![]() |
Gemeente Belastingen als Rotterdamse huurder
Hallo allemaal,
Ik ga over een halfjaar samen met mijn vriendin op Kamers in Rotterdam. Dit is even afhankelijk van hoe snel we iets vinden. Om zo goed mogelijk voorbereid te zijn wat we gaan tegenkomen ben ik alvast aan het bekijken wat ongeveer mijn maandelijkse lasten gaan worden. Ik heb nu ongeveer alles uitgezocht, alleen de Gemeente Belastingen ontbreken nog. Helaas kan ik nergens op het internet een goede indicatie vinden van dit bedrag. Hierom dus mijn vraag of iemand mij kan vertellen wat een huurder van een 2 persoonskamer (met eigen voorzieningen enz) ongeveer op jaar of maandbasis kwijt is aan Gemeente Belastingen. Nog als toevoeging: Een vriend van mij wist wel te vertellen dat je als huurder waarschijnlijk alleen voor afvalverwerking/rioolrecht en gemeentelijke belastingen.betalen moet. Alvast dank voor jullie antwoorden! |
Daantje naamzoek!
|
Je hoeft als huurder alleen de gebruikskosten te betalen. Je krijgt hiervoor automatisch een aparte rekening. Hoogst waarschijnlijk komen jullie zelf in aanmerking voor vrijstelling voor de gemeentelijke belastingen, dus hoef je ze niet te betalen. Dit is het geval als je inkomen lager is dan bijstandsniveau en je eigen vermogen kleiner is dan 2000 euro.
|
Bedankt voor je antwoord!
Ik had inderdaad ook iets gelezen over kwijtschelding onder bepaalde voorwaarden.. Ik lees hier en daar mensen die het hebben over een bedrag van rond de 1000 euro per jaar.. Is dit veel of moet ik wel met een dergelijk bedrag rekening houden? |
Ik ben nu op mijn werk dus kan het niet precies voor je uitzoeken. Ik zal vanavond thuis even kijken of ik meer kan vinden maar voor twee personen is het ongeveer 500 euro per jaar (gemeentelijke belastingen en waterschapsbelasting samen).
|
ok dan!:) onwijs bedankt voor je antwoord! Daar heb ik echt iets aan!:)
|
Ik kan me herinneren dat ik in Leeuwarden voor een eenpersoonshuishouden ook ongeveer 500 euro op jaarbasis kwijt was (rekening kwam altijd rond april/mei). Afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting en rioolheffing waren het volgens mij. Hier kon ik als student gewoon kwijtschelding voor aanvragen, heel gedoe, maar loont wel de moeite :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar, als je niet maximaal bijleent, kan het zo zijn dat je verplicht wordt dat te doen om zo alsnog je belastingen te kunnen betalen. Zie hiervoor ook nu.nl artikelen over de uitspraken (meerdere) die Plasterk hierover heeft gedaan in de Kamer. |
Citaat:
|
Hm, op nu vind ik 't ook niet zo 1,2,3, maar op sp.nl wel. Het is dan wel de sp, maar goed :p
http://www.sp.nl/onderwijs/nieuwsber...belasting.html |
Je krijgt een waterschapsnota waar je kwijtschelding voor kan krijgen mits je niet al ergens anders kwijtschelding voor krijgt.
oja, en afvalstoffenheffing. |
Citaat:
|
Citaat:
in de praktijk komt dat neer op altijd voor kamerbewoners ja. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52. |