![]() |
Hoe veranderen computerprijzen na release windows 7?
Hallo,
Ik ben al tijdje op zoek naar een laptop. En de laptops die ik goed vind zijn meestal iets boven mijn budget. Echter, nu hoorde ik dat in oktober windows 7 zal worden uitgebracht. Ik vroeg mij dus af hoe erg de prijzen zullen veranderen. Oftewel: Kan het zijn dat de laptop prijzen deze zomer erg zullen dalen omdat ze de oude voorraad (met windows vista) kwijt moeten? En zullen de eerste laptops met windows 7 duurder zijn dan een gelijkwaardige laptop met vista nu of zal het dezelfde prijsklasse zijn? |
Als je over een tijdje een nieuwe laptop koopt (vanaf 21 juni geloof ik) krijg je daar eerst Vista maar later Windows 7 (via upgrade) bij. Of je hem nu koopt of dan, prijs zal niet echt verschil maken.
|
De prijs van hardware zal niet omglaag gaan bij het uitbrengen van een nieuwe OS. Pas wanneer er een nieuwe generatie van een bepaald product uitkomt zal de 'oude lijn' goedkoper worden.
Voorbeelden zijn: 45nm processoren die 65mn vervangen GeForce GTX 2xx-serie als opvolger van de 9xxx-serie Readon HD4xxx na de Radeon HD3xxx Nieuwe chipsets op moederborden etc. Hard- en Softwareprijzen staan amper in verbandmet elkaar. |
Citaat:
|
Dat ligt helemaal aan de winkel:D..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |