Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Soort spierpijn, hoe stop ik het? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=175701)

Rerisen Phoenix 03-08-2002 06:22

Soort spierpijn, hoe stop ik het?

Ik zit hier nu op MGEvent (LAN-party) en een klein beetje op de tocht van een airco. Luchtstroom is bij benen echter nauwelijks voelbaar.

Maar de achterste spieren in mijn onderbenen doen nogal zeer. Helemaal bovenaan... als ik begin met lopen dan kan ik bijna niet overeind blijven, later wordt het echter wat minder, de pijn ook... maar het gaat niet weg. Na 3 uur slapen ook niet. - Wat is dit? - kan het door die airco komen? - En wat kan ik ertegen doen

@pie 03-08-2002 06:37

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:
Ik zit hier nu op MGEvent (LAN-party) en een klein beetje op de tocht van een airco. Luchtstroom is bij benen echter nauwelijks voelbaar.

Maar de achterste spieren in mijn onderbenen doen nogal zeer. Helemaal bovenaan... als ik begin met lopen dan kan ik bijna niet overeind blijven, later wordt het echter wat minder, de pijn ook... maar het gaat niet weg. Na 3 uur slapen ook niet. - Wat is dit? - kan het door die airco komen? - En wat kan ik ertegen doen

airco idd... koude lucht zorgt ervoor dat je bloed uit de haarvaten trekt, als je dus tig uur lang een blower op je benen hebt, is het bloed daar vér uitgetrokken.. gaat op den duur wel over, maar als je het wil tegengaan moet je gewoon zorgen dat je die wind niet meer voelt

Rerisen Phoenix 03-08-2002 06:55

Maar op mijn nek is die stroom veel sterker en daar voel ik niks...

maar ik kijk ff hoe ik dat kan doen

jnieuwelaar 03-08-2002 18:11

omdat je je nek meer beweegt en daar meer bloed doorheen stroomt zul je daar minder snel spierpijn krijgen.

Je hebt er speciale warmtezalf voor om spierpijn te verhelpen, maar die is vrij duur. Zorg gewoon dat je van die luchtstroom afkomt.

Rerisen Phoenix 03-08-2002 20:27

die airco wint het niet van 200+ computers dus de luchtstroom is al vrij warm :). - en ik had slaapzak in tentvorm over bene gezet zodat lucht nauwelijks meer in contact met benen kwam.

Maar dat eerste is er nog steeds... - voelt erg raar aan... als ik loop dan voelt een stukje spier alsof het niet mee beweegt en als onbewegelijk balletje erin zit. Dat laatste leidt ik vooral af aan dat ik als ik loop een balletje achtig iets over bot voel schieten (niet erg groot).

jnieuwelaar 04-08-2002 22:11

er kan gewoon een knoop in je spieren zitten. Dat is een uitdrukking die gebruikt wordt voor een ophoping van afvalstoffen in de spieren. Trekt na een tijdje wel weg, of een goede sportmassage helpt ook.

Rerisen Phoenix 05-08-2002 21:58

dat kan het zijn ja.. het trekt langzaam weg.

jnieuwelaar 05-08-2002 22:06

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:
dat kan het zijn ja.. het trekt langzaam weg.
dat klopt, zul je nog wel 2 dagen last van hebben, tenminste als het goeie spierpijn is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.