![]() |
Op kamp naar Breda
Hallo iedereen,
Ik woon in België en ga met mijn jeugdbeweging van 1 tot 10 augustus op kamp naar Kasterlee. Dat is tegen de Nederlandse grens, dichtbij Breda. Mijn groep (16-jarigen) heeft wat geld ingezameld en zou héél graag voor een paar dagen naar het buitenland willen gaan. Aangezien Frankrijk echt te ver is (alles moet te voet gedaan worden) is Nederland dus de enige oplossing. Ik kan me echt helemaal geen beeld vormen bij Breda. Is het een leuke stad voor 16-jarigen? Zijn er uitgaansmogelijkheden, actieve dingen om te doen? En voor de mensen die er in de buurt wonen: weten jullie of er leuke binnenwegen zijn om te stappen (van Kasterlee naar Breda), of zijn het allemaal drukke wegen? Alvast bedankt voor de antwoorden :) |
ik ben niet heel bekend in Breda, maar de paar keer dat ik er ben geweest, vond ik het een enorm gezellige stad, met een heel leuk uitgaansgebied.
Ik neem aan dat er vast hier nog wel wat mensen rondhangen die je er specifiek meer over kunnen vertellen! |
Breda, ik ken de binnenstad niet echt. Ik ben er 1 keer geweest en het ziet er erg gezellig uit. Ook zijn er best wat kroegen.
Maar Kasterlee-Breda is ongeveer 45 kilometer. Ik weet niet hoe 'getraind' de deelnemers aan het kamp zijn, maar 45 kilometer op 1 dag te voet afleggen is een hele flinke afstand. Als er mensen in de groep zitten die er niet aan gewend zijn om lange stukken te wandelen, wordt het al zwaar om 45 kilometer in 2 dagen af te leggen. Zeker als ook de overnachtings-bagage meegedragen moet worden, zal het buitenland-avontuur niet voor iedereen een leuke ervaring worden tenzij iedereen al vaker met hike-rugzak heeft rondgelopen. Dan vraag ik me alleen nog af: als je al 4 dagen onderweg bent, en 1 of 2 dagen in Breda wilt 'rondhangen', waarom gaan jullie dan niet meteen voor een hele week naar het buitenland als het jullie daar om te doen is. "Het buitenland" is namelijk helemaal niet duurder dan België. Als je alles bij elkaar optelt, zijn België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland allen ongeveer even duur als kamplocatie. |
Citaat:
Ze willen ook nog naar het België-kamp, omdat heel de groep daar verblijft. Het is hun laatste kamp als lid, dus ze willen niet heel de tijd naar het buitenland omdat ze dan toch "het echte kamp" gemist hebben. Ik zou een viertal dagen schatten: twee dagen stappen, twee dagen breda en 's avonds met de trein terug. |
Misschien is het een goed idee om gemeente Breda te contacteren.
|
Je hebt een flink aantal kroegen, een paar daarvan die zijn wel voor jouw leeftijdsgroep, deze liggen in de straat de "haven."
Verder zijn er wel wat actieve dingen te doen, je kan gaan karten/laserschieten bij het funcentrum. Er is over het algemeen voldoende te doen, maar ik weet niet wat je precies wilt doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |