Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   VWO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=138)
-   -   Management en Organisatie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1754923)

loesje505 18-05-2009 19:58

Management en Organisatie

Heey mensjes..

Zijn er hier ook mensen die M&O hebben gehad? Hoe ging het bij jullie?
Volgens mij heb ik alles door elkaar gehaald, net zoals ik al van te voren voorspeld had :(

Zag wel wat fouten die ik gemaakt had, maar heb denk ik nog wel een voldoende.

J2 18-05-2009 22:11

Citaat:

loesje505 schreef: (Bericht 29253682)
Heey mensjes..

Zijn er hier ook mensen die M&O hebben gehad? Hoe ging het bij jullie?
Volgens mij heb ik alles door elkaar gehaald, net zoals ik al van te voren voorspeld had :(

Zag wel wat fouten die ik gemaakt had, maar heb denk ik nog wel een voldoende.

Persoonlijk, matig tot zeer goed. Ik ben niet slecht in M&O ofzo, maar ik lees heel snel over dingen heen, waardoor ik bij meerdere opgaven echt meer dan een kwartier heb zitten tobben over hoe ik het moest oplossen waarna ik zag waar de oplossing eigenlijk al in zat, dus dat was een beetje vervelend. Voor de rest was de toets wel makkelijk. op vraag 4 of 10 na. Wat zijn nou weer transitorische posten? iemand?

loesje505 19-05-2009 07:25

Jaah dat had ik ook wel een beetje... hele tijd aan het denken van maar daarvoor heb ik toch nog een gegeven nodig? En dan staat dat net op een regeltje apart onder de rest van de info :s

Transistorische posten wist ik ook niet :s

J2 19-05-2009 08:01

Precies.. maar gelukkig had ik wel dat de toets opzich niet heel moeilijk was. Dus de norm zal wel heel laag zijn, echter er zijn veel mensen die M&O gewoon een beetje laten stikken en zo onze norm weer hoger wordt. We zien wel. Ik had in ieder geval voor een oefentoets 2007 - I een 6,7 wat opzich best laag was, maar dat kwam natuurlijk weer omdat ik over heel veel had heen gelezen, zonde. Maar dat idee heb ik wel meegebracht en verbeterd tijdens het examen.

Kujatochi 19-05-2009 15:38

Haha, ik heb ook M&O en ik vond het niet zo heel erg makkelijk. Die som van Tomtom was erg schrikwekkend...Wat een lel van een som.. Gelukkig mag ik een onvoldoende staan voor m&o

Haen 19-05-2009 17:21

Denken jullie echt dat de norm laag zal liggen? Ik had een heel goed gevoel over dat examen maar toen ik het thuis nakeek viel t me zwaar tegen.. En weet iemand wat de norm van vorig jaar was?

J2 19-05-2009 17:47

Citaat:

Kujatochi schreef: (Bericht 29257275)
Haha, ik heb ook M&O en ik vond het niet zo heel erg makkelijk. Die som van Tomtom was erg schrikwekkend...Wat een lel van een som.. Gelukkig mag ik een onvoldoende staan voor m&o

Maar die tomtom som was vooral zo vaag omdat ze een enoorm bedrag moesten betalen op de een of andere manier. Dat maakte het een beetje onrealistisch, waardoor je het idee kreeg dat je het fout had. Maar uiteindelijk heb je het dan toch wel weer goed. ik wist niet hoe ik het anders moest berekenen, dus dan moeten ze maar nog 1,75 miljard nog financieren. dan zij het zo.

Edit: echter er was ook nog iets met solvabiliteit enzo. dus moest je het gelijk verdelen. heel vaag en alles.

AdriaanMeijer 19-05-2009 17:58

norm vorig jaar: 0,8

transitorisch: ik zeg altijd trans-historisch (dat is fout, maar wel duidelijk). Dit zijn overloop-posten (ivm 'permanentie') als 'nog te ontvangen bedragen', 'vooruit ontvangen huur' e.d.

Groetjes

A. Meijer (docent M&O)

Annemiek1406 19-05-2009 20:22

Ik vond m&o ook niet makkelijk, maar mn docent zei dat het examen redelijk te doen was.
En die transitorische post was echt een streek ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.