![]() |
Drie vijven
...Kan ik er dan één herkansen zodat ik alsnog slaag?
Ik snap die nieuwe regeling echt niet. |
als je genoeg compensatie hebt dan ben je geslaagd, maar dan moeten er wel 7'ens tegenover staan
en anders kan je altijd nog een herkansen en als je dan 2 5'en hebt ben je gewoon geslaagd |
Maar één van die twee vijven moet dan wel buiten je profiel zitten, eentje mag erin.
En anders mag je nog wel een her maken ja :) |
bij de nieuwe fase heb je niks te maken met binnen en buiten het profiel;)
met 3 vijfen zak je, maar je kunt een herkansing doen. heb je 2 vijfen, moet je gemiddeld een 6.0 hebben |
Zeker wel. Wij hebben een heel formulier daarover gekregen van school.
|
Oh wacht, ik heb het opgezocht en je hebt wel gelijk! Wij kregen een ander papier, maar dit staat op internet:
Voor havo vernieuwde tweede fase geldt de volgende slaagregel: • al je eindcijfers 6 of hoger zijn; • je één 5 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn; • je één 4, twee 5-en of één 5 en één 4 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn én het gemiddelde van al je cijfers tenminste 6,0 is én • de vakken ckv en lichamelijke opvoeding 'voldoende' of 'goed' zijn Maar als je dus 2 5-en hebt en 5 6-en, is het gemiddeld 5.7 en wordt dat afgerond naar een 6, dus dan ben je toch alsnog gewoon geslaagd? |
Citaat:
|
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen, want het gemiddelde moet een 6.0 zijn... (zie dikgedrukte gedeelte) dus geen 5.7:S |
Dat wordt toch afgerond. Een 5.5 wordt op je eindlijst ook afgerond tot een 6.
|
Gelet op significantie.. betekend een 6.0 ook echt een 6.0 en geen afgeronde 6..
als je dus een 5.5 mocht hebben.. had er een 6 ipv. een 6.0 gestaan.. (das nou het handige aan wiskunde,, en natuurkunde enz :D ) |
Ah oke. :) (Y)
|
& Gym telt daarbij niet mee toch?
bij die compensatieregeling? |
Nope..
voor gym en ckv heb je wel een voldoende nodig, alleen de 7 vakken (nederlands, engels, 4 profielvakken en het vrije deel) en bij sommige nog het extra deel, tellen mee. EN dan natuurlijk nog het combicijfer. |
Citaat:
oke..dan heb ik dus alleen 7 op maatschappij en 7 op spaans als compensatie... dan ben k dus waarschijnlijk gezakt-O- |
Je hebt ook nog je pws annieky? Of heb je daar geen 7 voor gehaald?
|
Citaat:
pws telt mee voor maatschappijleer.. had een 8 op pws en daardoor sta k 7.45 op maatschappijleer..dus dat wordt net een 7:( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |