![]() |
Zou je vandaag geslaagd zijn #4
Let's continue
|
Ik ben vandaag weer eens met de Saab op stap geweest, maar ik denk het wel :) Hoewel ik hem denk eens over niet al te lange tijd naar de Saab-dokter moet sturen, om te kijken hoe het met de gezondheid staat.
|
heel officieel zou ik zijn gezakt. Heb/had een ontsteking aan mijn stuitje, zo erg dat ik niet kon bewegen zonder pijn. Dus vandaag naar de dokter gereden, en die zei dat ik eigenlijk beter niet zou rijden. Niet vanwege medicatie, maar simpelweg vanwege het feit dat rijden met zoveel pijn niet heel jofel was...
Ik moest van hem naar het ziekenhuis, maar dus eerst naar huis, om vervanging te regelen voor mijn allerlaatste voorstelling anatevka :(:( en mijn telefoon op te halen. Verder eigenlijk ondanks de pijn heel netjes gereden. Maar officieel, zou ik dus gezakt zijn. Want met zoiets mag je niet eens examen doen... |
Heb ook wel eens autogereden toen ik m'n enkelband gescheurd had en m'n enkel gefixeerd was. Maar ach, je moet toch naar de dokter kunnen op zulke momenten :o
|
Zou vandaag gezakt zijn, ik denk vooral vanwege het niet toepassen van 'het nieuwe rijden' en te hard rijden.
|
Citaat:
Natuurlijk dikke onzin als je daardoor zou zakken. |
Ik schakel meestal wel netjes bij 3000 rpm :o
|
Een week geleden zou ik zeker gezakt zijn! Ben in de parkeergarage met zijkant van mn mooie 206 tegen een paal aangereden...jaja ik weet het lekker dom en ja ben een vrouw hahaha. (maar ben wel met 16 lessen in 1x geslaagd )
|
Citaat:
|
Nee. Geloof dat ik geflitst ben in 50km/u gebied terwijl ik 60-65 km/u reed. Lullige boete dus.
Trouwens van voren geflitst. Vind ik echt vuil, want een motor kan dus gewoon geflitst worden zonder dat ze zien wat het nummerbord is. |
Citaat:
Hij had stevige lakschade op het linker voorscherm en de bumper, de lamp konden we zo terugduwen. Maar de auto kreeg hij voorlopig niet meer mee. Ons vertrouwen in zijn rijkunsten was al niet zo hoog vanwege andere capriolen - maar daarna was het compleet verdwenen... |
vandaag zeker wel
|
Ik zou zeker niet geslaagd zijn vandaag. Door een plas gereden waardoor een fietser kon gaan surfen. Voelde me best lullig, maar was niet met opzet :bloos:
|
Citaat:
Ik zou niet geslaagd zijn de afgelopen dagen gok ik. Te hard rijden, idd geen Nieuwe Rijden toegepast en af en toe reed ik wat te dicht op m'n voorganger. Nou ja, gelukkig heb ik m'n rijbewijs al :p |
mijn vader zou het Nieuwe Rijden ook wel eens mogen leren :p hij schakelt echt (imo) belachelijk laat.
|
Probleem met het NR vind ik persoonlijk dat mensen vroeg opschakelen én dat ze dat combineren met het geven van heel weinig gas. Zo duurt 't nog een uur voordat je op 50km/u zit en daar word ik echt niet vrolijk van. Dat soort figuren klap ik dan ook zsm voorbij :o
|
Om maar te zwijgen over mensen die dan met een caravan rijden en dan naar Spanje gaan in hun pauperbak en dan in z'n 5 een berg op proberen te komen, dankzij het 'nieuwe rijden'.
|
Dat nieuwe rijden vind ik ook redelijk belachelijk. Het is misschien zuinig ja, maar je weggedrag/productief rijden gaat er ernstig van omlaag (n)
|
Mijn broertje probeerde vorig jaar op vakantie in z'n 5 met 90 een heuvel op in Duitsland, met 4 man in de auto en afgeladen met bagage. Dat trok die Excel dus niet, maar ipv terug te schakelen schoot hij in de stress en dacht hij dat z'n auto het niet meer goed deed want hij had immers geen vermogen meer :D
Ik heb geen enkele problemen met het nieuwe rijden. Scheelt in de kosten (en kan ik dus meer rijden) en eventueel tijdsverlies is marginaal. De 121 kan ook ontzettend vroeg doorschakelen: 50 in z'n 5 trekt hij zonder problemen. Maar als je te laag in de toeren komt moet je terugschakelen, dat is natuurlijk vrij simpel. |
met het nieuwe rijden zou ik veel te vroeg in moeten voegen op de snelweg. met 70/75 per uur. Lijkt me niet heel veilig. Of ik pas het niet goed toe, dat kan ook. hoe dan ook: ik begin er niet aan.
|
Het is bij het invoegen dan ook de bedoeling dat je dat op snelheid doet, dus dan is het nieuwe rijden even niet echt van toepassing ;)
|
Citaat:
:o:D |
Citaat:
Het zou fijn zijn wanneer er betere voorlichting zou komen op dat vlak, want het zijn vaak oudere mensen die dat doen, omdat ze het Nieuwe Rijden niet geleerd hebben gekregen vanaf 0, maar wel geld willen besparen :/ |
Joah ik zou wel geslaagd zijn. Enige vervelende was de lange file zonet op de A58, met toeristen die weer naar huis reden. Stond een kilometer of 15...
op een gegeven moment reed het weer door, kwam er een ambulance aan met zwaailichten en knipperende koplampen. Ik reed al rechts dus prima, maar die lui die op de linkerbaan reden gingen érg laat opzij, terwijl er wel ruimte was. Kijken die mensen nooit in hun spiegels :s |
Neuh, ik zie 't zó vaak bijna fout gaan in de buurt waar m'n ouders wonen. Daar zit een ambulancepost bij het ziekenhuis in de buurt bij en mensen snappen niet dat ze ruimte moeten maken voor een ambulance met alle toeters en bellen aan :confused:
Vandaag zou ik wel geslaagd zijn, al was het maar omdat ik vrijwel alles op de cruisecontrol heb gereden :p |
Ik snap best dat als je in 15 kilometer file staat, je niet zo vaak in de spiegels kijkt. :p En in de auto's van tegenwoordig hoor je sirenes pas vanaf 100 meter achter je ofzo. Maar ik dacht dat daar de vluchtstrook nou zo mooi voor bedoeld was. :o
|
Daarom gebruiken ze nu ook dat RDS systeem. Ze nemen gewoon je radio over, waardoor je ipv muziek alleen de sirene hoort en op je display "ALARM <<HULPDIENST>>" staat. Weet niet of het al uit de Pilot-fase is, maar dat is iig het plan.
En idd, ik meen me ook te herinneren dat de vluchtstrook ideaal is voor de hulpdiensten om files en druk verkeer te omzeilen :o |
Het verkeer reed toen alweer door he :) er was geen sprake meer van een file. Tijdens de file kwamen er idd politieauto's en Rijkswaterstaatauto's over de vluchtstrook langs (met blauwe/oranje zwaailichten).
Maar een ambulance zie je in je binnenspiegel echt al van ver aankomen, blauwe zwaailichten vallen op. |
Mja, maar mensen houden tegenwoordig sowieso al erg weinig rekening met de medeweggebruikers, dus dat geldt net zo goed voor de hulpdiensten. Het lijkt wat dat betreft wel bijna New York :p
|
Ik heb vandaag de nieuwe Ka aan een wat grondigere proefrit onderworpen, van een ruime 400 km. Ik moet zeggen, het is heen hele verbetering ten opzichte van het oude model, het is goed te doen in dat kleine wagentje (y) Alleen dat 1.2 motortje heeft er merkbaar wat meer last van als de airco aanstaat, maar dat is voor een ongehaast iemand als ik geen ramp. Verder is het een erg lenig autootje en is hij een stuk volwassener geworden. Op snelweg was ik al bijna vergeten dat ik in een Ka zat :bloos:
Groot minpunt is wel dat het zicht van binnenuit naar schuinachter bar slecht is. Het zijraampje achter is erg klein en wordt deels nog versperd door de hoofdsteun van de bijrijdersstoel, en die stijl is erg dik. Ik stond naast een andere auto geparkeerd - en dan ook nog eens \\ en niet || - en ik kon gewoon niets zien qua aankomend verkeer totdat ik halverwege die andere auto was. Dus dat moet dan heel voorzichtig en langzaam, want tegen de tijd dat je iets ziet (zoals een fietser) zit hij eigenlijk al achter je - wat ik vandaag dus had. Een beetje een tegenvallend punt voor een (voornamelijk) stadsauto :nono: |
nee, zandwegpret :bloos:
|
Ja, best wel goed gereden.
|
Vandaag wel, alleen had de examinator dan wel even door de vingers moeten zien dat ik even doortrapte toen er een golfje zat te kleven. Dat ging niet volgens het Nieuwe Rijden :o
|
Citaat:
|
Ja, dat ding zal altijd op de één of andere manier voor je achterruit zitten als hij niet in de carrosserie kan. Ze kunnen hem ook wel elders aan de binnenkant monteren waar hij niet voor het raam zit, maar dan ziet niemand hem :p
In de 121 heb ik hem destijds achteraf op de hoedenplank laten inbouwen. Toen ik een keertje in dichte mist achter een kennis reed viel het mij op hoezeer je dan mistlampen kan verwarren met remlichten, vooral als je twee mistlichten hebt, en dat dat derde remlicht dan veel meer duidelijkheid schept. Dus die is er maar meteen in gekomen :) |
In de carrosserie is wel een stuk handiger ja.
En bij mijn moeder zit hij onderaan op het raam ipv bovenaan. Dat blokkeert toch veel minder zicht, ik heb in die auto eigenlijk nooit last van dat ding. |
Ik heb geeneens een derde remlicht op de auto :P
|
Citaat:
Is vanaf bouwjaar '96 verplicht geloof ik? Zou vandaag wel geslaagd zijn, heb keurig gereden (y) |
Derde remlicht is vanaf 30 september 2000 verplicht op nieuwe auto's.
Het kost maar een paar tientjes extra en je schept wel veel meer duidelijkheid in het verkeer - bij sommige auto's of onder sommige omstandigheden is dat derde remlicht soms je enige indicatie dat een auto voor je remt. Ik zou dus adviseren gewoon dat ding even in te laten bouwen, al dan niet bij de volgende keer je auto naar de garage gaat :) |
Ik vind dat niet mooi staan bij m'n auto :o
Bij bijna geen enkele auto eigenlijk, tenzij hij in een fatsoenlijke spoiler zit verwerkt. En dan moet het ook geen sjonnie spoiler zijn... Zoiets http://www.carfantasy.nl/images/TS%20OP30R.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Och, ik vind de manier waarop het ding bij de meeste auto's is weggewerkt tegenwoordig vrij goed te doen. In de Laguna GrandTour is het weggewerkt in een spoilertje boven de achterruit, ziet er prima uit imo.
Bij de meeste andere auto's is 't ook goed te doen, alleen bij Bentley's vind ik het echt niet mooi gedaan, met zo'n ledstreep over de gehele breedte van de achterruit :o Vandaag wel geslaagd trouwens, want ik heb niet gereden ;) |
als je iets niet doet kun je ook niet slagen :nono:
anders zouden examens echt geniaal makkelijk zijn :cool: mijn focut heeft dat 3e remlicht ook netjes verstopt :) http://i303.photobucket.com/albums/n...-image0096.jpg |
Bij mijn oude auto was het derde remlicht aan de hoedenplank vastgemaakt, maar hij bleef nooit helemaal vlak tegen de ruit zitten, dus ik kon het zelf in mijn binnenspiegel altijd zien als mijn remlicht aan was :p
Ik heb trouwens wel aardig netjes gereden, alleen had ik misschien niet even moeten versnellen (van 120 naar 126) om die ene auto in te halen en dan de afrit te nemen... (nee, ik heb 'm niet afgesneden) |
Denk het wel. Hoewel, als je vrolijke onderonsjes hebt met een bestuurder van een klassieke kever, denk ik dat de examinator toch wel lichtelijk geirriteerd zou raken. :D
|
Vrolijke onderonsjes, wat moet ik me daar bij voorstellen? :p
|
nou, ik was bezig met het inhalen van die kever, toen hij ineens iets sneller ging. Dus had ik met mijn berlingo toch even wat moeite om die actie af te maken zeg maar.
Toen ik eenmaal naast en langs hem ging, had hij mij pas in de gaten. En ik moest grijnzen vanwege zijn reactie op zijn eigen actie, en dus werd er wat over en weer gezwaaid en gegrijnsd... :o Gelukkig was het op dat moment niet druk, anders zouden mensen zich eraan geirriteerd hebben denk ik.... |
Citaat:
|
met zijn vriendin, die naast hem zat:o:P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.