![]() |
Wat is jouw top 5 van beste spellen die je ooit hebt gespeeld?
Hey, ik ben wel benieuwt aan welke spellen jij de leukste herinneringen aan hebt of dat jij het mooiste gameplay vond etc. dus ik dacht dan laten we die toch mooi die op een rijtje zetten :) dus post hier nu je top 5 van spellen die je het leukst/spannendst of de leukste herinneringen aan hebt! (zet er ook achter welk platform)
ik begin vast met mijn top 5: 1: Halo 3 (xbox 360) 2: WoW (pc) 3: Donkey kong country 2 (snes) 4: Doom (pc) 5: Baten kaitos (gamecube) |
Pfft, 5 beste kan ik wel maar een top 5?
Rollercoaster Tycoon (PC) Diablo 2 (PC) Advance Wars 2 (GBA) Unreal Tournament (PC) Super Mario World (Snes) |
Diablo 2 (PC)
Super Mario 3 (NES) Mario 64 (N64) Age Of Empires 2 (PC) Sim City 3 (PC) |
OoT (N64/Cube)
Sentinel Returns (PSX) Alpha Centauri (PC) SM 64 (N64) SSFII: Turbo (Arcade, PS2) Planescape: Torment (PC) Age of Mythology (PC) Pikmin 2 (Cube) Yoshi's Island (SNES) Half-Life (PC) REmake (Cube) Secret of Mana (SNES) En nog meer. |
Zelda (snes)
super mario world (snes) donkey kong country (snes) baldur's gate 2 (pc) resident evil 1 (psx/gc) |
Diablo 1 & 2 (PC)
Zelda: Ocarina of Time (N64) Mortal Kombat II (SNES/PC) Duke Nukem 3D (PC) Unreal Tournament (PC) |
Als ik kijk naar de hoeveelheid tijd die ik in spellen heb gestoken tijdens mijn volwassen leven:
1) Diablo 2) Diablo II + LoD 3) Team Fortress 2 4) Carmageddon 5) Half-Life Vroeger heb ik nog talloze spellen op de Commodore 64 en Amiga 500 helemaal grijs gespeeld, maar dat zijn er teveel om op te noemen. |
Laat ik 'ns origineel zijn... kan alleen echt geen volgorde bedenken (heb al moeite met de verhoudingen door tijd heen).
Allemaal PC: Septerra Core Knights and Merchants Spellforce I GTA IV Een willekeurige Total War-game (geen idee welke, misschien Shogun vanwege originaliteit) In de categorie 'zeer verslavend, maar toch echt geen top 5-game': De Fifa-serie, ook PC. Zijn complete vriendenavonden (afgezien van bier en pizza) op gebouwd, maar die bugs, allejezus wat amateuristisch. Wel steeds teams updaten maar geen tijd/geld voor één goede patch? Veel bugs zijn zelfs door meerdere delen van de serie heen meegenomen. De online play servers kunnen ook beter, en waarom verlies ik met 3-0 als ik per ongeluk op die knop met dat Windowsvlaggetje ram? |
Citaat:
|
Donkey Kong (snes)
Super Mario World (snes) Tetris (snes) The Sims (1 en 2) (pc) Knights and Merchants (pc) World of Warcraft (pc) Fable (pc) Genoeg.. Maar ik wil echt Knights and Merchants weer hebben! :O |
^ Overal te koop en desnoods download je 't. Kijk alleen uit dat je niet per ongeluk The Peasants Rebellion koopt/downloadt: veel bugs en minder boeiend. Wel de mogelijkheid om de resolutie hoger te zetten en een vissershutje te bouwen tho.
Ik vind het overigens nu nog steeds geen lelijk spel. :) |
is de originele leuker/ anders.
want ik heb the peasants rebellion.. |
Vergeet ik daar even settlers
|
Stuitend dat Chrono Trigger nog niet genoemd is.
|
Citaat:
- Ook gewoon al multiplayeropties, al zijn die dan misschien minder uitgebreid (al had ik bij PR op een draadloos netwerk dat de game op een gegeven moment op elke pc een ander leven ging leiden... misschien zoveelste bug?). - Meer tekst, geen spelfouten; filmpjes af en toe tussendoor. - Meer balans in de missies (langzaamaan steeds moeilijker, geregeld pure vechtmissies tussendoor). - Meer balans tussen units. Eventuele nadelen: - Je kunt niet verder dan 1024x768 en volgens mij is 800x600 het meest speelbaar. - Geen vissershutje, katapulten/ballista's, huurlingen. Volgens mij was dat het wel. |
okee huurlingen en visserhutjes waren wel leuk :) maar dan ga ik hem denk ik weer zoeken in de winkel
|
Guitar Hero III (PC)
Mario Kart: Double Dash (GC) TES IV: Oblivion (PC) Championship Manager 97-98 (PC) Need for Speed II SE (PC) Unreal Tournament (PC) |
Ik kan niet kiezen.
Half-Life (PC) (En deel 2 ook wel, maar 1 was revolutionairder) Quake serie (PC) (Nostalgie) Final Fantasy serie (PC/PSX) (goeie herinneringen aan de meeste FF's, al ben ik het nu ontgroeid) Hexen (PC) (Nostalgie) Diablo serie (PC) (Idem, deel 2 ook) GTA serie (PC) (Nog steeds een supergoede serie) Baldur's Gate serie (PC) Metal Gear Solid (PC/PSX) |
Ik gooi een paar spellen bij elkaar in hun serie, want zo zie ik het vaak meer; de goede herinneringen horen bij de verzameling. Eigenlijk springen deze vijf ver boven de rest uit.
Little Big Adventure serie (1 en 2): De karakters, filmpjes en muziek zitten compleet in mijn geheugen gebrand. Artistiek was dit spel zijn tijd vooruit, en verhaal en gameplay zijn ook memorabel. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik een deuntje uit dit spel zit te neuriën. Civilization serie (van 1 tot 4, maar met name 2 en 4): Absoluut de serie en ook afzonderlijke spellen waar ik de meeste uren in heb zitten. Civ heeft me gemaakt tot wie ik ben, met mijn interesse voor geschiedenis, talen en culturen, technische vooruitgang enz. De muziek van deel 1 en 2 is vreemd genoeg het meest memorabel. SimCity serie (van 1 tot 4). Mijn eerste grote stad in SimCity 2000, 'Primastad', blijft een prestatie waar ik trots op ben. Steden bouwen is gewoon leuk! Heroes of Might and Magic serie (2, 3 en 5): Rawr, bring on the dragons, de hele nacht HoMM. Vaak hebben campaigns (in deel 3 iig) best wel goed geschreven, uitgebreide verhaallijnen en daar had ik veel plezier van. HoMM 3 Chronicles, de losse campaigns over the Eternal Champion Tarnum, zijn ook heel erg gaaf en meeslepend. TES III Morrowind: Zó origineel, niet de standaard fantasy meuk, en onwijs immersive. Alleen al zoiets als de Silt Striders maken Morrowind gaaf. |
Oh en Worms 2, hoeveel avonden heb ik dat niet hot seat met een groepje vrienden gespeeld :cool:
|
Citaat:
Metroid Prime (Cube) Advance Wars 2 (GBA) Super Robot Taisen serie (multi) DKC trilogie (SNES) Majora's Mask (N64/Cube) Super Mario World (SNES) Cyber Troopers Virtual-On Oratorio Tangram (Dreamcast) Civilization II (PC) SF III: Third Strike (Dreamcast, Arcade) Syndicate (PC) |
Dungeon Keeper
Rollercoaster Tycoon World of Warcraft Warcraft III: The Frozen Throne C&C Red Alert 1&2 |
1. Unreal Tournament GOTY (PC)
2. Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3) 3. God Of War (ps2) 4. Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriot (PS3) 5. Bioshock (PS3) |
1. Soul Reaver (ps1)
Dat verhaal dat eerst schijnbaar over wraak gaat en dan veel meer blijkt te zijn en interessante puzzles, veel gebieden om te ontdekken plus dat raziel best soms wel een beetje emo kan zijn maar toch echt een harde baas is. 2. Deus ex 1 Dit heeft geen uitleg nodig 3. Morrowind Zo veel tijd in gestoken, lekker diepgaande rpg, een gigantische wereld met ontzettend veel dingen te doen gewoon een toppertje 4. Tiberium Sun + Firestorm online heel veel uurtjes in zitten.. ENGINEER RUSH KEKEKEKEKEKEKEKEKE 5. Ninja Gaiden 1 + 2 na veel frustratie 2 controllers en veel slapeloze nachten path of the mentor uitgespeeld dat is een ervaring die ze me nooit meer afpakken!!!!!!! |
top5 word m niet, 5 beste (zie meeste uren in gestoken @ total life)
-Duke Nukem 3d (network fuck yeah) -gta 1 (network fuck yeah) -warcraft 2 (network fuck yeah) -warcraft 3 (tft) (network en online fuck yeah) -world of warcraft, tje ;x verder wil ik duckhunt/mario op de nintendo, worms, diablo2, rollercoaster tycoon, simcity2000, HoMMIII, Morrowind en counterstrike ook nog een eervolle vermelding geven |
-halo3 (xbox 360)
-call of duty modern warfare(xbox 360) -counterstrike source(pc) -battle field bad company(xbox 360) -advandced wars(ds) |
Citaat:
en doe daar dan maar bij metal gear solid (playstation) oblivion (xbox) smash brothers (n64 en gamecube, wii-versie heb ik pas een paar keer gespeeld) |
1- Zelda OoT
2- Grim Fandango 3- Titanic 4- Halo 5- Command and Conquer |
1. Civilization
2. Half-life (en dan vooral Natural Selection mod) 3. UFO: enemy unknown 4. Baldur's Gate 5. Scorched Earth Woohoo! En natuurlijk Morrdor: depths of Dejenol (ofzo) |
Damn, heel Monkey Island vergeten. :(
|
Damn, heel Prince of Persia vergeten :(
|
absolute nummer 1: Half - Life 2 (is al weer een tijd geleden) Ik was gewoon absolutely flabbergasted : P
2: Portal (t is en blijft vet, ook al is et kort) 3: Stalker: Shadow of Chernobyl (Oekraïnse RPG) 4: Half-Life (eerste versie) 5: Team Fortress 2. Ik speel alleen maar pc spellen, dus daarom deze lijst :D (HAAT controllers) |
Jezus... Plaats Bioshock dan ook maar als 4... vergeet ik die.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
ik ben ook zie ik nu prince of persia en zelda (op de snes) vergeten. en nog een ps 2 spel waarvan ik een demo heb gespeeld maar niet meer op de naam kan komen -.- |
topic needs moar dungeon keeper.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://farm4.static.flickr.com/3175/...g?v=1224974238 brute shit toch |
jaja, same here :D
|
Citaat:
|
guild wars, forza 2, colin mcrae 2005, metal gear solid, bioshock
|
top5 is eigenlijk gemeen. top5 per genre is soms al zo moeilijk. ik heb meerdere games die ik echt geweldig vond maar geen behoefte heb om nog eens te spelen; bioshock bijvoorbeeld.
|
Diablo 2
Half Life 2 Warcraft III Duke Nukem 3D (Vorige versies ook veel gespeeld) God of War I&II Dungeon Keeper II World of Warcraft Uncharted (PS3) Deus Ex Metal Gear Solid (PS3) Unreal Tournament GOTY etc. |
Hier mijn poging:
1. Warcraft 3: TFT (vooral custom map DotA; de world editor op zich is ook al een wereld wonder) 2. Diablo II LoD 3. Deus Ex 4. Freelancer (maar alleen op een paar geweldige RP servers (Asgard, Shattered Worlds)) 5. Starcraft Broodwar (vooral de editor... daar heb ik weken van mijn leven aan verspild:D) Maar eigenlijk komt alles op gedeelde eerste plek samen met deze erbij: - Heroes of Might and Magic 3 - System Shock 2 (waarom heeft niemand dit wonder nog genoemd?!) - Civilization (gewoon dat heerlijke eerste deel) - En nog veel meer natuurlijk |
willekeurig;
TES IV: Oblivion Age of Empires 2 The Sims 2 Diablo 2 Legend of Zelda: Twilight Princess |
half life
red alert 2 soldier of fortune 2 cod4 star wars rogue squadron |
Bedenk me net dat Tron 2.0 toch wel één van de weinige shooters is die ik helemaal uitgespeeld heb. Al is het dan wel een alternatieve shooter.
Originele graphics en wapens, origineel concept en verhaal. Nog steeds zeer aan te raden al is de resolutie naar huidige maatstaven misschien wat laag. |
Vind het te moeilijk om ze van 1 t/m 5 te waarderen maar de toppers waar ik nu aan denk:
Metal Gear Solid 4 (PS3) The Witcher (PC) LoZ: Ocarina of Time (N64) Mario Kart (SNES) WoW (PC) |
WWF No Mercy
Shenmue II |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11. |