht dat stuk 100, altijd harder (120) ofzo en nog nooit een bon gepakt! of ze pakken geen motoren of hij staat uit :) |
Citaat:
uiteraard was hij ook het bumperkleven, op een industrie terrein waar je best vaak moet remmen en optrekken dor afslaand/invoegend/groot verkeer. En hij zat achter mij, doodeng. 1x schade vind ik meer dan genoeg thankyouverymuch :nono: |
Ach, ik knal ook weleens met 180km/h zo'n 80km/h traject in (laat dan het gas los en de auto naar 80 terug zakken). Nooit geen boete gehad.
|
Citaat:
Oh, vergeet ook niet dat die trajectcontroles enige marge hebben én ze een gemiddelde snelheid meten. Pas vanaf gemiddeld 87km/u krijg je een bekeuring op de mat. Op de teller van menig auto kun je dus makkelijk 90 - 95km/u rijden voordat je een boete krijgt :p |
Citaat:
ook meer geluk dan wijsheid |
Een idioot in een mini die mij rechts over de vluchtstrook inhaalde. Er was geen file en geen afslag. Dat is toch raar....
|
Dat is ook wel apart ja. Niet de grootste wegpiraat van vandaag, maar van een paar dagen terug. Een vrouw in een nieuwe, donkergrijze Mini die 's avonds rond 21:30 over de A2 reed zonder verlichting aan (het was dus al redelijk donker) terwijl ze ook nog eens bij iedereen liep te kleven en als het even kon het gas open trok, ook al waren er wegwerkzaamheden bezig en liepen er ook echt wegwerkers rond.
|
zou dat compensatiedrift zijn ?
|
Citaat:
|
als er een flister staat doet dat gemiddelde er ook niet toe
|
Citaat:
Overigens staan er geen flitsers bij trajectcontroles. :rolleyes: |
fijn voor je, en goh dat wist ik nog niet
|
Citaat:
|
Kap eens met dat rologen, dit moet een leuk en gezellig topic blijven :o
Ik vind het shocking dat ik vandaag niet echt rare dingen ben tegen gekomen van mede weggebruikers. |
Citaat:
en ik rij er ongeveer 130/140 op de teller, dus wel 120 in eht echt :confused: |
Citaat:
|
de achterlijke franse malloot die ik van het weekend bij Parijs tegen kwam en die het nodig vond om echt 1 meter achter mij te blijven rijden en mij van de weg af probeerde te drukken, terwijl ik met geen mogelijkheid opzij kon kwalificeert ook wel als een wegpiraat. Zeker omdat zijn bijrijder het nodig vond om, nadat hij mij had kunnen inhalen, uitgebreid zijn middelvinger naar mij op te steken.
|
Fransen zijn sowieso wegpiraten. Heb pas nog gezien hoe in file parkeren in Parijs eraan toe gaat. Een deukje meer of minder boeit niet. Een achterbumper maakt echt fysiek contact met een voorbumper van de volgende auto. En uitrijden? Geen idee, maar sociaal zal het niet gaan:p
|
Een buschauffeur die me op de ring met 100 pu wilde inhalen. Omdat ik ook netjes 100 reed, kwam hij er dus niet langs... En dan ook nog naar me gaan seinen... Ja de groeten. Als ik nu links reed....
|
Gaf je gas bij toen hij je in ging halen of reed je de hele tijd al 100?
|
Citaat:
Expres gas bij geven als iemand gaat inhalen vind ik misselijk. Dus dat doe ik een ander ook niet aan. |
Dan is het wel raar dat hij het jou verweet. Hij maakte dus zelf een inschattingsfout.
|
Ik heb sowieso niet een al te hoge pet op van buschauffeurs. Ik word zelf ook regelmatig afgesneden als ze willen wegrijden binnen de bebouwde kom. Ik weet dat ze dan voorrang hebben, maar het gebeurt ontzettend vaak dat ze de richtingaanwijzer aanzetten en hem direct naar links gooien zonder fatsoenlijk te kijken (n).
|
Citaat:
|
Dit was overigens een toeringcar, geen OV bus....
|
Eén of andere kneus in een familiebak bleef constant links rijden, terwijl die makkelijk meerdere malen naar rechts kon gaan. Pffff, zulk soort mensen moeten ook gewoon een dikke boete krijgen.
|
Citaat:
Zo dat moest ik even kwijt. :y |
Ja, zojuist was ik de wegpiraat geweest. Haast enzo. 80 (of 90, heb eigenlijk niet op de teller gekeken) waar je 50 mocht, een tikje bumperkleven - maar wanneer iemand 100m voordat ie rechtsaf gaat slaan MIDDEN op de weg bijna gaat stilstaan dan denk ik niet dat er iemand is die nog gewoon voldoende afstand zou houden, ben er dus ook maar voorbij gegaan toen het kon waarbij ik haar aan het lichtsignaal ongetwijfeld af zou hebben gesneden volgens haar, maar dan moet ze maar leren rijden :p - en als laatste heb ik de auto ergens rechts er tussen geprakt waar het eigenlijk niet kon. Dat was niet zo netjes, maar ik moest daar rechtsaf en eerder naar rechts kon niet, want daar reed een quad die irritant de hele tijd gas bij gaf en gas terug nam :/
Op de terugweg heb ik overigens wel fatsoenlijk gereden :p |
Citaat:
Overigens de grootste die ik tegen kwam was een golfje die een passat aan het slepen was. En gewoon inhalen.... Levensgevaarlijk. |
Citaat:
De grootste wegpiraat van vandaag vond ik iemand die juist té voorzichtig reed. Ik stond te wachten voor een stoplicht en er kwam een stroom aan auto's tegemoet op de rijbaan naast me. De wagen voorop moest afslaan, o.a. mijn rijbaan kruisend. Gelukkig had ik het stuk met een kruis erop netjes open gelaten, zodat ze er tussendoor kon. Ze had een mini autootje maar durfde nog de bocht niet te maken. Zelfs een flinke bus had daar nog gepast.. Ze bleef dus midden op de weg stil staan. Daardoor moest de gehele stoet achter haar wachten met als gevolg een opstopping, midden op het kruispunt. Ga dan met de fiets naar de markt :p |
'voorzichtige' automobilisten zijn het ergst, met afstand...
|
/lichtelijk offtopic maar ik ben even benieuwd :o
Ik heb gister een vriend van me een stukje in mijn auto laten rijden en zelf reed ik op de terugweg. Nu vond hij het van mij belachelijk dat ik een fietser die géén voorrang had, geen voorrang gáf. Hij vindt dat je er vanuit moet gaan dat zo'n fietser doorrijdt en zich niet aan de regels zal houden en dat je als automobilist moet remmen en ze voor moet laten gaan. Ik vind dat dus onzin, als je voorrang hebt moet je die ook nemen. Dezelfde discussie kregen we over voetgangers; ik loop als voetganger zijnde zelf nogal snel het zebrapad op en ga er vanuit dat het andere verkeer dan ook ziet dat je aan het oversteken bent en dat ze dus stoppen. Hij zou blijven staan en wachten tot ie een ons weegt :p of iig tot er geen verkeer meer aan komt ;) ik vind; voorrang moet je een beetje opeisen. Als je zelf staat te treuzelen als voetganger of als je in je auto te afwachtend bent is dat onduidelijk voor overig verkeer. Zomaar overig verkeer voorrang geven omdat je bang bent dat je anders een aanrijding veroorzaakt vind ik juist een teken van onzeker rijden. Wat vinden jullie :o |
Voorrang moet je krijgen, niet nemen, en als je een fietser aanrijdt heb je een probleem, of die fietser nou voorrang had of niet. Je moet natuurlijk niet gaan staan wachten tot je een ons weegt, maar het kan geen kwaad om heel even af te wachten of je wel echt voorrang krijgt, zeker met fietsers. Als ik een zebrapad oversteek wacht ik ook liever even om te kijken of een auto wel echt stopt (genoeg die het niet doen), aan voorrang heb je niet zoveel als je dubbelgevouwen op een motorkap ligt. :p
|
Je moet rekening houden met de risico's. De meeste fietsers in Groningen hebben in elk geval geen flauw benul van welke verkeersregel dan ook, en zijn daardoor in principe een gevaar op de weg. Het kan in elk geval geen kwaad om nog eens extra te kijken of je daadwerkelijk voorrang krijgt, maar afwachten en twijfelen is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen.
|
Ik vind niet dat je verplicht bent een fietser of voetganger voor te laten gaan als diegene geen voorrang heeft. Het staat je wel om het te doen mits het veilig en zinnig is. Iemand voor laten gaan terwijl het verkeer achter je er niet op rekent bijvoorbeeld, is nogal onveilig. Een fietser die al stil staat (en geen voorrang heeft) is nogal onzinnig, want hij staat toch al stil. Maar een fietser die tegen de wind in komt aanrijden en ik heb niks achter me, mag van mij voor gaan. Dat vind ik zelf ook erg fijn als ik op de fiets zit. Komt er een kind aanrijden, dan stop ik standaard, want die kijken vaak slecht uit.
Een persoon bij het zebrapad krijgt altijd voorrang (heeft ie ook :p), die mag hem van mij ook opeisen. Bij het zebrapad is dat nou eenmaal nodig, want anders krijg je je voorrang nooit. |
Citaat:
Oh, en voorrang nemen is iets dat moet kunnen vind ik. Als je al ziet dat het niet goed komt moet je uiteraard remmen, je kunt geen fietsers aan gaan rijden terwijl je het ook kunt voorkomen. Maar wachten tot de fietser helemaal gestopt is hoeft niet, en als de fietser nog kan remmen moet hij dat ook doen. En als je voorrang hebt maar de fietser doorrijdt is het helemaal niet erg om hem even flink te laten schrikken. ;) |
Citaat:
Nee, netjes doorrijden moet kunnen. Maar eigenlijk zou ik je willen aanraden om zelf eens te proberen om je aan hun schema's te houden zonder te jakkeren... ;) |
Nee hoor, ik mag best kritiek hebben op buschauffeurs zonder er zelf één te zijn. :)
|
Citaat:
Wat die kritiek vervolgens waard is... Tja :) |
Citaat:
Richting Nuenen (vanuit Geldrop) kom je een aantal turborotondes tegen, met verhoogde baanscheidingen en waar de fietsers géén voorrang hebben. Iedere dag weer zijn er Bij een VOP steek ik gewoon over trouwens. Kwestie van de naderende bestuurder even aankijken, dan weet je genoeg. Natuurlijk zijn er dan ook nog wel eens mongolen die gas bij geven om toch maar niet te hoeven remmen voor iemand die voorrang heeft en dat ook neemt, maar ach, dat lost zichzelf wel op. Gisteren op de A2/A6 een blauwe Volvo C30 die niet snapte dat als er file staat en je toch al bumper-aan-bumper staat, er géén ruimte is voor nog een auto daar tussen. Nou goed, gewoon doorrijden lost dat ook wel weer op, net als even heel flauw het gas er op gooien toen hij probeerde rechts in te halen. Maar de grootste wegpiraat was toch wel m'n eigen pa, die fijn alles en iedereen rechts inhaalde enzo. Tsja, haast enzo. Reparatie duurde wat langer dan verwacht (ipv een kwartiertje bij de garage om je nieuwe sleutel in te laten lezen staat ie er 2,5 uur ivm een kabelbreuk in de bandenspanningscontrolesensor die ze eerst moesten vinden en toen nog moesten repareren... Tegenvallertje :p). |
Citaat:
Dan vind ik het erg netjes als een automobilist zo'n iemand voor laat gaan. Natuurlijk moet je altijd in de gaten houden of je geen andere mensen in gevaar brengt. |
Citaat:
|
Citaat:
@ LA: gedraag je niet als een lul en ga gewoon op mijn argumenten in. |
Citaat:
Uiteraard ben ik met je eens dat dit niet tot gevolg moet hebben dat ze roekeloos gaan rijden, maar dat is natuurlijk ook een beeetje subjectief. Ik vind dat veel mensen nogal snel beginnen te kankeren zonder dat ze uberhaupt gepraat hebben met chauffeurs. ( Nu weet ik niet of alleen de chauffeurs in de zaanstreek aanspreekbaar zijn, maar als je ze vraagt waarom ze zo snel rijden zul je gegarandeerd zo'n antwoord krijgen. Als je dat allemaal niet wil weten en alleen maar wil kankeren, denk ik niet dat je iets zult oplossen, zelfs je eigen frustratie niet. Heeft niks met lullig gedragen te maken. Zo denk ik erover. Zo voldoende op je argumenten ingegaan?? Bedekt flamen was heus niet nodig.... |
En in jouw geval ook niet. ;)
Ja, ik heb heel veel begrip voor chauffeurs. Als het een beetje rustig is in de bus ga ik ook regelmatig gesprekken met ze aan, één van de chauffeurs waar ik regelmatig bij in de bus zat (tot het overgenomen werd door Q-buzz) wist ook precies wat ik studeerde en vroeg regelmatig of ik al klaar was met dataverzameling of stage. Dus nee, hun problemen negeren en wel oordelen doe ik niet. Er zijn echter momenten dat buschauffeurs zich erg laten kennen. Dan word ik amper begroet, wordt er te hard gereden, ook waar daar echt geen excuus voor is, en kom ik te vroeg aan bij mijn halte. En hoe moeilijk het werk van een buschauffeur dan ook is, ik heb daar geen goed woord voor over. Vooral omdat ik weet dat ik me bij andere chauffeurs vaak heel veilig voel en dat ik alsnog ruim op tijd kom met een vriendelijk woord erbij. Zo kan dat ook. En natuurlijk, er zal altijd wel iets zijn wat in de situatie meespeelt, zoals onvriendelijke passagiers, overnames, opnieuw moeten vechten voor arbeidsvoorwaarden die al beloofd waren, krappe tijden, soms zelfs geweld in de bus. Maar als dat mee moet spelen in een volgende rit zal de chauffeur bij zichzelf te rade moeten gaan. En daarbij blijf ik bij mijn mening. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.