![]() |
tijdelijke verlamming
hey mensen
zijn er echt van die plekken op het lichaam, dat als je erop slaat ofzo, de persoon daar tijdelijk verlamt is? zoja, waar bevinden die plekken zich dan? en hoe moet je die dan raken? dit is iets wat ik al een tijdje nieuwschierig naar ben, maar ik vind er bijna niks over |
Nope, dat kan alleen in ninja films. Om iemand verlamd te maken moet je zenuwbanen onderbreken, en dat lukt je alleen met grof geweld (of iets heel scherps) en dan is het ook niet zo heel tijdelijk. Je zenuwbanen liggen nl vrij diep in je lijf, die bereik je niet zomaar door op een bepaalde plek te slaan.
|
D'r is wel zo'n plek midden op je hoofd, ongeveer waar je fontanel zit/zat (heet dat eigenlijk nog steeds zo als je volwassen bent?) waar je op een bepaalde manier heel hard op kunt meppen waardoor je flauwvalt. Maar dat zou ik maar niet uitproberen als ik jou was.
Het was iig een keer op tv, bij veronica. |
Er zijn zeker plekken, Ik ben de naam van de sport kwijt..
Het is een soort verlamming van 1 minuutje.. :O |
Net achter je oorlel, dat indeukinkje zit ook zo'n pijnlijk plekje, dat je als het ware verlamt wordt door de pijn :) Wel echt hard drukken hoor! ;)
|
Waar dan ook, als je het maar hard genoeg raakt.
|
ja dat begrijp ik ook :p
maar ik bedoel niet iets met blijvende schade :d ik hoorde zow een jonge op school zeggen, dat die zow een paar trucjes kon. alleen als je die verkeerd doet heb je kans dat de persoon voor altijd verlamd is... ik weet niet of ik hem nu moet geloven, want zelfs hier zijn er verschillende meningen. |
tussen de benen van een jongen heb je 2 van die 'fatale plekken'
|
Ja die moves ken ik wel. Je hebt er alleen maar een honkbalknuppel voor nodig.
Nu serieus: waarom wil je dat weten? |
gewoon, nieuwschierig.
we waaren er op school een beetje over bezig, en toen dacht ik van: es ff hier vragen. en tja, misschien komt het wel eens van pas :d en die 2 van onder ken ik ook al :p daar gaat elke jonge van neer |
op tv is dat idd geweest en als je goed gekeken hebt waren daar ook 2 man ambulance personeel bij, wat het namelijk is als je het niet goed doet of op net de verkeerde plek dan kan die persoon ook bewusteloos of erger raken. heeft met je zenuwen te maken
|
aah, jammer dat k dat gemist heb!
hoe heet dat? dan kan ik het mischien opzoeken via youtube ofzo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |