Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2009 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=135)
-   -   Regels: Eten en Drinken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1754773)

Lange_Japie 17-05-2009 21:53

Regels: Eten en Drinken?

Goeiendag,

ik vroeg me af of iemand precies weet wat er allemaal toegestaan is mee te nemen aan eten/drinken voor tijdens het examen.

Janno 18-05-2009 09:04

voor zover als ik weet dat het niet teveel geluid mag maken...
koud water zorgt wel dat je minder kan concentreren
en van red bull enzo krijg je wel eerst energie, maar wordt je daarna wel loom van...

als je 's ochtends koffie nodig hebt om wakker te worden, kun je beter een appel eten. Zelfde effect, maar dan zonder de cafeïne.

chocolade zorgt dat je problemen beter kan oplossen... maar niet te veel... dat is ook niet goed...

Anna17J 18-05-2009 09:38

Klopt. Wij (ik en mijn mede 5 HAVO'ers van mijn school ^^) nemen brood mee, drinken in een flesje (NIET in een blikje!) en we openen dan gewoon de zakjes voordat het examen echt begint. Dat scheelt alweer een hoop geritsel en gedoe :). Verder krijgen wij thee/koffie aangeboden geloof ik, maar dat weet ik niet zeker...

Ik zie het allemaal wel om 13:30 uur...

Hanneke 18-05-2009 17:48

---> Algemene deel

Wij kregen ergens halverwege koffie(/thee). Verder had ik wel broodjes mee, maar vooral omdat ik het 's ochtends te vroeg vond en nauwelijks honger had. :o

Sannah_x 18-05-2009 19:48

Bij ons mag alles geloof ik gewoon, en we krijgen koffie/thee :O
Maar het is inderdaad vervelend al ga je vet lopen ritselen ja :P

shoebuddy 2.0 21-05-2009 18:02

Ik kan me herinneren dat een bak druiven goed te doen was..
Maar hoe lang zit je er.. drie uur tops? dan ben je er al weg voordat je echt honger of dorst kan krijgen..

Alyssia 22-05-2009 09:04

^ Ligt er wel een beetje aan. Als je een ochtendexamen hebt, zal dat idd ook wel meevallen, maar bij een middagexamen zie ik me toch wel een beetje honger krijgen, gezien de tijd tussen lunch en klaar zijn met je examen best lang is. Ligt er natuurlijk wel aan op welke tijdstippen je normaal eet.
Bovendien lijkt het me wel slim om gewoon tijdens je examens te drinken hoor, ook al heb je niet echt dorst.

Loch Ness 22-05-2009 13:34

Het is 1 grote onzin. Tijdens proefwerken en SE's heb je toch ook nooit gegeten en gedronken? Ik ga daar naartoe om een CE te maken, niet naar een restaurant.

Weet iemand overigens of alcohol is toegestaan?

Alyssia 22-05-2009 16:44

Citaat:

Loch Ness schreef: (Bericht 29268038)
Het is 1 grote onzin. Tijdens proefwerken en SE's heb je toch ook nooit gegeten en gedronken? Ik ga daar naartoe om een CE te maken, niet naar een restaurant.

SE's/proefwerken duren ten eerste geen 3 uur! Bovendien kost het toch best wel wat energie dus ik vind het niet meer dan normaal als je tussendoor even een banaan eet ofzo.
En natuurlijk is alcohol niet toegestaan. :rolleyes:

thamepper 25-05-2009 16:12

misschien is er geen regel voor in het examenreglement , maar wel in reglement op school, bij ons zou je nog tijdens je examen van school worden gekicked voor zo iets.

lijkt me trouwens ook niet echt goed voor de concentratie :P

Meltjuh 27-05-2009 18:27

Wij krijgen van school koffie of thee. Er is een speciale bekertjesregel voor :P Op z'n kop is koffie en anders krijg je thee. Wel makkelijk, want zo hoeven ze het niet aan je te vragen en kan je gewoon doorwerken. Je krijgt er trouwens ook nog suiker, melk en een lepeltje bij :D. Verder moeten koekjes e.d. van tevoren opengemaakt worden i.v.m. 'kraakellende'. Door leraren wordt afgeraden om energiedrankjes, marsen enz. te nemen, dit geeft je maar een tijdelijke energieboost en daarna 'zak' je enorm weg.

loesje505 27-05-2009 19:43

Citaat:

Loch Ness schreef: (Bericht 29268038)

Ik had tijdens m'n tentamens ook altijd drinken bij me en wat lekkers..
Bovendien is 3 uur een stuk langer en voor mij persoonlijk werkt het ook ontspannend :p Ik ben namelijk een ongelooflijk stresserig persoon en als iets niet lukt helpt het voor mij wel om eventjes niet naar het examen te kijken en ff wat te drinken ofzo :)

Wij krijgen ook altijd koffie of thee.. wordt van te voren gevraagd wat iedereen wil en halverwege komen ze langs met een dienblad waar je af kunt pakken wat je wil. Verder mag bijna alles (behalve wat zoiezo al niet mag enzo :p) zolang het maar geen herrie maakt.

Janno 29-05-2009 21:46

bij ons kun je van tevoren een klein kaartje pakken met koffie of thee :)

bezoekster91 31-05-2009 17:40

Hm bij ons is veel toegestaan, zolang het maar niet storend is... Goed, niet iedereen houdt zich hieraan want er zijn altijd mensen met van die irritante knisperende zakjes, maar het gaat om het idee ;-)
Wij hebben kaartjes op tafel liggen, de witte kant van het kaartje is thee, de bruine kant koffie. Werkt wel goed, vind ik. Bekertje + melk/suiker moet je bij aanvang al pakken.

Hm wat ik wel Irritant vind, is dat als je buurman/vrouw een flesje heeft met zo`n tuu-tje (als je snapt wat ik bedoel). Laatst had een meisje zo`n Aquarius-flesje met zo`n 'tu-tje' dus en dat was echt behoorlijk irritant... vooral als zo iemand dorstig is :S

Janno 03-06-2009 15:45

Citaat:

bezoekster91 schreef: (Bericht 29300790)
Hm wat ik wel Irritant vind, is dat als je buurman/vrouw een flesje heeft met zo`n tuu-tje (als je snapt wat ik bedoel). Laatst had een meisje zo`n Aquarius-flesje met zo`n 'tu-tje' dus en dat was echt behoorlijk irritant... vooral als zo iemand dorstig is :S

had ik laatst ook... toen ik merkte dat dat nogal luid is, heb ik gwn de dop eraf geschoefd :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.