Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   muggen topic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1757000)

naam ingebruik 02-06-2009 13:15

muggen topic

de muggen tijd komt er weer aan.

Sinds ik een jaar of 8 was krijg ik hele grote bulten met nog een aantal kringen er omheen en blaasjes in het midden van een muggen steek.

nu komt de vraag: Wat gebruiken jullie tegen muggen en tegen muggen bulten?

Rubykuby 02-06-2009 14:22

Sudocrem als je gestoken bent.

En citroenspul om ze tegen te houden.

wup 02-06-2009 16:16

Niets, want ik word bijna niet gestoken. Wel oordopjes tegen het irritante gezoem:mad:
En als ze me wel eens steken doe ik er nestosyl op.

Allochthony 02-06-2009 17:25

Niets, gewoon douchen voor je gaat slapen of als je buiten gaat zitten na het werk oid.

Kitten 02-06-2009 17:29

Ik woon op zandgrond. Ze worden vooral aangetrokken door sokken trouwens :P

Alyssia 02-06-2009 17:50

Wierook wil ook wel helpen, alleen een nadeel natuurlijk dat je kamer daarna zo stinkt.

naam ingebruik 02-06-2009 18:28

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29307960)
Ik woon op zandgrond. Ze worden vooral aangetrokken door sokken trouwens :P

ik op kleigrond

en ze worden ook aangetrokken door mij, als ik met iemand op een kamer lig, en er zitten muggen zit ik helemaal onder en de ander heeft niets, niet eens een klein bultje:P

koekjes 02-06-2009 21:11

ik krijg altijd enorme bulten en kan dus absoluut niet tegen die krengen en ik slaap ook niet als er een mug in mn kamer zit tot ie dood is, ik heb hier een klamboe maar dat helpt niet tegen mijn paranoia en ik heb nog niet iets gevonden wat ze weghoud of wat de jeuk en de zwelling weghaalt behalve een vies oranje drankje wat ik ooit van de dokter had gekregen toen mn oog een week dicht zat door zo'n kutbeest en toen had ik er ook 4 jaar geen last van maar ik weet niet of ik er nu weer voor naar de dokter moet...

Rubykuby 02-06-2009 21:20

Oh, het helpt ook als je je kamer koel houd met een ventilator die 24/7 aan staat, ze gaan bij mij dan altijd naar de warmste kamer/de kamer van m'n broertje.

koekjes 02-06-2009 22:24

komt ook omdat ze niet tegen de tocht kunnen volgens mij maar om nou een hele zomer een ventilator 24/7 aan te laten staan...

Rubykuby 02-06-2009 22:49

Achja, mijn kamer is redelijk rottig, de zon schijnt constant op mijn kamer, omdat mijn raam richting het zuiden wijst, dus als ik mijn ventilator niet aaan heb dan wordt het bloedheet, en dat trekt muggen :O

Lente 02-06-2009 23:15

koop een hor

Rubykuby 02-06-2009 23:17

Past niet op mijn raam, en dan kan ik niet mooi naar buiten hangen en over de weilanden heen kijken :O

Flijn 02-06-2009 23:26

Tegen muggen:
-horren voor de ramen en ook deuren dichthouden,
-azijn,
-citroen.

Als ik toch gestoken ben heb ik daar meestal maar een paar uur last van, dan smeer ik er insectenbeetzalf op. Azaron vind ik wel fijn. Als de jeuk echt niet te harden is wil een ijsblokje welleens werken, iig tot ik weer in slaap gevallen ben.

Ik word veel chagrijniger van het slaaptekort dat ze veroorzaken dan van de steek.

naam ingebruik 03-06-2009 10:41

Citaat:

koekjes schreef: (Bericht 29308746)
ik krijg altijd enorme bulten en kan dus absoluut niet tegen die krengen en ik slaap ook niet als er een mug in mn kamer zit tot ie dood is, ik heb hier een klamboe maar dat helpt niet tegen mijn paranoia en ik heb nog niet iets gevonden wat ze weghoud of wat de jeuk en de zwelling weghaalt behalve een vies oranje drankje wat ik ooit van de dokter had gekregen toen mn oog een week dicht zat door zo'n kutbeest en toen had ik er ook 4 jaar geen last van maar ik weet niet of ik er nu weer voor naar de dokter moet...

dus er is wel wat voor dan

op je oog (n)

Allochthony 03-06-2009 11:45

Ik heb er gelukkig ook helemaal geen last van, meestal merk ik het niet eens, soms word ik wakker en zie ik een bultje op mijn arm, maar dat ben ik 3 seconden later alweer vergeten.

Zit ook vaak zat in mijn shorts + hemd op de bank en zie ze dan ook rondvliegen, misschien heb ik gewoon mazzel.

light fighter 03-06-2009 17:20

Als ik ben geprikt is prrrrikweg mijn red middel

om te voorkomen dat ik word geprikt gebruik ik muggenmelk met deet. Succes gegarandeerd

koekjes 04-06-2009 23:55

Citaat:

naam ingebruik schreef: (Bericht 29310609)
dus er is wel wat voor dan

op je oog (n)

ik had geen blaasjes enzo

Nona 05-06-2009 10:10

Toen ik bij mijn ouders woonde had ik 's nachts meestal een ventilator aan. Nu ik op kamers zit heb ik bijna geen last van muggen en heb ik die ook niet aan. Bij mijn vriend thuis heb ik er wel last van, en hij wil geen ventilator aan. Maar de muggen komen op mij af, waar ik me ook mee insmeer. En hij slaapt lekker door. :(

Lieveheersbeest 05-06-2009 14:53

De jeuk kan ik nogwel harden, maar dat gezoem... Daar word ik pas echt chagrijnig van! Mijn vriend snapt dan nooit dat ik het licht aan doe om de mug te vermoorden, die wil gewoon doorslapen. Maar ze zoemen niet om zijn hoofd heen :mad:

Anaïs 06-06-2009 19:34

Na alle natuurlijke middeltjes te hebben gebruikt (citroen, citroenmelisse, look, ui, ...) opteer ik de laatste tijd voor het grof geschut: poison! 'k Weet dat het niet gezond is, maar dagen na elkaar slapeloze nachten evenmin.

Aangezien ik voor die rotbeesten enorm aantrekkelijk ben en bovendien allergisch reageer op hun steken (reuzebulten!), spuit ik om de 2-3 weken eens met een spuitbus tegen vliegende insecten (kamer daarna gewoon geod luchten). Een paar uur voor ik ga slapen steek ik een vaporubding in het stopcontact. Werkt prima :)

Hulk 07-06-2009 13:35

Citaat:

wup schreef: (Bericht 29307670)
Niets, want ik word bijna niet gestoken. Wel oordopjes tegen het irritante gezoem:mad:
En als ze me wel eens steken doe ik er nestosyl op.

Als ik zo'n beest hoor zoemen ga ik net zo lang zoeken tot ik hem heb en dan doodslaan!!!

tartaarsaus 07-06-2009 14:07

Citaat:

light fighter schreef: (Bericht 29312096)
Als ik ben geprikt is prrrrikweg mijn red middel

om te voorkomen dat ik word geprikt gebruik ik muggenmelk met deet. Succes gegarandeerd

Nou ik had vroeger ook altijd enorme bulten van muggen, en prikweg werkte bij mij juist helemaal niet, dat begon enorm te prikken!

Ik gebruik nu azaron of een soort klein apparaatje, die geeft schokjes, dat zet je op je muggebult en dan laat je 2 van die schokjes der op. doet helemaa lgeen pijn, maar de bult wordt minder groot, en minder jeuk.
enverder heb ik horren voor mijn ramen, er zijn amper meer muggen @ mijn kamer.

mepsteen 07-06-2009 14:44

ik heb er nooit zoveel last van, alleen moeten ze me wel altijd op die rotplekken hebben zoals aan de onderkant van mijn voet.

wup 07-06-2009 17:44

Ja, dat idd wel. Áls ze me prikken, dan ook meteen op mijn wang ofzo

koekjes 08-06-2009 17:39

ow azaron gaat bij mij als een gek branden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.