Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Verbatelisme (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1755584)

fizzle-fluffy 23-05-2009 17:45

Verbatelisme

"Met een M! Menstruatiestoornis. M-e-n-s-t-r-u-a-t-i-e-s-t-o-o-r-n-i-s."

Sinds het zien van negentienletterlingo tel ik de letters van alle lange woorden. Ik verzamel negentienletterwoorden. Significantieniveau,
houdbaarheidsdatum. Zelfs tijdens het eindexamen kon ik het niet achterwege laten om 'vergadercultuur' en 'poldermodelletje' te tellen. Het is een leuke en nuttige hobby. Behalve dat het niet nuttig is als je niet wilt meedoen aan negentienletterlingo. En niet echt leuk om letters te tellen.
Maar het is zo leuk als je weer een woord hebt gevonden met negentien letters!

En nu wilde ik aan de letteraars vragen of zij ook verbatelisten zijn: verzamelen jullie woorden? Verzamelen jullie alle woorden die beginnen met een x, of alle medeklinkerconstipaties (angstschreeuw) of juist klinkeropstoppingen (zeeëend)? Leren jullie de Opperlands of de Opperlans! van buiten op zoek naar mooie lipogrammen?

Spui uw letterenverzameling!

Miekje* 23-05-2009 21:33

Ik hou van mooie woorden, bijvoorbeeld die van de zeven hoofdzonden vind ik mooi <33:
hoogmoed
hebzucht
lust
jaloezie
onmatigheid
toorn
gemakzucht

en dan vooral hoogmoed, lust en toorn.

Bijzondere woorden, oud-nederlandse woorden,
geliefde
beminnen
vrezen
liefhebben

Not for Sale 23-05-2009 23:01

Zeeëend telt niet echt door de trema he!

Ik heb me ooit door een linguïst laten vertellen dat het Estse jäääär (ijspegel) het enige woord schijnt te zijn met vier keer dezelfde klinker achter elkaar.

fizzle-fluffy 23-05-2009 23:03

Het gaat er bij klinkerconstipatie ook niet per sé om dat er veel dezelfde klinkers achter elkaar staan, maar dat er überhaubt meer dan 4 klinkers achter elkaar staan. Maar dat jij van het jäääär weet, is ook wel een verbatelisme :)

Not for Sale 23-05-2009 23:06

Bureaueieren en koeieuiers.
Stomme nieuwe spelling :(

Not for Sale 23-05-2009 23:08

Woorden langer dan vijftien letters ben ik overigens niet in geïnteresseerd, want die passen toch niet op een scrabblebord.

fizzle-fluffy 23-05-2009 23:28

OMG die woorden :D mooie klinkeropstoppingen! Maar vreselijke spelling ja. Ik vind dronkenman trouwens ook vreselijk. Of coulisselandschap.

Miekje* 24-05-2009 11:08

Ik heb een hekel aan alle uitgeschreven cijfers, behalve dan de negen. Vraag me niet waarom ;x

Broeder 26-05-2009 12:10

Ik probeerde een paar weken terug mijn Duitse huisgenote 'scharrelkippeneieiwit' te leren. Ze heeft het stuk karton met het woord uit de verpakking geknipt, maar komt er nog steeds niet uit.

Broeder 26-05-2009 12:12

Verder zijn woorden als 'Dschungel' en 'elfenbeinernen' natuurlijk ook een traktatie voor het gehoor.

Not for Sale 26-05-2009 14:55

Over Duits gesproken, Balletttänzerin <3 Drie T's!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.