Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Erg belangrijk en eng (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1755274)

xmarieex 20-05-2009 18:12

Erg belangrijk en eng

Hallo,

Ik zit al heel erg lang ergens mee, 3 weken geleden kwam ik terug van examen cursus in leiden voor WiskundeB ik heb dus 3 lange dagen gemaakt. de laatste dag die avond daarvan at ik iets van kip en had het gevoel alsof er iets was blijven hangen.. die avond erg in paniek geraakt en het ging maar niet weg. die ochtend had ik last van nog steeds gevoel alsof er iets zat en beetje benauwdheid in me keel, dikke keel en schorheid.. Nu 3 weken verder zijn de klachten wel iets veranderd. Ik heb nu iedere dag last van benauwdheid bij me keel en neus, ik heb dikke opgezetten klieren bij me hals (je ziet niet dat ze dik zijn maar het voelt pijnlijk als ik gewoon er al niet aan zit,) en iedere avond neemt de benauwdheid toe en krijg ik een droge keel en word weer schor.. Ik hoest afentoe en dan hoor ik ook wel dat er iets zit in mijn longen.. Nu sta ik bekend met Chronisch Hyperventilatie en heb dus al aardig wat klachten achter me rug.. Alleen ik weet nu gewoon het verschil niet meer. Is het dat weer? Ik ben al naar de dokter geweest, de 1 zei dat het gewoon een infectie was en dat het vanzelf weer overging (nu 3 weken later is het nog steeds niet over) de andere dokter dacht dat ik misschien ergens allergisch voor was (soort pilletjes gekregen, hielpen iets maar ook niet veel) Ik zit nu ook in me examens en ik weet gewoon niet of het nu met stress te maken heeft.. Iedereen denkt het van wel maar ik heb gewoon zo'n sterk gevoel dat ik gewoon heel ziek ben ofzo.. (dat staat overgens ook bekend bij c.hyperventilatie dat je erg bang bent voor ziektes) Kan iemand mij hier verder meehelpen? Ik heb overgens ook best veel slijm in me keel..

groetjes.

prulletje 20-05-2009 20:16

ik denk dat het geen kwaad kan doen als je een allergietest doet. ik denk niet dat je je ziek-zijn inbeeld. dat slijm in je keel en die opgezette klieren wijzen er toch of dat je lichaam ergens op reageert.

Balance 22-05-2009 08:43

Hebben die doktoren misschien ook gezegd wanneer je weer terug moest komen?
Ik neem aan dat als iemand zegt dat het vanzelf weer over gaat, dat hij/zij ook een tijdsindicatie noemt van 'en als het dan nog niet over is, dan moet je weer een keer terugkomen'.
Hetzelfde geldt voor die arts van die pilletjes, ik neem aan dat hij heeft aangegeven hoe lang je dat moet blijven slikken (en anders merk je het wel aan de hoeveelheid pillen die je hebt..)

as1 04-06-2009 18:25

Ik ben het eens met prulletje ik heb ook eens zo iets gehad dus t kan best

Sarah 04-06-2009 18:32

Dus eerst keelontsteking en toen opgezette klieren? Bij een gewone keelontsteking kunnen klieren soms een paar weken opgezet zijn, maar dan zouden ze nu toch bijna niet meer voelbaar moeten zijn (tenzij je er de hele dag aanzit, want dat vinden ze vervelend). Als ze nog niet verminderd zijn zou het ook Pfeiffer kunnen zijn, het is dan wel handig om dat te weten. Dus gewoon naar je eigen huisarts teruggaan en zeggen dat het nog niet over is en je je zorgen maakt, waarschijnlijk laat die dan bloed prikken en dan maak jij je in elk geval minder druk :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.