Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   ze vind me niet leuk maar ik ben toch verliefd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1755238)

thingsthat.... 20-05-2009 15:01

ze vind me niet leuk maar ik ben toch verliefd

Hallo ik heb een Probleem ik ben smoorverliefd op een meisje ze is aardig, slim, goeie humor(y). afijn ik heb haar verkering gevraagt het antwoord was nee maar ik ben nog steeds smoorverlifd op haar en ik krijg haar niet uit mn hoofd!
wat te doen???

Alyssia 20-05-2009 15:08

Wachten. Het gaat vanzelf over.

thingsthat.... 20-05-2009 16:06

ik wacht al een paar maanden maar het gaat niet over

TheConfidant 20-05-2009 17:01

Zo weinig mogelijk met haar omgaan. Zoveel mogelijk het contact verbreken en dit niet opzoeken. Als zij jou aanspreekt/belt/etc., gewoon vriendelijk blijven en niet proberen er toch weer iets van te maken. Niet zielig doen rond haar om haar schuldig te maken of gaan smeken om haar over te halen en van dat soort rare dingen - dat werkt niet en je komt allemaal maar ontzettend eng en ontiegelijk irritant over.

In de tussentijd je op je eigen leven focussen. Je volgt vast een opleiding, je hebt vast vrienden. Als dit de eerste keer is dat het je overkomt, is het moeilijk. Dat begrijp ik. Maar op een gegeven moment wordt het vrij makkelijk. Ga meer met je vrienden om. Als het even wat minder gaat, bel je iemand om iets leuks te doen of gewoon even een paar minuten aan de telefoon te praten. Als je vrienden dat niet kunnen, moet je ook maar 'ns gaan denken aan een nieuwe vriendenkring. Het punt is, jouw leven draait momenteel om haar en niet om jou. Dat is ook één van de redenen dat ze je afwees. Jouw leven draait om jou. Begin daar maar.

thingsthat.... 20-05-2009 17:13

het klopt wat je zegt laatst zei ze ook dat ik haar met rust moet laten dus dat doe ik ook gewoon.

(maar ik heb laatst ook gehoord dat ze mischien wel wil als ik me anders gedraag)

TheConfidant 20-05-2009 17:25

M'ja, dat bedoel ik dus. Maar, maak nu niet weer dezelfde fout. Als je je anders gaat gedragen, moet je dat doen omdat jij vindt dat dat andere gedrag beter bij jou past. En niet omdat zij je dan misschien leuker zou vinden. Dan draait je leven nog altijd om haar en niet om jou.

Jezelf verbeteren doe je voor jezelf en niet voor iemand anders. Blijf dat onthouden, komt het vast goed.

thingsthat.... 20-05-2009 18:16

ok hartstikke bedankt, maar wat ben jij een psycholoog??

Trimm Trabb 21-05-2009 01:39

Ookal heb je gevoelens voor 'r, gedraag je als een vriend en niet als iemand die alleen in d'r broek probeert te komen. Als je te pushy gaat lopen doen schrikt dat alleen maar af. Dan vind ze je straks een creep en daar krijg je ook niet echt een goede naam door.

Dus, zet het uit je hoofd. Als je verder niet al te goed bevriend met haar bent zou ik haar gewoon zo min mogelijk proberen te zien/spreken. Als dat niet mogelijk is moet je gewoon afwachten.
Een lijst maken van al 'r slechte eigenschappen wil soms ook wel eens helpen om dat process te versnellen. Een paar maanden is trouwens niet bizar lang hoor. *kuch*ervaring*kuch*2 jaar*kuch*

Kitten 21-05-2009 07:58

Citaat:

thingsthat.... schreef: (Bericht 29262816)
ok hartstikke bedankt, maar wat ben jij een psycholoog??

Volgens mij heeft het met levenservaring te maken. Je klinkt niet alsof je zelf haar wil afsluiten, maar dat moet je wel doen. Als je zelf blijft geloven in een relatie, blijf je je zo gedragen. Daarnaast moet je inderdaad afstand nemen, omdat dat confrontatie voorkomt.

evil inside 21-05-2009 18:40

er lopen genoeg meisjes op de wereld rond,

je hoeft maar een beetje te flirten en je bent haar zo vergeten;)
(meisjes zijn geen objecten):nono:

verder kan het ook zijn dat ZIJ niet toe is aan een relatie.
hoe oud ben jij? en hoe oud is zij?

thingsthat.... 22-05-2009 12:54

nee dat zijn ze ook niet.
dit is wel het eerste meisje waar ECHT verliefd op ben geweest

Lethalis 23-05-2009 08:25

Probeer dingen te doen voor jezelf die jij leuk vindt.

Sporten, lol hebben met vrienden, muziek luisteren, geraniums kweken, stoeptegels tellen, whatever makes you happy.

WolterB 23-05-2009 10:38

Accepteren dat het niets wordt, als je dat doet dan kan je verder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.